• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Jalapeno

    fler som ska på syfestivalen på fredagen?

    jag är på dammiddag norrut på lördagen men kan tänkas svänga för bi syfestivalen på hemvägen på söndagen, alt som sagt var på fredagseftermiddagen men då blir det med två yngre damer i sällskap.... Som synes på bloggen står dom inte ens still för fotografering så jag undrar hur det blir med flera timmar tråkiga tyger

  • tinni78
    uppochner skrev 2010-11-01 10:39:28 följande:
    Vart köper man napphållningsring och ett spänne i metall? Samt något att spänna fast bebismobiler med?
    Menar du ringar till bebismobiler? Ikeas duschdrapperiringar fungera men är inte så snygga, däremot finns det ringar att köpa i leksaksaffärer som är fina också.
  • tinni78
    emptythorn skrev 2010-11-01 14:36:10 följande:
    Sitter och önskar att man hade en obegränsad tygbudget. Men inte det..
    Jag också! Jag har nu insett att det är ingen idé att åka till Syfestivalen med den budgeten jag har just nu . Men då kan jag ju köpa tyg för de 375 kr bussresan skulle ha kostat.
  • klara07
    Ogabinne skrev 2010-11-01 15:21:48 följande:
    Uppdatering angående min ersättningssingoalla jag babblat om förut.
    Eftersom lillebror bestämde sig för att måla tusch på mina Gunilla Axén moln räckte inte tyget som var omålat till en ny singoalla, men jag tyckades snåla ihop en hängsleklänning ist. Inväntar nu spänt svar från köparen om hon kan tänka sig den ist för singoallamodellen.
    Jag blev nöjd iaf, så söt blev den!

    (Finns att beskåda i en blogg nära dig.)
    Jättefin!
  • sarahl
    Jalapeno skrev 2010-11-01 15:28:39 följande:
    fler som ska på syfestivalen på fredagen?

    jag är på dammiddag norrut på lördagen men kan tänkas svänga för bi syfestivalen på hemvägen på söndagen, alt som sagt var på fredagseftermiddagen men då blir det med två yngre damer i sällskap.... Som synes på bloggen står dom inte ens still för fotografering så jag undrar hur det blir med flera timmar tråkiga tyger
    Här är en som skall på festivalen på frdagen. kommer ha min 9 åriga son med mig! Han har själv valt att åka med!
  • GOBLIgobli
    Lallan skrev 2010-11-01 12:47:07 följande:
    Förresten, hur tjock bör en babyoverall egentligen vara? Nog för att jag redsan har två ungar men just det där med att klä dom lagom varmt tycker jag aldrig att jag kännt mig säker på. Tänkte sy i fleece samt velour men funderar på om man även ska fodra med ngt tunt emellan så som tex Lindex overaller är.
    Jag har en lindexoverall som ser ut att vara fodrad med tunnare vadd och trikå på insidan.
    MenÅÅÅ...
  • plura

    Jag ska inte åka -tyvärr.
    Då jag inte var i våras, så var jag ju supersugen. Speciellt då helgen så lämpligt låg på barnens höstlov.
    Men finns inte pengarna, så är det inte så mycket att göra. Fast jag ska ha den i mina tankar och kräva barnfri sytid, som kompensation
    Sen har jag en massa fin tråd nu och går "i väntans tider" efter mina namnlappar från WWL.
    -Så det är ju inte synd om mig precis  

  • Lallan
    GOBLIgobli skrev 2010-11-01 18:45:09 följande:
    Och just det, ytter är i fleece.
    Gick på vaddjakt idag men det var slut Får se till att ta mig till stora staden nån dag och inhandla lite
  • Knastroll82

    Jag ska ner på symässan, ska bli jättekul.
    Har dock inte så vrålmycket pengar att röra mig med, så får handla smart istället.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd