• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • uppochner
    emptythorn skrev 2010-11-18 19:38:12 följande:
    Typ nåt sånt är det här med. Jag vet inte riktigt vart alla slantar hamnar.. hmm. Det tåls att funderas på.

    Gynthers böcker, är de gjorda av Elsebeth Gynther?
    För i så fall har mitt bibblo bara: Nya barnkläder 62-104 och Sy kläderna själv.
    Är det värt att låna hem dom?
    Jag har lånat hem den och jag tycker att den är bra i alla fall. Det ser ju lite 80-tal ut men det beror mest på tygerna och de behöver man ju inte härma ; )
  • sarahl
    Du och Jag ver2 skrev 2010-11-18 20:21:07 följande:
    En stycke meedom bok vunnit på Tradera :-P
    lyckos dig då jag har nästa strl 4-7 men vill gärna ha denna oxå!
  • emptythorn
    uppochner skrev 2010-11-18 20:21:49 följande:
    Jag har lånat hem den och jag tycker att den är bra i alla fall. Det ser ju lite 80-tal ut men det beror mest på tygerna och de behöver man ju inte härma ; )
    Då kanske jag måste pallra mig dit och låna den, fast den var utlånad till 2 december så jag behöver inte stressa direkt..
  • sarahl

    jag skulle vilja ha tag i ringar o clips till napphållare. är det någon som har ett gäng eller vet vart man kan beställa!

  • miniliten

    en fråga... ottobres mönster... jag gör ju bara egna så blev lite fundersam när jag skulle anv ett sånt mönster,
    ska man lägga till sömsmån??

    jag skulle göra en hjälmmössa ur nr 1/2005. den "toppiga"

    denna, lägger in en länk får inte in nån bild=(
    http://2.bp.blogspot.com/_kBGwTHqKxDI/TA-UpTuL-4I/AAAAAAAADzA/9fiQBc_RDDo/s1600/4.jpg

    ska jag lägga till sömsmån uppåt och bakåt då? för framtill och nertill är ju kantband, lr hur ska jag göra, tips ni som gjort den=)??

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd