• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • miniliten
    Ogabinne skrev 2010-11-18 08:50:05 följande:
    Det är samma här. Både all velour jag själv sytt av, och all velour i köpekläder blir hårda och stela när de inte tumlas. Velour SKA tumlas tycker jag, finns nog inget mysigare än nytumlad velour!
    lite seg som skriver om det nu kanske=)
    jag torkar vanligt först men slänger in alla velourplagg i tumlaren under några få min när dom torkat färdigt..
    då blir dom mjuka, gosiga o fluffiga igen... då behöver man inte fresta plagget me hel tumling och inte heller miljön =)
  • Du och Jag ver2
    miniliten skrev 2010-11-19 13:36:07 följande:
    en fråga... ottobres mönster... jag gör ju bara egna så blev lite fundersam när jag skulle anv ett sånt mönster,
    ska man lägga till sömsmån??

    jag skulle göra en hjälmmössa ur nr 1/2005. den "toppiga"

    denna, lägger in en länk får inte in nån bild=(
    2.bp.blogspot.com/_kBGwTHqKxDI/TA-UpTuL-4I/AA...

    ska jag lägga till sömsmån uppåt och bakåt då? för framtill och nertill är ju kantband, lr hur ska jag göra, tips ni som gjort den=)??
    Ja, man ska lägga till sömsmån - i vissa fall har de lagt till för fåll/infodringar i deras mönster.

    Mittsömmen ska du lägga sömsmån på (alltså  uppåt å bakåt som du skriver!)
  • Du och Jag ver2

    Å weeeeeee - idag när jag stod i affären där jag lämnar in lite mössor å så å samlade ihop dem *utifallatt* så  ringer killen från marknaden å säger att jag får ett bord!! *weeee* Gissa om jag blev glad!

    Så nu så ska det sys, sys, sys i 2 dagar (dygn...) Har absolut ingen aning om hur mycket folk det kommer å om det kommer att vara nån åtgång alls... .Ska bli jättekul iaf! Få se om jag hinner sy lite scarfar också - verkar ju vara åtgång på sånna vad jag förstått!!!


  • Ogabinne

    Är det någon som kan gå in på JNYs shop och prova lägga något i kundkorgen?

    Jag försöker lägga velour i korgen men kommer till sidan kan inte visas varje gång jag trycker på köp.

    Betyder det att man överskridit tygkontot eller?

  • tinni78
    Ogabinne skrev 2010-11-19 18:03:30 följande:

    Är det någon som kan gå in på JNYs shop och prova lägga något i kundkorgen?

    Jag försöker lägga velour i korgen men kommer till sidan kan inte visas varje gång jag trycker på köp.

    Betyder det att man överskridit tygkontot eller?


    Jag kan lägga dem i varukorgen iaf, så det kan inte vara tygkontot för mitt är övertrasserat .
  • Ogabinne
    tinni78 skrev 2010-11-19 19:03:28 följande:
    Jag kan lägga dem i varukorgen iaf, så det kan inte vara tygkontot för mitt är övertrasserat .
    Vad konstigt! Jag får upp Webbplatsen kan inte visa sidan. 
    Mest sannolika orsaker: Webbplatsen underhålls. Det finns ett programmeringsfel i webbplatsen.

  • Du och Jag ver2
    Ogabinne skrev 2010-11-19 19:31:40 följande:
    Vad konstigt! Jag får upp Webbplatsen kan inte visa sidan. 
    Mest sannolika orsaker: Webbplatsen underhålls. Det finns ett programmeringsfel i webbplatsen.


    Vissa går - vissa går inte (bla de färgarde vågorna som jag vet nån är förälskad i ) Jag får dock en helvit sida bara - men kanske för att jag har firefox??
  • Ogabinne
    Du och Jag ver2 skrev 2010-11-19 19:38:59 följande:
    Vissa går - vissa går inte (bla de färgarde vågorna som jag vet nån är förälskad i ) Jag får dock en helvit sida bara - men kanske för att jag har firefox??
    Haha Busted!!

    Jag har försökt i olika kategorierna efter att velouren inte funkade men får samma på allt.

    Vad trist. Jag skulle ju fredagsshoppa! Får kika i nån annan shop ist. Vänta går ju inte!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd