• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura
    Du och Jag ver2 skrev 2010-12-20 23:11:11 följande:
    Lär tillägga att jag oftast sitter i en soffa med schäschlong (stavas!??!?!) Så har benen rakt ut (hm??) Nåja - tror nog största "fördelen" är hängtuttarna - nått ska man väl ha för dem
    Hehe ja precis -bara öppna amningsbehån och låta dem falla ner i knät.
    Sen när de är tömda, är de lätta att rulla upp och vika in i kupan igen
  • tinni78
    Ogabinne skrev 2010-12-20 22:59:01 följande:
    Ang MG's tyg så var misstankarna befogade, de har inget tillstånd att använda JNY's tryck.
    Nej vad trist, hur svårt kan det vara att hitta ett eget mönster att trycka upp...
  • yrväder

    Jag skulle kunna tänka mig att det är nån tredje part i det hela som plagierat jnys tyg och som mg köpt in utan vetskap om orginalet för vad jag vet så trycker inte mg egna tyger utan köper bara in. Sen hur dom missat jnys tyg isf är väl en annan femma.

  • Ogabinne
    yrväder skrev 2010-12-21 00:58:20 följande:
    Jag skulle kunna tänka mig att det är nån tredje part i det hela som plagierat jnys tyg och som mg köpt in utan vetskap om orginalet för vad jag vet så trycker inte mg egna tyger utan köper bara in. Sen hur dom missat jnys tyg isf är väl en annan femma.
    Fast det ser ruggigt likt ut MGs gamla ugglor, gör det inte? De var också tryckta i massa färger på vit botten, och trycket var lite kladdigt/utsmetat... Jag kan nog tänka mig att det är MG själva som tryckt upp, med tanke på priset också. 150 kr har de aldrig tagit för en meter tyg förut.
  • sarahl

    Har MGtyger börjat sälja jny design husvagnar? finns iaf på deras sida nu!

  • Knastroll82
    sarahl skrev 2010-12-21 10:35:22 följande:
    Har MGtyger börjat sälja jny design husvagnar? finns iaf på deras sida nu!
    Det är precis det som har diskuterats i tråden sedan i går kväll... MG ska inte ha tillåtelse av Jenny att använda hennes tryck, så det lutar väl åt att det är plagiat. Sen om det är MG själva eller nån annan som tryckt upp tyget är fortfarane oklart.
    Det syns på bilderna att det inte är "rätt", det fattas bland annat de fina detaljerna i tyget hos MG (som hundens ansikte t.ex) som finns hos JNY, samt att trycket sergrötigt ut.
  • zaliz

    Nu skriver jag första inlägget här, efter att ha läst igenom alla 845! siddorna!!
    Fantastiskt vad roligt att lära sig en massa!

    Jag började sy med min billiga Hugin Veronica och det har fungerat utmärkt. Men ju längre jag kom i denna tråd, destomer ville jag ha en overlock....

    Så i helgen fick jag hem min slitternya och för mig super-avanserade Huskylock s15!! Nu väntar jag på trådleverands från Bibbis.

    Jag har redan beställning på en mössa till min pappa, kjolar åt mina flickor (2 1/2 år och 4 mån) och sy om en kjol åt svägerskan.....

    Så nu hoppas jag att ni fortsätter skriva en massa smarta tips och lösningar här i tråden.....

  • plura
    zaliz skrev 2010-12-21 10:42:00 följande:
    Nu skriver jag första inlägget här, efter att ha läst igenom alla 845! siddorna!!
    Fantastiskt vad roligt att lära sig en massa!

    Jag började sy med min billiga Hugin Veronica och det har fungerat utmärkt. Men ju längre jag kom i denna tråd, destomer ville jag ha en overlock....

    Så i helgen fick jag hem min slitternya och för mig super-avanserade Huskylock s15!! Nu väntar jag på trådleverands från Bibbis.

    Jag har redan beställning på en mössa till min pappa, kjolar åt mina flickor (2 1/2 år och 4 mån) och sy om en kjol åt svägerskan.....

    Så nu hoppas jag att ni fortsätter skriva en massa smarta tips och lösningar här i tråden.....
    -Holy schmoly!
    Har du läst alla sidorna, det var bra gjort  
    Grattis till nya maskinen.
    (Borde också köpa tråd)
  • plura
    zaliz skrev 2010-12-21 10:42:00 följande:
    Nu skriver jag första inlägget här, efter att ha läst igenom alla 845! siddorna!!
    Fantastiskt vad roligt att lära sig en massa!

    Jag började sy med min billiga Hugin Veronica och det har fungerat utmärkt. Men ju längre jag kom i denna tråd, destomer ville jag ha en overlock....

    Så i helgen fick jag hem min slitternya och för mig super-avanserade Huskylock s15!! Nu väntar jag på trådleverands från Bibbis.

    Jag har redan beställning på en mössa till min pappa, kjolar åt mina flickor (2 1/2 år och 4 mån) och sy om en kjol åt svägerskan.....

    Så nu hoppas jag att ni fortsätter skriva en massa smarta tips och lösningar här i tråden.....
    Välkommen hit såklart
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd