• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • yrväder
    gewjyn skrev 2011-02-08 10:34:40 följande:
    Var det inte du som bodde nästgårds där s&s skulle öppna i Gbg? De ska ju tydligen öppna 1/3 så om du klarar dig tills dess kan du ju gå dit och bara köpa det du verkligen behöver, om du klarar det
    Risken är väl att det blir billigare att beställa från nätet istället
  • storaM

    Hej!
    Ny här och tänkte komma med en fråga.
    Har skaffat ett mönster från Minikrea och det är på danska, svårt att förstå.
    Det står att den overall jag ska sy skall ha ett "skulderbånd" insytt. Jag antar att det skall till för stadgan uppe vid axlarna, men vad är det, vad heter det på svenska och hur syr jag in detta?

  • Kaja
    gewjyn skrev 2011-02-08 10:34:40 följande:
    Var det inte du som bodde nästgårds där s&s skulle öppna i Gbg? De ska ju tydligen öppna 1/3 så om du klarar dig tills dess kan du ju gå dit och bara köpa det du verkligen behöver, om du klarar det
    Säkert?? Jag ringde S&S och de sa i början på sommaren... Typ Juni. lite skillnad.

    Mailade Jenny och det verkar som om hon hade mudd i gömmorna så då blir det bara från henne...
    Sew much fabric - sew little time!
  • Kaja

    Jag kommer att bli PANK när S&S öppnar. Eller så blir jag jätterik och massor med plats i garderoben, för jag vet att jag bara behöver köpa EXAKT det jag måste ha hemma, resten finns i butiken. Vilken önskedröm...


    Sew much fabric - sew little time!
  • gewjyn
    Kaja skrev 2011-02-08 13:02:36 följande:
    Säkert?? Jag ringde S&S och de sa i början på sommaren... Typ Juni. lite skillnad.

    Mailade Jenny och det verkar som om hon hade mudd i gömmorna så då blir det bara från henne...
    Det var någon på sb som sa, fast jag tycker att det borde ha stått med i katalogen som kom nu isf...
  • sarahl

    åh så ledsen, jag slkulle få besök av min körledare imorgon, vi skulle sy hela dagen o ha roligt. Nu hade hon dubbelboka o de andra gick inte att ändra! Hade sett fram emot morgondagen!

  • Stormorsan
    storaM skrev 2011-02-08 12:57:23 följande:
    Hej!
    Ny här och tänkte komma med en fråga.
    Har skaffat ett mönster från Minikrea och det är på danska, svårt att förstå.
    Det står att den overall jag ska sy skall ha ett "skulderbånd" insytt. Jag antar att det skall till för stadgan uppe vid axlarna, men vad är det, vad heter det på svenska och hur syr jag in detta?
    Jag gissar att det kallas stadband. Jag syr fast det i axelsömmarna.
  • mrs lundin
    storaM skrev 2011-02-08 12:57:23 följande:
    Hej!
    Ny här och tänkte komma med en fråga.
    Har skaffat ett mönster från Minikrea och det är på danska, svårt att förstå.
    Det står att den overall jag ska sy skall ha ett "skulderbånd" insytt. Jag antar att det skall till för stadgan uppe vid axlarna, men vad är det, vad heter det på svenska och hur syr jag in detta?
    skulderbånd borde väl översättas axelband eller likande? Tror bara det är ett band som inte är elastiskt som sys med i axelsömmen för att det inte ska tappa formen och bli uttöjt där.
  • klara07
    Kaja skrev 2011-02-08 13:02:36 följande:
    Säkert?? Jag ringde S&S och de sa i början på sommaren... Typ Juni. lite skillnad.

    Mailade Jenny och det verkar som om hon hade mudd i gömmorna så då blir det bara från henne...
    Nämen vad säger du......enligt skylten som fanns utanför lokalen i Bäckebol så skulle de öppna i början på mars.
    Men det kanske har blivit framskjutet, var det längesen du ringde?
  • Ogabinne

    Jag sitter här och försöker planera barnens sommargarderober, allt från förra sommaren är för litet så allt behövs nytt. Men jag lär ju bli ruinerad. Jag vill ju ha alla tyger som finns till deras sommarkläder!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd