• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Elias Emil
    Lind1981 skrev 2011-02-25 13:40:08 följande:
    Tänkte kolla om det är någon som hunnit med att besöka symässan i gbg redan....skall ev dit senare i eftermiddag eller i morgon men vill först höra hur den var om det fanns mycket fina att handla o så....jag är mest ute efter härliga trikåtyger i enfärgat att matcha alla de mönstrade tygerna jag har hemma.
    Jag var där, mg tyg var ju där och en annan som hade barntyger men mg var nog den som hade mest enfärgat. Sen var det några till som sålde tyger men jag hade inte tid att gå igenom alla.
  • Ogabinne

    Jag ångrade mig! Det gick visst att rösta så många gånger man ville på den omröstningen jag fick tag i. Ska försöka hitta en bättre!

  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2011-02-25 22:15:18 följande:
    Jag ångrade mig! Det gick visst att rösta så många gånger man ville på den omröstningen jag fick tag i. Ska försöka hitta en bättre!
    Var det på FB? 
    Kan ni inte uppdatera här sen för oss som inte har FB? 
  • plura
    Ogabinne skrev 2011-02-25 22:09:48 följande:
    Nu har jag lagt upp en omröstning om tygtrycket!
    Hehe trots att det inte fanns miljoners många alternativ, så blir det svårt att välja
  • Ogabinne

    Nu har jag fått ihop omröstningen så den fungerar. Spännande!


    Plura, eller hur!!! Jag ser så fina plagg i alla mönster och färger! Till slut föll min röst på Jag är älskad faktiskt.


    Vilket röstar ni på?

  • plura

    Egentligen så är jag inte så förtjust i tyg med text, men jag gillar verkligen "Jag är älskad" -den växer med tiden.
    Annars så gillar jag både retroblommorna och ringarna just för att de funkar både till barn och vuxna...
    ...så jag har med andra ord INTE bestämt mig än  

  • Ogabinne
    plura skrev 2011-02-25 23:26:18 följande:
    Egentligen så är jag inte så förtjust i tyg med text, men jag gillar verkligen "Jag är älskad" -den växer med tiden.
    Annars så gillar jag både retroblommorna och ringarna just för att de funkar både till barn och vuxna...
    ...så jag har med andra ord INTE bestämt mig än  
    Jag föll för jag är älskad så fort jag såg den, och som du säger är det inte så populärt för de större verksamheterna att ta fram tyg med text, så jag tror enda chansen att få detta upptryckt är att göra det själv. Jag ser framförallt otroligt söta mössor framför mig i detta tyget. Men samtidigt är alla 4 alternativen så fina, speciellt ringarna då de är både unisex och passar alla åldrar! Kan se en hel del till mig själv i ringarna.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd