• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • plura

    Inga fler funderingar kring en sluten grupp (visst hette det så?) för att kunna fundera lite "friare" =)
     

  • plura
    mrs lundin skrev 2011-03-18 14:13:28 följande:
    Det blev inget hemligt paket denna gången, köpte lite mer av reatygerna istället! Det är farligt med så mkt fina tyger, blir ju endel pengar iaf! Vill oxå ha det där pengaträdet!!  Men kan aboslut tänka mig att prova det en annan gång, låter som man kan få mkt tyg för pengarna i paketen! Var väldigt sugen på ett klädpaket med, men vet inte om det är en kille eller tjej som gömmer sig i magen, och unisex fanns bara st 56 kvar, vill hellre köpa lite större så kanske det räcker längre...

    Kom på en fråga till, ska klippa till ett kantband i trikå, och funderar på om jag måste se till att kanten som jag utgår från är helt rak? Eller funkar det iaf, så länge den har samma bredd hela vägen? Tycker flera av mina tyger blivit töjda och lite bubbliga längs kanten, vilket försvårar när man ska klippa till det. har tyvärr ingen skärmatta eller kniv, men iaf en bra skräddarsax  
    Jag köpte ett hemligt paket sist -köpte så mycket enfärgat att jag tyckte jag kunde unna mig ett hemligt paket. Enfärgat är ju inte på nöjeskontot  
    Jag är nöjd med det jag fick, men egentligen så tycker jag att det är smartare att lägga pengarna på det man vet att man vill ha. Fast det är ju lite spännande
    Ja tänk om man hade en "no limit"
  • virre80

    Har beställt 3 kg hemliospaket från JNY, ska bli spännande när det kommer :)

    Är det någon som vet om vanligt bomullstyg funkar till en suflett till en sulky? 
      

  • Ogabinne

    Jag har äntligen tagit tag i att beställa kam tryckknappar och en tång. Ser såååå emot att få prova efter att ha hamrat i prym knappar med lilla klämman och hammare i flera år!

    Vad tycker ni andra som provat tången till kam knapparna? Är det bara att trycka i utan problem?

    Frida, jag har sett dina kommentarer och svarar här ist. Det verkar som att det blir ringarna vi kommer trycka upp, nästa steg blir att välja färg.

  • Ogabinne
    virre80 skrev 2011-03-20 17:22:39 följande:
    Har beställt 3 kg hemliospaket från JNY, ska bli spännande när det kommer :)

    Är det någon som vet om vanligt bomullstyg funkar till en suflett till en sulky? 
      
    Bomullstyg funkar jättebra till suflett, men det håller inte för väta. Men det är ju det vi har regnskydd till.
  • lokisse

    hur gar man till väga om man vill sy en ny suflett?
    *nyfiken*


    Nej det tror jag inte!
  • Ogabinne
    lokisse skrev 2011-03-21 08:43:41 följande:
    hur gar man till väga om man vill sy en ny suflett?
    *nyfiken*
    Det beror på vilken typ av vagn man har? Allra lättast är ju bugaboo sufletter, de kräver minst jobb. De lite mer avancerade sufletterna, som till brio och emmaljunga och liknande kräver ju lite mer arbete.
  • lokisse
    Ogabinne skrev 2011-03-21 08:50:22 följande:
    Det beror på vilken typ av vagn man har? Allra lättast är ju bugaboo sufletter, de kräver minst jobb. De lite mer avancerade sufletterna, som till brio och emmaljunga och liknande kräver ju lite mer arbete.
    en emmaljunga är det i sa fall...tyget sitter ju fast ju *bimbo*
    Nej det tror jag inte!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd