• Maria123

    Våra mirakel är här! Vi snackar vidare...del 6

    Ännu en tråd har passerat men vi fortsätter att dela med oss av allt som händer i pluttarnas och våra liv, nu händer det grejor! Några har redan fått småsyskon, några jobbar på det och några ska börja på dagis. m.m.

    Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39847780.html
    Tråd nr 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42882474.html
    Tråd nr 3:
    Tråd nr 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m47544962.html
    Tråd nr 5: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m49545651.html

    {#lang_emotions_heart}Snacka på tjejer!!{#lang_emotions_heart}

    Skriver också med våran lista som cirkulerat litegrann i tråden.

    FÖDDA {#lang_emotions_baby} NR 1: Ändra gärna till namnen på era guldklimpar!

    081108 EmmySvensson TWINS-pojkar 
    081127 Fiji: Noah
    081128 Focy: Flicka 
    081202 Kråkan Krax: Pojke 
    081205 Glenda Glad: Pojke 
    081206 Anneque: Flicka 
    081208 Väntan77: Flicka 
    081210 LindaBell: Selma
    081212 Kaka: Flicka 
    081212 Vreni: Lilly
    081214 Earth Angel: Flicka 
    081216 underbara jag: pojke 
    081218 Roxter: Theo
    081223 Kransen: Erik
    081224 VeraVera: Flicka 
    081227 dallas : Alexandra 
    081229 Maria123: Nathalie 
    081230 Fru Stjärnfall: Vide 

    FÖDDA {#lang_emotions_baby} NR 2:
    100123 Roxter: Alicia (Även hon på BF, vilka punktliga barn!)


    GRAVIDA {#lang_emotions_gravid} IGEN: Skriv gärna 
    BF
    BF 100721 Kransen


    ÖPPNAT BEBISVERKSTA´N IGEN{#lang_emotions_heart}: Skriv gärna hur t ex på egen hand, FET, 
    IVF...
    LindaBell; Pergotime
    dallas; på egen hand (till att börja med)
    Fiji, FET (andra försöket)

    VÄNTAR ETT TAG:
    Maria123: Inväntar hösten, då vi tänker försöka sätta in våra två som finns i frysen
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45265411.html
  • Svar på tråden Våra mirakel är här! Vi snackar vidare...del 6
  • Roxter

    Ah, okej. Blev så spak när jag såg en tjej som hette Lindabell och dessutom var i din ålder. Tänkte att fan vad världen är liten ibland

  • dallas

    Pratade med en väninna häromdagen som skall göra ÄD i Riga och hade fått göra en himla massa tester inför detta. då visade det sig att hon och hennes sambo har nån bakterie som heter ureaplasma(dom har gjort en massa IVF innan och så utan att lyckas, ett tidigt mf en gång) denna bakterie är "besläktad" med chlamydia bakterien och mykoplasma, dessa har jag iaf aldrig hört talas om men de kan tydligen göra så man är infertil, dessutom går det att få antibiotika mot det och då ökar man fertiliteten igen. Varför gör man inte såna tester i Sverige egentligen, för det är tydligen ganska vanligt förekommande....Vet inte vilken av dom som kunde göra så att man hade ökad risk för te x mf, förtidig födsel, blödningar under graviditet och låg födelsevikt på barnet osv. Sen den här "Trichomonas" som oxå är nån bakterie, varför kollar man inte upp sånt?! det verkar ju ändå vara ganska enkla saker att behandla och som faktiskt kan göra att par riskerar att förbli barnlösa.
    Nu tänker jag iaf be gyn att ta dessa prover när jag skall dit för att kolla upp mina progesteronvärden, jag menar det kan ju inte skada.... och TÄNK om man faktiskt har nån sån bakterie....

  • Maria123

    Fick beröm på dagis igår för att vi har en så glad och lättsam unge, tack tack, mera sånt mera sånt. {#lang_emotions_laughing}
    Hon verkligen älskar att vara där nu, hann knapp få av henne ytterkläderna innan hon var inne och kramade en av fröknarna, det värmer verkligen mitt hjärta, det känns så skönt att veta när man går iväg till jobbet.

    För övrigt är jag lite sur på att våren övergått till höst. {#lang_emotions_cry}

    Ha en trevlig helg allesammans!!

  • Fru Stjärnfall

    Hejhej!
    Hoppas allt är bra med er i vårvädret :) Snart börjar min föräldraledighet igen, ska vara hemma juni till mitten av september då Vide börjar förskolan. Tror verkligen att han är redo för det. Han är otroligt social och aktiv, så det kommer nog inte vara några problem för honom. Svårare för oss föräldrar att släppa tror jag.

    Någon mer med oförsiktiga och aktiva kids? Vide verkar inte tänka ett dugg på konsekvenserna. Förra veckan sprang han rakt in i en soffkant och slog upp ögonlocket. Det var verkligen hemskt, men nu har han bara en liten blåtira kvar. Läkaren tejpade och det har läkt jättefint, men gud vad rädda vi var.

    Sedan springer han gärna samtidigt som han tittar upp i taket eller bakåt, ställer sig på stolar och vippar fram och tillbaka och liksom väntar på vad som ska hända om den välter. Det går inte att lämna honom själv i ett rum för då har han klättrat upp på fönsterbrädan och står och balanserar. Det är härligt att han är så nyfiken, modig och social men också jobbigt då man inte kan släppa honom ur sikte.

  • Roxter

    Fru S: Härligt att få vara ledig igen!! Förstår vad du menar med aktiv och oförsiktig... Nu verkar Vide vara snäppet mer klättrig än vad Theo är men han ägnar dagarna åt att springa runt runt runt och nästan leta efter bus att göra. Allt man säger ajaj åt är självklart extra roligt så det måste man göra lite extra mycket. Han pysslar hellre med sånt än att leka med leksaker. Är man ute så sticker han, helt orädd och gömmer vi oss då så är det inte säkert att han bryr sig. Han känns helt klart som ett väldigt aktivt barn och när vi sitter och leker så springer han gärna ifrån för att pyssla med nåt annat en stund innan han kommer tillbaka. Ska bli spännande att se hur lillasyster blir:)

    Flytten är iaf avklarad och jag tycker att det har gått väldigt bra! Men man längtar bra mycket efter att få ordning på allting...

  • Kransen

    Hej! Allt bra med er i regnet och kylan?
    Jag har haft bihåleinflammation. När jag var till dr upptäckte de att jag har blåsljud på hjärtat. Har varit på en till kontroll även den läkarn hörde blåsljud. OJ, du är höggravid då får vi skynda på UL sa hon...nja jag har 10 v kvar. Jaha!
    Jag är rätt stor. Nu har väntar jag på remiss på Ultraljud av hjärtat.
    Är det någon här som vet om man får kejsarsnitt då eller kan man föda normalt?

  • Resande
    Kransen- vad tråkigt med blåsljud på hjärtat, även om det är vanligt. Jag tror man kan föda normalt om det bara är ett litet "fel" man har. Väldigt många föds ju med blåsljud som växer igen och andra kan ha det kvar men att det inte påverkar alls. Det beror ju på var det sitter och hur stort det är. N hade också blådsljud, vid ul visade sig att det var en minimal öppning mellan vänster och höger kammare och det är tydligen vääääldigt vanligt. Hoppas du också bara har en superlätt variant som inte påverkar livet överhuvudtaget.
    Vi har varit på kryssning hela familjen. Jätte mysigt med N. Han var helt stollig och bara sprang i trappor, åt massa gott från buffé men det bästa var nog den jätte sandhög han hittade i en park i Helsinki. Han klättrade på den, låg i den och satt och kastade sand. Hela han var en enda stor sandhög när vi väl kom därifrån, men kul hade han.
    Vinkevink alla!
  • Maria123

    Ringre till IVF kliniken i fredags och bokade preliminär insättning. OM min mens håller sig så regelbunden som den gjort hittills så blir det insättning ca vecka 37, mitten på sept. Ska bli spännande och skrämmande på samma gång, gå och undra om det ska ta sig och vad händer om det inte gör det, då blir det mera behandlingar. Men en sak i taget, nu på torsdag ska jag ha en telefondiskussion med en läkaren om för och nackdelar med att sätta in två. Tydligen ökar inte chansen så mycket att det ska ta sig så vi får väl se om det blir en i taget och förhoppningsvis klarar de upptining och man har två chanser på sig, sen ska man ta nya prover för att se att man fortfarande är frisk och nya papper ska skrivas på. Hade velat sätta igång direkt men känner ändå att lilla hyperaktiva nathalie gärna får bli närmare 2 1/2 år innan det kommer en bebis till. Oj, vilken roman det blev....och oj vad det händer grejer i tråden, både positiva och negativa tyvärr...

Svar på tråden Våra mirakel är här! Vi snackar vidare...del 6