• Svar på tråden Vilken är den bästa bilbarnstolen enligt dig?
  • FruNaftra

    Nu har vi varit iväg och köpt bilbarnstol. Det blev en Britax Multi-Tech.
    Tjejen satt jättebra i den och när hon sov så kunde hon vila huvudet bra mot stolen.

  • Joico
    FruNaftra skrev 2010-09-13 14:26:04 följande:
    Nu har vi varit iväg och köpt bilbarnstol. Det blev en Britax Multi-Tech.
    Tjejen satt jättebra i den och när hon sov så kunde hon vila huvudet bra mot stolen.
    Kanon! Ett mkt bra köp satt den bra i bilen också...?
  • FruNaftra
    Joico skrev 2010-09-13 14:35:39 följande:
    Kanon! Ett mkt bra köp satt den bra i bilen också...?
    Satt som ett smäck!
    Jag är jättenöjd och hoppas jag fortsätter vara det
    Man satt ju bra även i framsätet framför bilbarnstolen...det hade jag nästan gett upp hoppet om så detta var väldigt positivt
  • Joico
    FruNaftra skrev 2010-09-13 14:41:18 följande:
    Satt som ett smäck!
    Jag är jättenöjd och hoppas jag fortsätter vara det
    Man satt ju bra även i framsätet framför bilbarnstolen...det hade jag nästan gett upp hoppet om så detta var väldigt positivt
    Kanon! Slutet gott - allting gott

    Kom ihåg att inte vända stolen sen bara, köp en bältesstol när det är dags
  • FruNaftra
    Joico skrev 2010-09-13 14:45:12 följande:
    Kanon! Slutet gott - allting gott

    Kom ihåg att inte vända stolen sen bara, köp en bältesstol när det är dags
    Nä jag kommer inte vända på henne förrän hon går på gymnasiet
  • Joico
    FruNaftra skrev 2010-09-13 14:46:54 följande:
    Nä jag kommer inte vända på henne förrän hon går på gymnasiet
    Hahahahaha Go for it! Återkom gärna med en bild om 15 år!
  • Shira
    Joico skrev 2010-09-13 09:52:05 följande:
    BeSafe är inte en värdelös stol! Men den är bara godkänd till 18kg, och trots att statistik tydligen visar att 4åringar sällan väger 18kg, så finns ju risken ändå fortfarande. Och 4år är ju ingen "nu måste du vända"-gräns, utan en minimigräns. Ju längre barnet kan åka baktåvänt, ju bättre!

    Sen har BeSafe en otroligt krånglig montering, med många krångliga steg som riskerar felmontering. Är stolen felmonterad så kan jag lova att den inte är säkrast på marknaden längre. Den tar dessutom en del plats, men har man en stor bil så...
    www.youtube.com/user/BeSafeInternational#p/u/11/Aq4wyitUaPA
    Har man isofix som väl alla nya bilar har är det nästan omöjligt att göra fel. Det tycker jag är största fördelen och orsaken till att vi valde den. Hade jag inte köpt  med isofix hade jag valt en modell med högre viktgräns. Men det är sant att den tar en del plats. Dock blir benutrymmet gigantiskt oxå, om man nu har en tillräckligt stor bil.
  • Joico
    Shira skrev 2010-09-13 17:47:21 följande:
    Har man isofix som väl alla nya bilar har är det nästan omöjligt att göra fel. Det tycker jag är största fördelen och orsaken till att vi valde den. Hade jag inte köpt  med isofix hade jag valt en modell med högre viktgräns. Men det är sant att den tar en del plats. Dock blir benutrymmet gigantiskt oxå, om man nu har en tillräckligt stor bil.
    Ja, då är det omöjligt att göra fel. Men där har du också viktgränsen för Isofix som är på 18kg.... det är lite trist
  • Alfonsina
    Joico skrev 2010-09-13 17:53:47 följande:
    Ja, då är det omöjligt att göra fel. Men där har du också viktgränsen för Isofix som är på 18kg.... det är lite trist
    Jag väljer hellre säkerhet (som du säger, går inte att montera fel med isofix) före viktgräns. Uppstår problemet med vikten så löser man ju det då.
Svar på tråden Vilken är den bästa bilbarnstolen enligt dig?