• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Snarkofagen

    Okej. Det där gick ju inte alls. Företag nr 1, som sökte konsult, har sagt nej. Det kändes inte riktigt rätt i hjärtat men jag börjar ju bli lite desperat efter jobb så jag hade ju tagit det ändå. Så nu känns det lite tungt. Men bara lite. 

    Nu väntar jag på ett nej från företag nr 2. Urrrk… 

    Igår var Ella på Andys lekland på kalas. Vi blev svinsena och jag frågar i bilen på väg ut om hon kissade innan hon åkte hemifrån. Jajamen, blev svaret. Jag lämnar henne och sticker och handlar. 10 minuter senare ringer det. Hon har kissat på sig. Tänk att det ska vara så himla SVÅRT att gå på toa!!! Skrikandes Som tur är, hade en kompis kläder som vi fick låna. 

    Solig helg önskar jag er alla!  

  • 1 tu 3

    Blir ingen försäljning just nu, visningarna gick jättebra, men budgivningen var jätteseg och vi lyckades bara få obeslutsamma budgivare som dragit ut på tiden, inte hade lånelöfte klart etc. Nu står vi med ett alldelse för lågt sista bud och som inte känns bra att sälja för. Fördelen är ju att vi inte måste sälja eftersom vi inte köpt något.

    Men det känns så himla trist nu och jag är så besviken. Vi får se om vi kör en ny visning innan sommar eller om vi lägger ned och ev kör igen till hösten. Tanken var ju dock att vi kunde flytta ut till landet om vi inte hade hittat något, vilket inte kommer att gå till hösten. Då känns det svårare att sälja före köp.  Men med facit i hand så kommer vi aldrig köpa något innan vi fått vår såld.

    Blä blä blä, ett lyxproblem egentligen, vi har ju ett bra boende. Men jag känner mig ändå ledsen över detta. Tillbaka på ruta 0 och plötsligt ingen idé att kolla husvisningar.

  • Snarkofagen

    1 tu 3 - jag har följt er på Hemnet. VERKLIGEN trög budgivning! Förstår precis hur du tänker. Vad säger mäklaren? Fel tid att sälja? För inte fasen är det fel på objektet i alla fall! 

    Skönt ändå att ni inte MÅSTE sälja, precis som du själv säger.

    Idag fick jag lite lätt panik. Insåg att alla mina sjukpenningsdagar är slut. Nu har jag bara lägstadagar kvar. "Jävla skit" är nog det lindrigaste uttrycket jag skrikit under eftermiddagen. Just nu känns det som det bara kastas skit på mig. Undrar om det någonsin vänder?! 

  • Gladabarnensmamma

    1 tu 3 & snarko - men vaf.... vilken motvind ni får med husförsäljning och jobbsök. Ingen bra tröst kanske, men jag lider med er då jag vet hur det känns att vara "fast i klistret". Konstgt nog brukar det reda ut sig ändå, men dagarna mellan insikt & lösning är verkligen bergochdalbana som bäst. 
    Hos oss lullar dagarna på, våren kom av sig igen och vi har haft 7'c och ösregn sen i fredags :(
    Idag fyller bonusen 15 och vill komma till oss (hurra!) så det blir biff & tårta enligt beställning. I morgon kommer våran nya bod till oss, en röd med vita knutar (mannen som gillade "Svensk look"!) - så i helgen blir det till att flytta in saker i förrådet och få grönsakslandet på plats med gurka, tomater, bönor och annat smarrigt.
    Kram på er alla från en supertrött nolla (undrar om det där järnvärdet börjar sjunka, det är verkligen ovanligt att jag känner mig rejält sömnig mitt på dagen!).  

  • Snarkofagen

    Men jädrar anacka! Var ute på stan igår med tre tjejer. Vi skulle "bara äta middag och ta en öl". Jag kom hemramlandes vid 1-tiden, full som en kastrull och glad som en lärka. Vi hade hysteriskt roligt! Åh, sånt behövs. Mer sånt mitt i veckorna! 

    Idag har det varit lite segt och jag somnade i soffan medan Ella kollade Bolibompa. Haha! Moget.

    Har fått ett yttepyttelitet extraknäck, har gjort research på finska. Skittråkigt men det ger ju lite extrapengar i alla fall. Paniken från föräldrapengshistorien har jag snabbt tryckt bort och låtsas som att det regnar.

    Ha det gott, alla!  

  • Gladabarnensmamma

    snarko - you GO girl!! Jag tror nog flera mammor i varan alskade trad skulle skriva under pa att det behovs mer kul at mammorna - garna mitt i veckorna!! Med magen i vadret blir det ingen dricka av, men sjutton om jag inte ska kunna ta mig ut lite oftare i mitt nasta liv (efter mammaledigheten alltsa). Roten till att jag inte riktigt trivs har i Montreal ar just for att jag saknar socialt umgange, lite sprall & bubbel helt enkelt - inte speciellt kompicerat.
    Bra med extraknack snarko - haller sjalvfortroendet under kontroll lite.
    Min mans ex-chef sa upp sig for ett ar sen och skrot hej vilt om hur toppen det skulle bli... vet ni vad? Han blev heldeppig & gar nu pa antidepressiva for att orka ta tag i jobbsokarbiten. Sa dar ser man, aven den baste direktoren faller ganska platt utan sin position - fasiken vad vi mammor maste vara starka som ska fixa hus & hem, ungar & umgange och dessutom klara av att halla ihop oss sjalva mitt i all rora!!
    Idag kom det 2 snygga, muskulosa ynglingar och monterade upp den nya friggeboden pa baksidan - rod med vita knutar (...hade den visst, jag tittade inte sa noga) Tungan ute

  • Mamma till bröderna bus

    =) här tittar man in på morgonkvisten och blir lite glad.. Snarko- vad kul att ni hade det roligt, mer sådant.. =) Nollan- visst är det kul att titta på "något" snyggt ;) här händer det ytterst lite.. längtar så vansinnigt mycket efter att få sommarlov, är irriterad på allt och alla just nu, brukar bli så i slutet av terminen, blir inte bättre av gravidhormoner.. 4 veckor kvar innan jag blir fri mitt jobb.. några veckor iaf, sen får vi se hur länge jag jobbar efter sommaren, kommer vara rätt tungt på jobbet då, så det finns risk för sjukskrivning.. (vi ska flytta till tillfälliga lokaler pga renovering kommer vara sisådär med bra arbetsmiljö för oss)


    Felixmamman
  • Snarkofagen

    Ho, hooo - här var det tyst. 

    Nollan - grattis till nya friggan! Förutsätter att den är faluröd?!

    Inget nytt på jobbfronten. 1 juni stövlar jag in och Arbetsförmedlingen och anmäler mig. Urk. Det tar emot. Hela deras framtoning och "alla stöps i samma form"-attityd får mig att klia överallt. Aston har ju ingen barnomsorg så jag kommer vara arbetslös men hemma med honom. Så han får hänga med mig till Arbetsförmedlingen, hej å hå.

    Vi håller på att sälja bort en massa barnsaker, nu ÄR det VERKLIGEN slut på småbarnstiden hos oss! Och det känns jätteskönt. Idag kommer en tjej och hämtar bilbarnstolen. Barnvagnen är svårsåld, undrar om det är fler än jag som upptäckt att den är skitdålig Obestämd Surt, jäkligt surt. 

    bussig - behöver du en badbalja till kommande bebben så finns det här, ett tag till i alla fall Säg till så sparar jag åt dig om du vill.

    Regn och pissväder ackompanjerar denna dag. Jag loggar ut nu innan hela tråden bäckar ihop Drömmer 

  • Snarkofagen

    bussig - badbaljan får du gratis! Jag vill bli av med den. Skickar länk till annonsen i din inbox, man kan bli anmäld om man marknadsför sin egen annons här i forumet 

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~