• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Snarkofagen

    Hello ladies! Här skriver en arbetslös Snarko Usch å fy, så trist det känns. Allt skit kommer samtidigt; sju dagars karens för a-kassan, mannen har en tandläkarräkning på uppåt 20 000 kr, bilen behöver verkstadsöversyn innan vi kan besiktiga den och mannen ramlade med cykeln och hade sönder sina helt nya byxor som kostade en tusing. Skit. Nu känns det tungt och jag undrar lite stilla hur fasen vi ska få pengar till allt. 

    Jag hade bokat en spa-resa till mig själv och skulle åka i morgon och vara borta ett par dagar. Men jag blev tvungen att avboka den, vi har ju lite andra hål att stoppa pengar i just nu  

    Hur mår ni andra?  

  • teasa

    Snarko: Fy f-n när allt kommer samtidigt. Känns helt omöjligt att få pengarna att räcka till allt. Hemma hos oss är ju sambon sjukskriven och så jävla bra tjänar jag inte. Vi har precis kört ett race med laga bilar för ca 20 tusen, luftvärmepumpen skulle servas, nu har avfuktinganläggningen gått sönder, vattenanläggningen behöver ses över och så håller jag på att renovera ett rum, så jag har köpt golv och tapeter...... till det allt annat som kostar förståss. Så jag förstår dig verkligen.

    Äntligen har väl tempot i livet lagt sig lite, men det finns väldigt mycket på att göra listan med och runt huset, så jag och sambon försöker beta av så gott vi kan. Inte alltid till barnens förtjusning som tycker att helger fyllda med vuxengöra kan vara tråkiga

    Annars inte mycket nytt på fronten här....

  • Snarkofagen

    Urk, teasa. Samma skitläge. Vissa morgnar, helt ärligt, undrar jag hur jag ska orka ta mig igenom dagen. Fast jag ska inte klaga, du har det värre och har så haft länge. Jag tycker du är SJUKT STARK och imponeras av dig! Ja, det lilla jag känner till i alla fall.

    Idag fick jag ett samtal från en rekryterare. När hon ringt och presenterat sig, säger hon ganska så omgående "Men du är ju väldigt överkvalificerad för det här jobbet!". Tack, du. Vafasen RINGER du för då, kärring?! Skrikandes 

    I morgon tar mannen båda barnen och åker hem till svärmor ett par dagar. Det ska bli så skönt att få vara ensam ett par dagar! Ska pumpa cykeln och bege mig ut på cykeltur. Bävar dock för nätterna, jag är så dålig på att sova ensam  

  • 1 tu 3

    Inge roligt att höra Snarko.. håller alla tummar att det vänder inom en snar framtid. Har du frågor om akassa har du här en egen privat handläggare...jag jobbar ju faktiskt på en arbetslöshetskassa, Seko. Kanske inte den du tillhör dock  men kan svara om du har lite allmänna funderingar hur allt fungerar.

    Här har vi haft omvisning av vår lägenhet och det finns 4 spekulanter varav en ligger kvar på sitt bud, en måste sälja sitt hus först, en är lite osäker och vill fundera lite til och den sista vet jag inte exakt var de står. Jisses vilken läng följetong detta är.

    Har precis tittat på en dokumentär är en flicka med medfött hjärtfel och fått nytt hjärta. Känner sån tacksam för att mina barn är friska. Har ju själv genomgått två hjärtoperationer för 6 år sen ganska precis och haft oro när barnen var födda om de ärvt mitt hjärtfel, men deras hjärtan är friska.

    kram till er alla

  • Snarkofagen

    Men du, 1 tu 3. Var sitter du rent fysiskt? Vi kanske skulle ta en lunchdejt? 

    Jag har faktiskt några frågor! Tror jag skickar dem på Fejjan i stället. Känns sådär att ta dem såhär offentligt. Härligt att du slipper oroa dig för hjärtfel hos barnen!

    Så ni gör ett nytt försök med försäljningen? Håller tummar!!!
     

  • Gladabarnensmamma

    snarko - fy sjutton for den fornedring att vara arbetslos. Jag vet verkligen precis hur det kanns - hoppas du inte dras ner i ngn sorts "jag ar sa vardelos" svacka for det ar det sista man behover nar man soker jobb. Bla och bla och ater bla - hoppas verkligen att du hittar lite kul jobb att soka, far ihop lite intervjuer och haller angan uppe.
    1 tu 3: wow, spannande tider med andra ord. Hoppas lagenhetsaffererna gar i las for er!

    Jag maste dela med mig av gardagens konversation mellan grabbarna i cykelvagnen:
    F: "Elliot, jag vill inte ha en katt OCH en hund, jag vill BARA ha en hund! Om du vill ha en katt maste du flytta."
    E: "Men jag vill inte flytta"
    ... (tystnad... Felix inser nog att han var lite val hard mot lillebror):
    F: "OK Elliot, du far valja mellan en katt eller ett far." 
    (igen tystnad. vem vill ha ett far till husdjur?)
    E: "Okejra, da kan vi val ha en hund. Men da far DU ta hand om den"

    Idag nar vi kom fram till dagmamman berattade Felix glatt att nar han blir storre ska han fa en hund. 
    Eh, jassa?  

  • teasa

    Nollan: HAHAHA de resonerar så skönt kidsen!!


    1tu3: önskar självklart lycka till med försäljningen och hoppas att budgivningen kommer igång.


    Snarko: Se nu till att njuta av egentiden! Det är du värd.

  • Snarkofagen

    Tjejer, kan ni inte komma till Facebook också? Det är det nya svarta. Komsi, komsi! 

    Idag kommer familjen hem, de har varit borta sen i tisdags morse. Det har varit SÅ SKÖNT att vara själv! Nu känner jag mig lite piggare och gladare men tycker att de kunde stanna borta ett par dagar till

    Det ska bli skönt väder i helgen. Planer? Vi ska ut och lufta båten för första gången på säsongen. På måndag är det nationaldag. Få se vad vi hittar på. Det är fullt program i Rålis (en stor park), bland annat är Friskis & Svettis där och har familjejympa. Ella har tjatat om det, få se om vi tar oss dit.  

  • Mamma till bröderna bus

    Oj vad ni skriver tjejer.. Snarko låter helt galet, hoppas du får till jobb snart!!!
    1tu3 lycka till med försäljningen
    nollan tack för skrattet =)

    mitt humör har idag varit åt skogen och felix humör lika så, men faktiskt fått lite uträttat här, lite nya kläder till felix och fix här hemma, jag har börjat bli piggare nu och eftersom mannen verkligen inte gjort mycket när jag varit i gravidkoma så ligger vårt hem i nivå bombnedslag.. men idag har det vikts tvätt och rensat bland leksaker och lite annat smått och gott, fattas bara en svängom med dammsugan nu, men orken har tagit slut..
    ang helgen så är det rätt lugna planer, imorgon tror jag inte vi har något direkt, kanske en tur till en kompis eller så.. på lördag ska vi ut på landet till farmor och drar med oss lite kompisar för grill, kubb och ungarna som plaskar i en plaskdamm.. på lördag går jag in i v 13 och har redan sett min ärta 3 ggr.. frågade på stället jsg gör ul på om jag kunde boka ett privat ul vid v 16 då jag vet att jag kommer nojja då eftersom jag fått mf i den veckan, men det var inga problem, skulle ringa samma vecka så skulle dom trycka in en tid till mig.. =)


    Felixmamman
Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~