• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Gladabarnensmamma
    1 tu 3 skrev 2011-08-18 22:02:43 följande:
    Nu är jag superegoist och inte kommenterar några inlägg ni gjort men ......

    VI HAR KÖPT HUS!!!!!! VI flyttar om typ 2 mån! Jag är så glad!

    Är helt slut efter en vecka av visningar, budgivning som inte blev till vår fördel och sen massa snabba beslut på ett nytt hus idag och kontraktskrivning i kväll så jag måste gå och sova snart.

    Kram från mig
    Men gud sa kul - grattis!!! Jag skrev mitt langa inlagg samtidigt som du skrev och missade ditt inlagg. Grattis hundra ggr till bade huset och att bade forsaljning och husletandet ar KLARA!
  • Snarkofagen

    GRATTIS, 1 tu 3! Så KUL! 

    Aston började inskolning i onsdags. Tre dagar och sen ska det visst vara klart. I går, dag 2, grät han så han hulkade när pappa hämtade honom. Och i morse tvärnitade han i dörren när pappa lämnade

    Men idag tog han sina första steg! Och står upp med toppenbra balans. Han är lite sen, den här killen. 16 månader. Ella gick redan vid 12 månaders ålder.  

    Jag orkar inte skriva så mycket, har haft fullt upp på jobbet och sitter med ett välbehövligt glas vin och njuter av tystnad. 

    Trevlig helg, alla toppentjejer! 
     

  • mejja75

    God morgon tjejer!

    1tu3: Grattis till husköpet Så skönt att ni äntligen hittat nåt!

    Nollan: Mysigt att boa lite så här inför lilltösens ankomst. Ska ta tag i Villes rum snart, just när det bara möbler och leksaker liksom inställt. Ingen matta, inga tavlor på väggarna allmänt omysigt helt enkelt.

    Bussig: Stackars dig som har så ont Kan inte riktigt föreställa mig hur det känns, hade aldrig någon foglossning... Med Ville gjorde jag också glukosbelastning, det är standard nere i Skåne.  

    Snarko: Grattis till Aston och hans första steg Ville var också runt 16 mån när han började gå, han fokuserade på att börja prata istället för att knata.
    Stackars liten fis som är så ledsen, det skär i hjärtat Tre dagars inskolning? Jisses, här är det två veckor. En och en halv timme per dag och någon av oss är med hela tiden, men sitter sysselsatta med att göra en tavla till barnens plats och så ska vi göra en trygghetsbok.  Kan tyckas lite väl utdraget, men det ska tydligen funka bra. De är sex barn som skolas in samtidigt. Thea skolas in fyra dagar, så på tisdag ska hon vara där själv. Hon trivs redan som fisken i vattnet i sin grupp.

    Här verkar höstens första förkylning vara i antågande. Jag har superont i halsen och båda barnens näsor har börjat rinna... 

     

  • Mamma till bröderna bus

    1tu3-grattis till husköpet, vad skönt aatt det är klart , nu är bara själva flytten kvar ;)

    Ja, inte kul att ha ont, hade inga besvär med Felix men denna gång... hade jag inte haft foglossningen så hade denna graviditet varit underbar, har knappt mått illa, och mår förövrigt oförskämt bra.. MEN det är klart så bra ska det ju inte få vara... Haft en helvetes natt då jag var iväg på shopping igår eftersom Felix bytt storlek över sommaren och vuxit ur näst intill alla tröjor så det blev lite mycket gå så jag hade jobbigt inatt. Felix sprang in till oss imorse och fråga om vi snart skulle till dagis, för han och kompisen skulle ha cykeltävling, grabben blev besviken över att det var helg.. Hmm hur ska man tolka det ;) Det märks att han saknat sina kompisar över sommaren..  Vi är svårstartade idag, Felix leker, jag surfar och mannen vet jag inte vad han sysslar med, vankar mest omkring, frukost har vi inte ätit än, men det börjar nog bli dags, vi är tröga idag..


  • Snarkofagen

    Uuuuhhh… När du beskriver din foglossning, kommer smärtan tillbaka som ett brev på posten Jag minns smärtan, hur jäkla ont det gjorde i olika lägen. 

    Hoppas det blir bättre snart!  

  • mejja75

    Oj, vad tomt och tyst här är

    Har det kommit nån liten tös än nollan?!?

    Skulle egentligen varit på kräftskiva ikväll, men Ville har feber så jag fick fint stanna hemma. Medan Thea och sambon slörpar kräftor och annat gott  

  • Snarkofagen

    Hej hej hallå! Kikar in snabbt i väntan på att middagen blir klar. 

    Ryktet säger att Nollan är i full gång med att föda barn. Men det är bara rykten. Ooooohhh…

    Trevlig söndag, alla!  

  • mejja75

    Åh, håller tummar och tår för att allt går (eller kanske har gått!) bra!!!

  • Gladabarnensmamma
    Hejsan tjejer!
    Nu kommer en liten uppdatering fran min & lillfisan som foddes i lordags morse. Hinnsvepningen verkar ha fungerat; i fredags morse gjordes hinnsvepning och jag hade lite mystisk molvark till & fran under eftermiddagen. I lordags morse kl.4 vaknade jag av varkar var 4:e minut, klockan 5:30 anlande vi pa BB och varkarna blev starkare men ca. 5 minuters mellanrum. Klockan 6:30 fick vi eget rum och jag fick antligen en EDA och kunde krysta ut lillfia klockan 7:13. Sofie vagde 3875 gram och ar 51 cm lang.

    Hon hade navelstrangen runt halsen och kom ut bla, men efter en halv minut bland lakarteamet kom forsta skriket och hon aterhamtade sig snabbt. Sjalv kom jag lindrigt undan med tva stygn, jihoo!
    Alla mar bra och efter 36 timmar pa BB kunde vi aka hem.
    Antligen fick jag uppleva min dromforlossning utan smarta och panik... Vilken kansla, jag (vi) ar overlycklig(a)!
Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~