• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Mamma till bröderna bus

    grattis till alla som fyllt år!!! är fruktansvärt lat just nu.. har inte startat datorn sen sist jag skrev, hur illa är inte det... Har fortfarande väldigt ont och drömmer om en bebis som vill lägga sig tillrätta och fixera sig för jag har hört att foglossningen blir lättare då.. i helgen har vi haft den enorma lyxen med en fungerande toalett, men stambytet är inte klart, men troligtvis i början veckan.. är i v 32+0 nu och felix föddes i v 33+3, skulle vilja ha fixat klart allt inför nya bebisen till dess, men lite svårt med allt som sker här hemma. den 7 november ska jag på läkarbesök och diskutera igångsättning igen, de ville inte ta den diskussionen sist. 55 dagar kvar innan beräknad nedkomst men skulle gärna komma undan lite tidigare.. Förra söndagen så blev våran lillakatt (vi har haft 2) akut dålig, bakbenen slutade tvärt att fungera och hon blev lite"lullig" och apatisk, så mannen fick åka till vetrinären och de hade planer på att operera henne, men på måndagen så både kissade och bajsade hon blod så vi fick rådet att låta henne somna in så det gjorde vi. Felix tog detta fruktansvärt hårt, han grät hysteriskt och var otröstlig hela måndagen och han fick sova hos oss. Nu kommer det bara ibland att han kommer på att han saknar henne och blir lite vemodig. USCH för att behöva tackla den sorgen hos honom, det var jobbigt. Nu ska jag sluta med min "bok".. ska läsa lite vad ni skrivit och sen inta min vanliga possition vilket är liggande på soffan..


  • Annelitan

    Hej allihopa...och jätte mycket tack för grattisarna till Josefine.

    Och grattis till alla andra dom  nyblivna 5-åringar med Emmy,Thea, Felix,Ella,Amanda....hoppas jag inte glömt någon nu.

    Har ju inte varit in här och skrivit på jätte länge...har haft så fullt upp med allt möjligt så det blir bara en snabb sväng in hit lite då och då....

    Har mycket att gå tillbaka och läsa i tråden...så jag vet allt som hänt och så...

    Just nu sitter jag och väntar på att vaktmästaren ska komma hit och rensa avloppet i köket som det varit stopp i sen förra fredagen och dom har lovat att komma hela veckan...och nu har dom sagt att han ska komma någon gång efter kl.16.00 idag...sen är det ju helg..så jag hoppas verkligen att han kommer snart nu.... så man kan diska och så som vanligt...

    Det är lite kosnstig för dom brukar vara så snabb och komma annars...samma dag som man ringt och så...men dom har väl fullt upp kanske...

    Försökte fixa det själv men det gick inte...

  • Daimis

    Hej tjejer!
    Jag är verkligen IMPONERAD att ni håller liv i tråden :)
    Jätteroligt, verkligen!! Jag är världens sämsta på att va här inne... vet inte varför jag tappat fl så mkt...
    Önskar GRATTIS till alla våra numera stora barn i efterskott :)

  • Gladabarnensmamma

    Nu har det varit tyst har ett tag - hur mar ni alla? Vad har ni for planer for julen & viktigast: julklappar?!?!
    Vi fyndade LEGO till grabbarna, dom far varsin stor legobat (som flyter pa riktigt), en san dar 5-12 ars grej. Walmart ska flytta in i en av affarerna och utforsaljningen av "gamla" saker var riktiga fynd, 30% rea. Behover jag saga att jag sjalv shoppade ratt friskt bland hartorkar, bubbelbad och bebisprylar. Vi kopte sparkcyklar till varen ocksa samt lite utespel (en sorts skumboll som sitter fast i trad till lillebror som alskar bollspel). Annars ar det "transformers" "Ironman" och annat skrap som intresserar. Mamman ignorerar och koper pedagogiska sallskapsspel (ibland).

    Den stora nyheten for oss ar att vi kommer till Sverige!! 11-28:e December kommer vi vara i Stockholmstrakten och jag vill sjalvklart att vi traffas IRL. Egentligen borde vi bjuda in ngn foraldrartidning for jag tycker det ar helt sanslost att vi hallt kontakten genom alla ar trots diverse flyttar bade inom och utom Sverige... Vilka kan traffas?  

    I ovrigt kampar jag och lillan pa med amning och klen viktokning. Igar klippte dom tungbandet (hon hade tydligen ngn speciell grej med tungbandet) och jag hoppas att detta blir vandningen for oss. Vi har provat det mesta vid det har laget; ersattning och mediciner till mig som okar produktionen - men inget gor ngn skillnad. Sot som socker ar hon dock och verkar inte pa speciellt daligt humor, sa jag forsoker att inte oroa mig sa mycket.  

  • Mamma till bröderna bus

    Nollan- ja vad kul att du kommer hit =) jag träffas gärna =) då är jag rörlig igen.. Ang julklappar så är det mycket cars 2 dom gäller här.. Felix önskar sug alla bilar och ett tv spel... Vet inte hur vi ska göra än... Är nu mest liggande, måste använda kryckor även inne... Gubben gör i stortsett allt här hemma medan jag ligger som en fet padda.. är riktigt less nu och längtar till den 22:a då håg får veta om igångsättning är aktuellt...


  • Mamma till bröderna bus

    36 enligt Dom... Tror att man kan plussa på minst 1 vecka.. de backade MIG såpass att jag testade positivt innan jag var gravid... Men de lyssnar inte på mig.. så nu är jag på 34+ någon dag.. vilket är längre än jag gick med Felix. Är grymt trött på denna foglossning och alla förvärkar... Vill att lillebror kommer nu...


  • Gladabarnensmamma

    bussig, du ar min kampedrottning med forst radikal traning & viktras, sen foglossningarnas hjalte!
    Hoppas lillebror vaxer sa det knakar och ar redo att komma ut snart!

Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~