• Snarkofagen

    ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~

    Välkomna till tråd nummer 13! 



    Tiden går - här förbereder vi oss för att fira våra fyraåringar.

    Vi är ett gäng mammor som hängt ihop sedan barnen var nyfödda. Vi följs åt i barnens fantastiska utveckling och diskuterar syskon, gränsdragningar och föräldraskap.

    I tråden pratar vi om våra liv som mammor, kvinnor och fruar/sambos. Inget ämne är för högt, inget för lågt. Vissa av oss är tvåbarnsmammor medan andra fortfarande överväger saken. Någon sägs visst även fundera på en trea vilket vi andra applåderar.

    Första tråden:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21186971.html
    Tvåan:  www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24193317.html
    Trean: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27267076.html
    Fyran: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30075894-4.ht...
    Femman: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33051403.html
    Sexan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m35581000.html
    Sjuan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m38670698.html
    Åttan: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m41844698.html
    Nian: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44252155.html
    åsså tolvan!: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m51044479.html
    Medlemmar vid TS 28/9-10
    Daimis - Emmy 30 sep (Upplands Väsby)
    bussig - Felix 6 okt (Stockholm)
    Mejja75 - Thea 7 okt (Malmö)
    Annelitan - Josefine 18 okt (Söderhamn)
    Snarkofagen - Ella 18 okt (Gröndal)
    1 tu 3 - Amanda 19 okt (Bromma) och lillebror Gustav 27 maj -08
    "Nollan" - Félix 24 okt (Montreal) och lillebror Elliot 14 mars -08
    teasa - Louie 30 oktober (Karlskoga)

  • Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~
  • Snarkofagen

    Oh, bussig! Håller tummarna för dig! 

    Jag har ledigt några dagar, kompensationsledigt. Idag åker jag till Yasuragi för japanska bad, middag, ansiktsbehandling och övernattning. Åh. Jag längtar! Jag har aldrig varit där men har länge velat åka. Det ska bli SÅ SKÖNT!

    Så medan jag gör yoga onsdag 30 november, kommer du alltså att ligga och krysta, bussig! Jag skickar dig all karma, energi och pepp jag bara kan! Börjar redan nu. Push, puuush, PUUUUUSSSSSSHHHHH!!! Hjärta 

    Nollan - när kommer du till stan? Du kunde ses dagtid, var det så? I såna fall är jag egoistisk och rekommenderar Kronobergsparken vid mitt jobb. En parklek med möjlighet att gå på toa, värma sig, leka både inne och ute. Ja, du vet. En svensk parklek helt enkelt. Jag jobbar precis i närheten och kan ta en jobbpaus för att komma ut och träffa dig. Eller kanske rent av en lunch?!  

  • mejja75

    Åh nej!!! Hade skrivit ett långt inlägg och av nån dum anledning så stänger jag ner sidan när jag skulle öppna en annan flik... stupid girl.... Kan kanske skylla på att jag känner mig helt tom i huvudet efter två nätter med urusel sömn pga en snorig och igentäppt Ville som ligger och snarkar och snörvlar brevid mig i sängen. Plus att jag började på nya jobbet igår och har hela huvudet fullt av juridiska termer och annat smått och gott. Men jobbet verkar superkul och kollegorna kanon!!!

    Nollan: Det jag ska göra som domstolssekreterare är att ta emot och registrera brottmål och tvistemål och att expediera domar och beslut. Låter kanske inte jättespännande men det är himla mycket att lära sig och tänka på, tror det kommer passa mig perfekt.

    Bussig: Wow wow, tänk imorgon vid den här tiden är du nog tvåbarnsmor!!!! Om inte hinnsvepningen gjort sitt och du redan sitter där med en liten i famnen. Jag gjorde hinnsvepning med Ville och det tog ungefär 1,5 dygn innan det satte igång.
    Hoppas, hoppas, hoppas att det ska gå bra Hjärta 

    Snarko: Antar att du haft en skön och avkopplande dag på Yasuragi. Du är värd att få skämma bort dig lite Är lite avundsjuk bara, har varit på Hasseludden två gånger och tycker det är underbart. 

     

  • teasa

    Bussig: Tänker på dig här med!


    Mejja: Kul med nytt jobb. Kan förstå att det är lite rörigt på "kontoret" nu i början!

    Snarko: NJUT! Har varit på Hasseludden en gång, så NJUT är mitt bästa tips!

    Nollan: Bor ju inte i storstan här, men hoppas ni får till en liten date :)

  • Mamma till bröderna bus

    Igår den 29 november efter en förlossning på 4 timmar så föddes äntligen lillebror =) 3365 g tung och 50 cm lång.. när vi kommer hem och jag sitter vid datorn så kommer en bild.. vi mår iaf bra, han är rätt trött och en aningens gul, men behöver inte behandlas.. han äter och baksätet i mängder så om allt ser bra ut imorgon så får vi komma hem..


  • Snarkofagen

    Åh, GRATTIS bussig! Grattis, grattis! Äntligen, ÄNTLIGEN!!! *hoppar av glädje* 

    Aston var väldigt gul när han låg på Neo, han fick göra Bili-checks jätteofta. Vi funderade ett tag på att döpa honom till Billie

    Åh. Härligt!!! Jag bara sitter här och flinar!  

  • Mamma till bröderna bus

    Nya familjemedlemmen...



    Vi har fått komma hem, han är dock lite gul så vi ska tillbaka på kontroll på lördag så jag tokammar och fyller ut med ersättning för att se till att han gör sig av med gulsoten.. Imorgon ska vi sitta i fönstret hela dagen så han blir av med den.. Felix är super stolt och ville hjälpa till med allt, förutom bajsblöjorna, svart nyföddbajs var inget för honom =)
Svar på tråden ~*~ 30+ som fick barn i oktober 06, del 13 ~*~