• Koppkaka

    Vad moraltanterna på FL har lärt oss idag:

    1. Att en öl/ett glas vin/en nubbe på ex. julafton gör dig till alkoholist.

    Fyll gärna på listan, det finns mycket att lära sig här på Familjeliv

  • Svar på tråden Vad moraltanterna på FL har lärt oss idag:
  • Lady T
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-11-20 01:00:27 följande:
    Vi ska klippa navelsträngen på vår sons 18års dag minsann, vilken fest!
    Glöm inte att det måste vara efter födelsetiden... Ett par sekunder för tidigt så har du förstört din sons hela liv!

    Och bjud in effells moralmaffia att bevittna miraklet! :p
  • ciccir
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-11-19 21:59:19 följande:
    att man inte kan vara anonym är 1000000ggr vanligare ;)
    Vadå, kan man aldrig vara anonym mer då?? Skrikandes
  • Lilith Dark
    ciccir skrev 2010-11-20 09:27:25 följande:
    Vadå, kan man aldrig vara anonym mer då?? Skrikandes
    Haha på tal om det så kan jag helt plötsligt inte vara anonym längre. Inte för att jag nånsin väljer att vara det, för jag kan alltid stå för vad jag tycker.

    Men då kommer vi till en ny punkt på vad jag har lärt mig; säger du vad du tycker, utan personliga påhopp men du inte håller med helt enkelt, då är det befogat att anmäla.
  • Rufsas

    Jag har lärt mig att det finns moraltanter som har varit duktiga och lärt sig nya begrepp (holding) som de vill pådyvla andra och därför använder det i varenda inlägg. Man ska alltså som lärare låta eleverna leva rövare och vara en fara för andra barn och pedagoger för då blir föräldrarna glada.

    Man ska heller inte ifrågasätta SVT och SR's TV-licens och varför man betalar den, för då ska man minsann både tjäras och fjädras.

  • Lilith Dark
    Rufsas skrev 2010-11-20 13:15:35 följande:
    Jag har lärt mig att det finns moraltanter som har varit duktiga och lärt sig nya begrepp (holding) som de vill pådyvla andra och därför använder det i varenda inlägg. Man ska alltså som lärare låta eleverna leva rövare och vara en fara för andra barn och pedagoger för då blir föräldrarna glada.

    Man ska heller inte ifrågasätta SVT och SR's TV-licens och varför man betalar den, för då ska man minsann både tjäras och fjädras.
    Ska man betala tv-licens? Jaha då är det bara att plocka fram tjäran och fjädrarna då? Undrar om det går bra med katthår istället för min katt hårar som fan. Vore ju bra om det kom till nytta.
  • Essa83

    Lärde mig idag att det är lågstatus och White trash att dricka coca cola på julafton. Tack, då vet jag. Nu dricker jag iofs gärna julmust så jag kanske klarar mig från att bli WT-stämplad i detta fall.

  • Rufsas
    Lilith Dark skrev 2010-11-20 13:22:25 följande:
    Ska man betala tv-licens? Jaha då är det bara att plocka fram tjäran och fjädrarna då? Undrar om det går bra med katthår istället för min katt hårar som fan. Vore ju bra om det kom till nytta.
    Ja, jag tror att det är okej att återanvända katthår. Men för säkerhets skull kanske du ska starta en tråd om det?
  • Doris2011
    Essa83 skrev 2010-11-20 13:24:28 följande:
    Lärde mig idag att det är lågstatus och White trash att dricka coca cola på julafton. Tack, då vet jag. Nu dricker jag iofs gärna julmust så jag kanske klarar mig från att bli WT-stämplad i detta fall.
    Haha, och vad ska man dricka om man inte kan dricka julmust då enligt dessa?Skrattande
  • Annika i Gbg
    Doris2011 skrev 2010-11-20 13:32:34 följande:
    Haha, och vad ska man dricka om man inte kan dricka julmust då enligt dessa?Skrattande
    Jag är inte säker men jag tror att du helt enkelt får låta bli att fira jul då!
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
Svar på tråden Vad moraltanterna på FL har lärt oss idag: