• Koppkaka

    Vad moraltanterna på FL har lärt oss idag:

    1. Att en öl/ett glas vin/en nubbe på ex. julafton gör dig till alkoholist.

    Fyll gärna på listan, det finns mycket att lära sig här på Familjeliv

  • Svar på tråden Vad moraltanterna på FL har lärt oss idag:
  • HannaE
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-06-12 15:23:57 följande:
    apans dagis luktar illa.

     


    Vem kom på att sätta fyr på förskolan? (Har lärt mig nu att man får inte säga 'dagis' om det som dottern skall börja på till hösten.)
    Man lever så länge man lär.
  • Hypnotica

    Jag har lärt mig idag att lyxhustrur inte finns och om de skapar trådar på FL så är det bara nån jävel som trollar.

    Efter ha levt granne med ett typsikt "lyxhustreområde" kan jag dock bekräfta att de lever och förekommer i spridda skurar. Och allihop ser precis likadana ut.

  • Ulf Harrys Farsa
    straight arrow skrev 2011-06-12 17:58:55 följande:
    Eldsvåda i apburen?
    HannaE skrev 2011-06-12 19:45:04 följande:
    Vem kom på att sätta fyr på förskolan? (Har lärt mig nu att man får inte säga 'dagis' om det som dottern skall börja på till hösten.)
    Förmodligen personalen som haft grillning i fredags, sen ställt in den varma grillen i förrådet i tron att den skulle kallna själv.... pyrt hela helgen *poff brand i dag* Troligtvis är det så enligt räddningsledaren jag pratade med.
  • HäckHäxan
    Irmeline skrev 2011-06-11 08:33:07 följande:
    Jo, och kontentan är att tjejerna accepterar vilken skit som helst av killar och samtidigt gör allt de kan för att trycka ner och förakta sina medsystrar som inte passar in i den smala kvinnliga mall som är deraas idealda husmorskvinna.
    Sant.. pekar mot min sidfot och nickar vist och sant
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • HäckHäxan
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-06-13 00:13:07 följande:
    HannaE skrev 2011-06-12 19:45:04 följande:
    Vem kom på att sätta fyr på förskolan? (Har lärt mig nu att man får inte säga 'dagis' om det som dottern skall börja på till hösten.)
    Förmodligen personalen som haft grillning i fredags, sen ställt in den varma grillen i förrådet i tron att den skulle kallna själv.... pyrt hela helgen *poff brand i dag* Troligtvis är det så enligt räddningsledaren jag pratade med.
    Vatten är ju dumt tydligen, bättre med en varm sommarbrasa Drömmer
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra!
  • Ramborg

    Annars kan man grilla på stranden och ösa lite sand över när man är klar (tänker på treåringen som fick svåra brännskador på fötterna)

  • Pallas
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-06-11 17:41:35 följande:
    Har man inga argument i en diskussion kan man ju ta upp saker som hände på 50, 60 och 70 talet!
    Man kan också länka till sin egen blogg som källa, eller till Youtube. Då övertygar man alla utan ansträngning.
  • ETSS
    Pallas skrev 2011-06-13 08:22:38 följande:
    Man kan också länka till sin egen blogg som källa, eller till Youtube. Då övertygar man alla utan ansträngning.
    Eller den högt skattade lärdomsanstalten Wikipedia, då får man alla att tro.
  • Joppelina

    Jag har lärt mej att man ska se på män man tänker sej ha sex med som glass

    En dyr Ben & Jerry är bättre än en billig Eldorado....
    Det dyrare priset borgar för kvalité automatiskt?

    Smaken verkar inte spela någon roll,, så vitt jag kunde läsa.. Förvånad

  • asta66
    Joppelina skrev 2011-06-13 08:46:55 följande:
    Jag har lärt mej att man ska se på män man tänker sej ha sex med som glass

    En dyr Ben & Jerry är bättre än en billig Eldorado....
    Det dyrare priset borgar för kvalité automatiskt?

    Smaken verkar inte spela någon roll,, så vitt jag kunde läsa.. Förvånad
    Ben & Jerry är syndigt gott!
Svar på tråden Vad moraltanterna på FL har lärt oss idag: