• Anonym (ts)

    skatten

    hur mycket får ni tillbaka på skatten?
    det går att kolla nu =)

  • Svar på tråden skatten
  • Shaun the sheep
    Anonym (yeye) skrev 2011-03-21 21:18:06 följande:
    Inkomstdeklaration 1 - logga in

    skatteuträkning - klicka

    nästa - klicka

    skrolla ner till  "belopp att få tillbaks"
    Inte riktigt lika kul, men drygt 3000 kr är inte heller helt fel Tack för hjälpen!
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Anonym

    5300 kr, och har varit föräldraledig sen juni 2009. Överraskande bra!

  • Anonym (HILFE)

    Alltså för att göra en lång historia kort så har vi renoverat mycket både 2009 o 2010. Då räknade vi att jag kunde använda ungefär ca 35000 av rot avdraget baserat på min lön. Sen i 2010 blev jag föräldrar ledig och har hela tiden trott att jag skulle få betala tillbaka på rotavdraget eller vad man säger eftersom min inkomst inte har varit lika hög som den brukar..
    Längst ner på sidan står de:

    Alla andra skattereduktioner räknas av före skattereduktion för husarbete. Det medför att du inte kan utnyttja hela reduktionen.

    Men de står även att jag ska få tillbaka 5000:- är de de som gäller då? Såfall blir jag jääävligt lättad

  • Fiansess

    Hur funkar det när man gjort extra inbetalningar på skatt till fk när man vart f-ledig? Dras det automatiskt? Har aldrig tänkt på det innan, men nu när man kunde skriva i egna skatteinbetalningar blev jag tveksam?! Ska jag skriva in det jag betalt in extra via FK eller är det redan inlagt?!


    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Anonym
    babyfia skrev 2011-03-21 22:00:51 följande:
    Hur funkar det när man gjort extra inbetalningar på skatt till fk när man vart f-ledig? Dras det automatiskt? Har aldrig tänkt på det innan, men nu när man kunde skriva i egna skatteinbetalningar blev jag tveksam?! Ska jag skriva in det jag betalt in extra via FK eller är det redan inlagt?!
    Om fk har dragit mer skatt på din begäran så finns det medräknat på kontrolluppgiften från dem i rutan avdragen skatt, stäm av mot lönespecarna. Egna skattebetalningar avser inbetalningar man själv gjort till skattekontot då man kanske vet med sig att man har betalt för lite under året (förr hette det fyllnadsinbetalning) man gör det ofta får att minska konstnadsräntan eller för att inte bränna pengarna på annat 
  • Anonym

    20000 får vi tillbaka. Synd bara att sambon fick 19000+ och jag 1000. ;) Tur vi inte är snåla här hemma.

  • Fiansess
    Anonym skrev 2011-03-21 22:08:17 följande:
    Om fk har dragit mer skatt på din begäran så finns det medräknat på kontrolluppgiften från dem i rutan avdragen skatt, stäm av mot lönespecarna. Egna skattebetalningar avser inbetalningar man själv gjort till skattekontot då man kanske vet med sig att man har betalt för lite under året (förr hette det fyllnadsinbetalning) man gör det ofta får att minska konstnadsräntan eller för att inte bränna pengarna på annat 
    Jaha okej. Tack . Kanske ngt att göra när man har en slant över. det är alltid gött att få tillbaka en fet klumpsumma
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
Svar på tråden skatten