• Anonym (elak)

    Tycker ni jag ska avslöja min svåger fru???

    Min svågers fru är sjukskriven pga påhittad orsak vill inte gå in på det för att avslöja henne eller mig här, men nu när hon är sjukskriven så jobbar hon på ett ställe svart och för att sedan eventuellt börja jobba där heltid och säga upp sig på det andra stället.

    Jag tycker att det är moraliskt fel och tyvärr så känner jag ingen empati för en människa som henne som kan hitta på en sån otrolig historia för att förstöra en annans människa och bli sjukskriven.

    Vad anser ni???

    Jag tänkte ta kontakt med försakringskassa anonymt

    Ja jag kanske är elak men ni har inte hela historian så döm inte , för det hon har gjort är väldigt elakt och fult för att bli sjukskriven. 

  • Svar på tråden Tycker ni jag ska avslöja min svåger fru???
  • Anonym (elak)
    Anonym (M) skrev 2011-05-10 13:53:28 följande:
    Sånt är fult tycker jag. Att ljuga om saker som det är att dra ner oskyldiga i skiten. Jag hade tagit upp saken med din man som kanske kunnat berätta för sin bror. Känns som att hon inte ska få komma undan med en massa lögner. Tycker heller inte att det är okej att gå sjukskriven och sen jobba svart. Är man sjuk så är man. Är man inte sjuk får man fan se till att skaffa pengar själv.
    ja så anser jag oxå men problemt är hur ska jag gå till väga??  för jag tycker att gör man så så förtjänar man samma skit tillbax!
  • lollisen
    Anonym (elak) skrev 2011-05-10 13:55:12 följande:
    Ja jag vet och jag fattar inte hur hon kan säga detta till MIG, jag känner inte henne så bra för att vara lojal mot henne
    Där har du svaret. (det understrukna)
    DU har ingen skyldighet gentemot henne och det är inte DU som sårar andra genom att berätta, det är HON som står skyldig till det hon gjort och utsatt andra för och det är inte ni som ska gå och lida för hennes gärningar om man säger så.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (elak)
    Anonym (elak) skrev 2011-05-10 13:57:50 följande:
    ja så anser jag oxå men problemt är hur ska jag gå till väga??  för jag tycker att gör man så så förtjänar man samma skit tillbax!
    Men kruxet är att jag aldrig kan bevisa att hon ljuger:( det är där jag faller, kan aldrig bevisa för min mans bror, enbart att hon jobbar under tiden hon är sjukskriven, jag vill att läkaren ska komma på henne och det lär dom aldrig göra.
  • Anonym (elak)
    lollisen skrev 2011-05-10 13:58:32 följande:
    Där har du svaret. (det understrukna)
    DU har ingen skyldighet gentemot henne och det är inte DU som sårar andra genom att berätta, det är HON som står skyldig till det hon gjort och utsatt andra för och det är inte ni som ska gå och lida för hennes gärningar om man säger så.
    Kan jag pm dig för att berätta hela historian o ja jag känner inte dig men du säger väldigt vettiga saker...
  • lollisen
    Anonym (elak) skrev 2011-05-10 14:01:41 följande:
    Kan jag pm dig för att berätta hela historian o ja jag känner inte dig men du säger väldigt vettiga saker...
    Absolut. Inga problem alls.
    och tack för komplimangen.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (Win?)
    Anonym (elak) skrev 2011-05-10 13:56:20 följande:
    Jag vill att min mans bror ska få reda på detta, inkl jobbet och fk för detta är FEL att untyttja systemet såra människor på detta sätt
    Okey...då är ju det två skiljda saker.

    Vill du då anmäla så att hennes man därigenom får vetskap- så att du personligen slipper berätta för honom?

    OM du tycker att hon gör principiellt och moraliskt fel gentemot staten och alla oss skattebetalare så kan du ju
    alltid anmäla henne- anonymt eller inte.

    OM du tycker att hennes man bör få reda på ett bättre sätt, än att få reda på allt genom en anmälan och eventuell utredning, så får du fundera på hur du ska berätta det...kanske tillsammans med din egna man.

    Eller vad tror du..?
  • Anonym (elak)
    lollisen skrev 2011-05-10 14:03:02 följande:
    Absolut. Inga problem alls.
    och tack för komplimangen.
    tack men jag kan inte komma in på din sidaRynkar på näsan
  • Anonym (elak)
    Anonym (Win?) skrev 2011-05-10 14:03:43 följande:
    Okey...då är ju det två skiljda saker.

    Vill du då anmäla så att hennes man därigenom får vetskap- så att du personligen slipper berätta för honom?

    OM du tycker att hon gör principiellt och moraliskt fel gentemot staten och alla oss skattebetalare så kan du ju
    alltid anmäla henne- anonymt eller inte.

    OM du tycker att hennes man bör få reda på ett bättre sätt, än att få reda på allt genom en anmälan och eventuell utredning, så får du fundera på hur du ska berätta det...kanske tillsammans med din egna man.

    Eller vad tror du..?
    ja jag vill hellre att han ifrågesätter det som har hänt när fk får reda på att hon jobbar och sen blir av med sitt nuvarande jobb, för då lär hon berätta saningen till honom typ så tänker jag ....
     
  • lollisen
    Anonym (elak) skrev 2011-05-10 14:03:50 följande:
    tack men jag kan inte komma in på din sidaRynkar på näsan
    Ska fixa det. ona momento.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (elak)
    lollisen skrev 2011-05-10 14:05:55 följande:
    Ska fixa det. ona momento.
    tack
Svar på tråden Tycker ni jag ska avslöja min svåger fru???