• LyckligaLee

    40+ som äntligen är gravida - igen

    Startar denna tråden idag. Kanske lite tidigt då jag plussat svagt igår och i morse. Risken för att det inte blir nåt är ju större nu när man är "lastgammal". Men jag tänker ändå vara glad och tacksam och våga tro på att det kommer att ordna sig... Vi som följts åt genom äl och BIM och allt... häng på. Och ni andra är mer än välkomna. Kan tillägga att jag inte ens berättat för min man... inte för någon faktiskt  -  förutom er då förstås... Den här karamellen vill jag suga på ett tag. Det är ju sista gångenHjärta...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 13:36
    MPson, 41 år, tredje barnet, BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet BF 10 Oktober (pojke)
    Halmstadsmamma,41, fjärde barnet (två bonusbarn) Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet, BF (snittas den) 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år, andra barnet (tre bonusbarn), BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet, BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet BF 14 april-12
    HugOlle, 41 år, tredje barnet BF 22 april
    LyckligaLi, 42 år, tredje barnet
    BF 24 maj-12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-09 18:19
    jamtlandstaus, 40år, andra barnet, BF 7 juli 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:39
    Nilam, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 12:46
    Sagatula fick en Ellen 13/1-2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 14:01
    Wimlan, 41 år, BF 10 augusti 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 11:46
    Aglars 41 år, tredje barnet, BF 30 april

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-22 19:40
    m1nn13 - 42 år - tredje barnet BF 7:e juni 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 16:49
    Aaglars 41 år; nytt datum för bf: 120506, tredje barnet (en pojk)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-16 15:27
    Aaglars, 42år, tredje barnet bf 6/5. Födde pojke, Gustav, 7/5

    Lyckliga Lee, 42 år, tredje barnet bf 24/5. Födde pojke, Theo, 26/5

    Flannery, 43 år, andra barnet bf 4/7

    Stor och liten 41 år, tredje barnet bf 7/8 (eventuellt ks runt den 24-25.7)

    Wimlan, 41 år, bf 10/8

    Snart7, 40 år, femte barnet, bf 11/8

    Astro, 43 år, sjunde barnet - bf 13/8 men det blir KS, troligen 2-3/8.

    Erofila, 43, tredje barnet, bf 17/11

  • Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen
  • MPson

    Tina; jag har en dotter som är 20 år och en son som är 17 år. Vi bor i Västmanland.

  • Kattzi

    Och här ramlar jag också in, 41 år med tre stooora barn på 19, 18 (om en vecka) och 16,5 samt en supersladdis på väg i november.

  • Cajsaliten

    Hej, tänkte att man kanske får vara med här. Är 42 år och väntar mitt fjärde barn i början på Januari. Mina barn är 20, 8 och 2 år. Jag bor i Bromma sedan 10 år tillbaka men kommer ursprungligen från Gällivare.

  • Loppelina

    Välkomna alla nya blivande mammor!

    Sista dagarna har jag börjat känna av foglossning, känns skitjobbigt för jag hade stora problem med detta under mina andra graviditeter.
    Är nu i vecka 12 och har inte gått upp ett gram, snarare tvärtom, tror jag väger 2 kg mindre än när jag skrev in mig för 4 veckor sen. Den lilla antydan jag hade till mage innan är nu borta och jag känner mig jättesmal men det ändrar sig nog snart.

    Moderkaksprov på måndag, nervöst, lite spännande och ganska mycket skrämmande. Hur gör ni nya tjejer? FVP, MKP eller inget alls? 

  • Aaglars
    Loppelina skrev 2011-09-06 10:30:08 följande:
    Välkomna alla nya blivande mammor!

    Sista dagarna har jag börjat känna av foglossning, känns skitjobbigt för jag hade stora problem med detta under mina andra graviditeter.
    Är nu i vecka 12 och har inte gått upp ett gram, snarare tvärtom, tror jag väger 2 kg mindre än när jag skrev in mig för 4 veckor sen. Den lilla antydan jag hade till mage innan är nu borta och jag känner mig jättesmal men det ändrar sig nog snart.

    Moderkaksprov på måndag, nervöst, lite spännande och ganska mycket skrämmande. Hur gör ni nya tjejer? FVP, MKP eller inget alls? 
    Jag tackar nej till KUBtest, FVP och allt liknande,

    Hur kommer der sig att du gått ner i vikt och magen försvunnit?
  • Loppelina
    Aaglars skrev 2011-09-06 10:56:02 följande:
    Jag tackar nej till KUBtest, FVP och allt liknande,

    Hur kommer der sig att du gått ner i vikt och magen försvunnit?
    Jag äter ganska normalt, varken mer eller mindre, och dricker förstås ingen alkohol. Inte för att jag drack mycket innan men kanske kan det vara det? Jag vet faktiskt inte varför jag gått ner. Jag gjorde det förra graviditeten också. Kanske äter jag aningens mindre för att jag känner mig lite halvillamående stundtals.
    Känner mig inte värst gravid alls så visst är det lite nervöst att gå på mkp på måndag, tänk om det är tomt därinne i magen!

    Får man fråga om anledningen till att du väljer bort fvp etc? Jag tycker att det är ett modigt och starkt ställningstagande.
    Jag vill ändå veta och vi har gemensamt beslutat hur vi gör om något är fel. Känns jobbigt men bra.
  • HugOlle

    Äntligen frisk nog att logga in o kolla av läget...
    Fyller även jag på listan :D

    {#emotions_dlg.flower} BF LISTA {#emotions_dlg.flower}

    MPson, 41 år, tredje barnet,                                   BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet                                                BF 10 Oktober (pojke)
    mHalmstadsmamma, 41, fjärde barnet (två bonusbarn) Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet, snittas den 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år,  andra barnet (tre bonusbarn), BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet,                              BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet                               Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet                                 BF 14 april-12
    HugOlle


  • HugOlle

    oops tryckte på fel knapp...var ju inte klar ju...

    {#emotions_dlg.flower} BF LISTA {#emotions_dlg.flower}

    MPson, 41 år, tredje barnet,                                                     BF 2 oktober (pojke)
    Tina,41, fjärde barnet                                                                BF 10 Oktober (pojke)
    mHalmstadsmamma, 41, fjärde barnet (två bonusbarn)  Bf 11Oktober (pojke)
    Hammarby, 40 år, tredje barnet,                                              BF (snittas den) 13:e dec (flicka)
    Sagatula, 40 år,  andra barnet (tre bonusbarn),                  BF 25 januari
    Loppelina, 41 år, tredje barnet,                                               BF 20 mars
    Charlotta1 41 år, tredje barnet                                                Bf 30april
    Nellie50, 44 år, fjärde barnet                                                   BF 14 april-12
    HugOlle, 41 år, tredje barnet                                                   BF 22 april

    Det kommer bli ett planerat snitt för min del (då jag redan är snittad 2 ggr). Men exakt när vet jag inte än eftersom jag varken varit på inskrivning eller UL.


  • HugOlle

    Har en liten allmän fråga...

    Upplever ni att ni mår mer illa nu än tidigare graviditeter??

    Jag har illamåendet från helvetet. Jag kräks inte (så ofta) men jag mår konstant illa o det känns om jag ska spy hela tiden. Har provat att lukta på färsk citron samt att (typ konstant) äta nåt litet. Men det har inte hjälpt nåt vidare. Jag var hos doktorn idag och fick Lergigan Comp. Jag hoppas att de hjälper, för min omgivning har det inte lätt då jag mestadels har mått som fan samt haft tålamodet  from hell!

    Har mått illa under mina två tidigare graviditeter men detta är verkligen värst av de tre.


  • Loppelina
    HugOlle skrev 2011-09-06 13:14:53 följande:
    Har en liten allmän fråga...

    Upplever ni att ni mår mer illa nu än tidigare graviditeter??

    Jag har illamåendet från helvetet. Jag kräks inte (så ofta) men jag mår konstant illa o det känns om jag ska spy hela tiden. Har provat att lukta på färsk citron samt att (typ konstant) äta nåt litet. Men det har inte hjälpt nåt vidare. Jag var hos doktorn idag och fick Lergigan Comp. Jag hoppas att de hjälper, för min omgivning har det inte lätt då jag mestadels har mått som fan samt haft tålamodet  from hell!

    Har mått illa under mina två tidigare graviditeter men detta är verkligen värst av de tre.
    Nej tvärtom med mig. Mådde sämst första gången, ganska illa andra och jättelite den här tredje gången.
    Det känns generellt sett mycket mindre den här gången av allt. Som om kroppen vet vad det handlar om och känner igen hormonerna.
    Hoppas det blir bättre för vid de tillfällen när jag verkligen mått illa känns det för jäkligt. Att behöva ha det så hela tiden måste vara hemskt!
Svar på tråden 40+ som äntligen är gravida - igen