• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • LadyA01
    Stronza simpatica skrev 2011-07-18 10:18:56 följande:
    Gjorde digitestet för fem dgr sen och det visade 2-3 och idag visade det samma:(! Borde vara 3+ nu ju. Borde jag oroa mig?? Kan bebisen dött där inne??
    Behöver inte alls vara så allvarligt, du kan ha varit mer i v 2 än i v 3 förra gången, så att du är mer åt v 3 nu men inte kommit över nivån för 3+. Den mäter ju på hormonmängden, vissa ökar mer i början, andra tar det lite längre tid för innan ökningen sätter fart. Fundera inte på det, alla kroppar fungerar olika.
  • Stinis83

    Bebisvagga, en personlig fråga som du inte alls behöver skriva svar på... Hade ni möjligen haft sex innan blödningarna kom? När jag var gravid med dottern fick jag störtblödningar i v 7-8 som visade sig bero på väldigt känsliga slemhinnor som retats när jag och sambon hade sex. Däremot gjorde det inte ont... Men kan det kanske vara det som orsakat blödningarna? Hoppas verkligen att allt är okej med er lill*!

  • supertrouper

    Om man använder ClearBlue's digitala test så är tydligen 2.000 HCG gränsvärdet för 3+. Jag vet inte vad som gäller för övriga nivåer men under det så blir det lägre siffra. Det är väldigt olika vilket HCG du har men som exempel kan jag nämna att jag hade 561 när jag var i v4+4  sen 2228 i v5+1 och 6210 i v5+3.

  • Ckm

    Nu har jag äntligen ringt BM och bokat tid för inskrivning :) oh börjar bli lite nervös!!

  • Stronza simpatica
    supertrouper skrev 2011-07-18 11:18:19 följande:
    Om man använder ClearBlue's digitala test så är tydligen 2.000 HCG gränsvärdet för 3+. Jag vet inte vad som gäller för övriga nivåer men under det så blir det lägre siffra. Det är väldigt olika vilket HCG du har men som exempel kan jag nämna att jag hade 561 när jag var i v4+4  sen 2228 i v5+1 och 6210 i v5+3.
    àr i ve 5+2 dock :-/...
  • HaBaNiTa

    Supertrouper om det är som du säger att gränsvärdet för 3+ är 2000 så måste mitt missfall ha börjat innan. Förra lör innan jag åkte in på gynakuten så fick jag 3+ på digitala och på sön stört blödde jag och då tog dem ett hcg blodprov som låg på 829. Hur kan det komma sig? Kan jag ha legat på över 2000 innan jag blödde kanske??? Fattar nada

  • LadyA01
    Stronza simpatica skrev 2011-07-18 12:18:30 följande:
    àr i ve 5+2 dock :-/...
    Ägget kan ha släppt och/eller fäst senare än vad du trodde, i början spelar bara några dagars skillnad jättestor roll. Du ska se att allt är okej!
  • BebisVagga
    Stinis83 skrev 2011-07-18 11:14:23 följande:
    Bebisvagga, en personlig fråga som du inte alls behöver skriva svar på... Hade ni möjligen haft sex innan blödningarna kom? När jag var gravid med dottern fick jag störtblödningar i v 7-8 som visade sig bero på väldigt känsliga slemhinnor som retats när jag och sambon hade sex. Däremot gjorde det inte ont... Men kan det kanske vara det som orsakat blödningarna? Hoppas verkligen att allt är okej med er lill*!
    nä.. jag var på jobbet...
  • petit

    jag tog ett test i morse, digitalt som visade ej gravid. så nu känns det bara som om jag har mensen. har inte kännt mig gravid på flera dagar, så jag har väl redan accepterat att det inte blir nåt denna gång heller. Sambon däremot är jätteledsen... han va på ålandskryssning å haft skitskoj hela helgen, så kommer han hem å får höra att det inte blir nåt... Tycker mer synd om sambon faktiskt.
    Det enda som är bra med detta är att eftersom vi nu fått tre mf så får vi göra en större utredning om varför det blir såhär.
    Å jag fick ringa pappa å säga att det inte blev nåt den här gången, han verkade inte ens veta att en graviditet kunde sluta spontant.... Kul å behöva förklara allt, men sen snackade vi väder istället, min pappa är söt han

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)