• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • LadyA01
    HaBaNiTa skrev 2011-07-18 12:18:35 följande:
    Supertrouper om det är som du säger att gränsvärdet för 3+ är 2000 så måste mitt missfall ha börjat innan. Förra lör innan jag åkte in på gynakuten så fick jag 3+ på digitala och på sön stört blödde jag och då tog dem ett hcg blodprov som låg på 829. Hur kan det komma sig? Kan jag ha legat på över 2000 innan jag blödde kanske??? Fattar nada
    Det har du säkert gjort, HCG sjunker ofta snabbt när missfallet väl är igång och när det kommit ut. Jag har testat negativt samma dag som jag fått ut fostersäcken i v 8, alltså under 25 eller 50.
  • LadyA01
    petit skrev 2011-07-18 12:26:22 följande:
    jag tog ett test i morse, digitalt som visade ej gravid. så nu känns det bara som om jag har mensen. har inte kännt mig gravid på flera dagar, så jag har väl redan accepterat att det inte blir nåt denna gång heller. Sambon däremot är jätteledsen... han va på ålandskryssning å haft skitskoj hela helgen, så kommer han hem å får höra att det inte blir nåt... Tycker mer synd om sambon faktiskt.
    Det enda som är bra med detta är att eftersom vi nu fått tre mf så får vi göra en större utredning om varför det blir såhär.
    Å jag fick ringa pappa å säga att det inte blev nåt den här gången, han verkade inte ens veta att en graviditet kunde sluta spontant.... Kul å behöva förklara allt, men sen snackade vi väder istället, min pappa är söt han
    Ledses Petit :(  Hoppas ni kommer igen snart!! Och hoppas ni får göra utredningen!
  • supertrouper

    habanita: Jag vet faktiskt inte. Jag vet bara att gränsvärdet ska vara 2.000 för 3+.

    Angelique: HCG-värdet varierar som sagt från person till person. I vecka 5 kan det variera mellan 18-7.340 - så det är en enorm variation.

  • Stronza simpatica

    Aha ok...tack alla:), känns lite mer hoppfullt nu!
    Petit : vad trist:(...bra med större utredning så ni vet vad ni kan göra nästa gång.
    Styrke kramar

  • SaraA

    Någon som vill skriva in mig i listan.

    SaraA 22 år
    BF: 8 mars
    Symptom: illamående hela tiden, kissar 100 gånger om dagen, ömma bröst.
    Övrigt: har en son på 3 år. Född 2008:)

  • Morkulla

    Tror att min karl längtar väldigt mycket efter "Liten" Tungan ute Han sitter vid datorn varje dag och tittar på babykläder, barnvagnar, babysitter med video och allt möjligt Hjärta När han kommer hem från jobbet klappar han och pratar med magen, hihi...  *lycklig* 

  • HaBaNiTa

    Dumma telefon!!! petit finns här om du behöver prata. Skriv privat om du vill så kan vi stötta varandra. Kram på dig vännen.

  • Morkulla

    En kram till er som det inte gått så bra för denna graviditet... Vet hur det känns! Har haft 2 ma tidigare, v.18 och v.12 och är obeskrivligt rädd att det inte ska gå bra den här gången heller..

    Varma kramar till er 

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)