• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • micksaan

    Var nöjd med vår förra förlossning och hoppas få uppleva en liknande. Är rädd för att jag ska få en lång och utdragen förlossning denna gången...

    Jag lades in den 7 april med dottern, pga havandeskapsförgiftning, och då hade kroppen själv börjat förbereda förlossning. Så BM och läkare beslutade att jag fick vara över natten och om BM fick in två fingrar dagen efter skulle man ta hål på hinnorna. Det kunde BM så det blev hål på hinnorna vid 9.30, sen fick jag påkopplad värkdropp lite senare för att skynda på mer, och klockan 16 föddes dottern.

    Tog bara lustgas då och jag tror jag ska försöka med bara lustgas nästa gång med. Fast blir det långdraget och jag behöver krafter kan jag tänka mig epidural. 

  • Altezza

    Hej hopp Hoppas jag får va med i denna tråd Plussade för en vecka sen och har beräknad bf den 24 mars. Är i vecka 5+1 idag och detta är tredje barnet Känns fortfarande lite overkligt, det gick på första försöket

  • Imagine this

    Jag känner mig lite nervös inför förlossningen... Allt gick jätte bra fram till jag skulle sys efteråt. Förlossningen tog ca 8 timmar och allt gick i lagom takt framot, tog epidural som tog perfekt, krystadei 20 minuter och allt gick smidigt. Sprack inte mer är 3-4 stygn utvändigt, MEN jag sprack tydligen mycket invändigt! Dom fick ta in läkare att sy och hon sa att det var en millimeter eller mimdre att det skulle ha spruckit intill tarmen! Och vad jag föörstod hade det varit risk för sfinkterruptur om den hade gått hål in till tarmen. Ska be BM kolla upp mer i journalen hur det riktigt var, för jag känner mig livrädd för sfinkterruptur i nuläget!

  • BebisVagga

    Felicia eller Linus blir det i namnväg här... E ni andra klara

  • LadyA01

    Haha, nej, namndiskussionen har kommit sp långt att vi har typ 8 tjej och 8 killnamn vi gillar, och sen får vi ta och sålla allt eftersom. Det är ju typ 8 månader kvar, så man får ju ha något att roa sig med under tiden! :)

  • TheCoopers

    Vi har ett flicknamn som jag tror vi kommer ta , däremot är det svårare med pojknamn . Vi har några stycken men inhet bestämt ännu .


    I'm the me I choose to be ...
  • faceprimer

    Vi har 2 flicknamn och 2 pojknamn hittills som vi båda gillar, dock vill killen det ena och jag det andra mest.. Så vi får se vilket det blir, och vilket kön bebisen får, det ska vi ju inte ta reda på innan kanske känns namnen helt fel när man får ett ansikte på bebisen...

  • TheCoopers
    faceprimer skrev 2011-07-25 09:59:49 följande:
    Vi har 2 flicknamn och 2 pojknamn hittills som vi båda gillar, dock vill killen det ena och jag det andra mest.. Så vi får se vilket det blir, och vilket kön bebisen får, det ska vi ju inte ta reda på innan kanske känns namnen helt fel när man får ett ansikte på bebisen...
    du kanske kommer behöva 2 namn om det nu blir 2 bebisar
    I'm the me I choose to be ...
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)