• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Här är tråden för oss som väntar tillökning runt/i mars 2012.
    Här kan vi följas åt och peppa, stötta, prata, och diskutera med varandra om allt vad det innebär att vara gravid och vänta barn.

    Själv plussade jag idag, 4/7-2011

    Häng på!

    Kram {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 23:53

    Då listan har blivit så pass lång (vilket betyder att det är många som plussat! ) Så har det kommit in tips att vi har en tråd för listan, och en för diskussion. Vilket jag nu har skapat:
    Här är tråden för listan: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59919507.html
    Och denna tråd fortsätter som diskussionstråd Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-12 18:05
    Fick tips om att ha en bildtråd och självklart håller jag med! Här har ni bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:20
    Fortsättningstråd för när bebisarna har kommit ut till världen:
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • MEW85
    Bonneville skrev 2011-07-28 11:58:37 följande:
    Hej på er alla igen... Var sjukt längesen jag var inne här så har väl suttit en timme och bara försökt komma ikapp...
    Kan hålla med om att SALT är något som kroppen skriker efter. Tomater med salt på! MMMMM!! Kan jag nog leva på... Mums! Synd mina egna inte riktigt är mogna ännu... =)
    Namn har vi pratat om för längesen och var överrens.. trodde jag. hehe, drog upp det igen igår kväll och då hade han helt plötsligt inget minne av de och sa att han nog bara skojat för de namnen kunde han inte tänka sig... Åhh.. Karlar. Men vi har ju ett tag på oss. En av mina bästa kompisar fick en liten tös igårkväll och jag är så glad för deras skull! Vill bara ringa och höra hur det var och känslorna som svallar och ja... men vi har inte berättat där än. Tänker troligtvis berätta nästa vecka för de närmsta, ska ha kalas då och det blir i v9. Kanske lite tidigt. Men min kropp känns så bra. Övertygad på något vis om att de kommer gå bra. Förra gången kände hela jag att det inte stod rätt till och mycket riktigt blev de ett MF. Känns helt annorlunda nu. Fast har nästan INGA symptom. Är de någon mer som inte har de? Är lite tröttare än vanligt. En powernap på 15 min på dagen måste jag ha. Är hård i magen och svullen på kvällen. men annars inget. Inga svullna bröst eller illamående... Konstigt.
    På tisdag nästa vecka ska vi till BM. Ska bli spännande.
    Jag ska säga att förutom att jag vill ha ett friskt barn så är min största fasa att det ska bli ett barn med pälsallergi. Vet inte hur jag ska hantera det? Att göra mig av med mina fyrfota vänner... Nej de vill jag inte ens tänka på.. Men är man lite knasig?
    Förresten ska man hålla på med Folsyra hela graviditeten? Någon sa till mig att de bbara är i början som det är risk för ryggmärgsbråck..?
    Jag har också varit toksugen på salt, men det har avtagit nu. Just nu är det citron och surt som gäller!
    Jag är också ganska symptomfri, har lite ont i brösten och är toktrött annars inget. Och så har det varit hela tiden, är i v 9 (8+6) idag. V 10 i morgon, känns som ett litet delmål med tvåsiffrigt!
    Är det första barnet? Det är första för mig och första graviditeten.

    Ang. Livmodern, kan man känna den om man är väldigt smal? Jag är smal som en stick och jag tycker mig känna livmodern utanpå men det kan ju vara inbillning Tungan ute
  • LadyA01

    Puh, trött tröttare tröttast idag! Brukar slå till omkring 13-14tiden senast, så också idag. Men inatt har jag sovit URdåligt, kanske fått 3-4 timmars osammanhängande sömn, så just nu är jobbet en plåga...

    Mitt illamående tycks ha förändrats till en ständig hunger typ. Även om det är skönt att inte må illa nu så oroar det mig en aning. Särskilt eftersom bm var så glad över att jag mådde illa den här gången, med tanke på att jag mått bra de andra gångerna och det skitit sig.

    Nåja, 18 dagar till nästa ul

  • BebisVagga

    idag har jag vetat i 19 dagar att det e en liten parvel i magen....

    12 dagar kvar till vul...

    Men kommer jobba så mycket nu så kommer inte hinna längta

  • Chokladälskaren

    Imorgon är det dags för vul. Egentligen ofrivilligt. Men det känns nervöst och lite pirrigtGlad. Hoppas hoppas att det ser bra ut.

  • LadyA01

    Roade mig med att söka procentsatser på mfrisk efter ul/vul!
    Hjärtaktivitet sedd mellan v 6-8 utan blödningar, mfrisk ca 3-5%
    hjärtaktivitet sedd mellan v 9-11 utan blödningar, mfrisk 1-2%.

    Sen tillhör jag ju den där 1%iga gruppen kvinnor som fått upprepade missfall (3 el fler), men jag ttcker allt att det är rätt motiverande siffror ändå! :)

  • Chetti

    Oj, vad mycket vi skriver på ett dygn =)

    Grattis till att som plussat! Och välkomna in.

    Jag är heller inte sugen på något, inte alls hungrig och typ känner mig äcklad av mat. Så var det med första barnen också. Inget illamående.

    Men väldigt trött och det kniper och har sig i magen, molande värk dagligen så det växer verkligen något därinne. Kissnödig oftare än innan.

    Jag har inte ringt MVC än. Jag kommer nog vänta någon vecka till. Här är det inskrivning i vecka 12 och det är ju ett tag tills dess.

        


    blääääääääääää
  • Chetti
    Chokladälskaren skrev 2011-07-28 16:30:03 följande:
    Imorgon är det dags för vul. Egentligen ofrivilligt. Men det känns nervöst och lite pirrigtGlad. Hoppas hoppas att det ser bra ut.

    Håller tummarna för dig och hoppas att allt ser toppenbra ut därinne!


    blääääääääääää
  • Ckm

    Någon mer som är kinkig?

    Eller bara jag som är dum som gråter för varje lilla diskution/ tjafs?!! :(

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-)