• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

    Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

    Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

    Kram  {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • micksaan

    Vi hade 56 som startstorlek med dottern. Hade bara 2-3 plagg i 50. Hon var 50 cm vid födseln och det fungerade bra med 56 från början. Resonerade så att det är onödigt att satsa på 50 för man vet aldrig om barnet är lite större. :)

  • Nikis
    camamill skrev 2011-09-02 08:21:28 följande:
    jag bor söder ut.. med pendeltåg, du då?
    :)
    jag bor norrut med pendeln :P
  • faceprimer

    vi köper några få plagg i storlek 50.
    Men blir barnet stort så kanske den kan ha storlek 50 i någon vecka iallafall hehe. Känner inte att de gör något om de inte kommer till användning, tycker ändå att de är bra att ha ifall att, och sen får man väl sälja eller ge bort annars Jag vet dock  i motsatta hållet att några jag känner Inte köpte storlek 50 och 56 var alldeles för stort så barnet nästan drunknade i på BB, men det är ju somsagt sååå olika och det är ju omöjligt att veta innan, men vi har några få 50 storleks kläder på lager iallafall barnet kan ha det har köpt sånna plagg som är ganska töjbara som ett par byxor som man kan vika ner kanten på så blir dom längre tex.. o eftersom de är resår så borde barnet kunna ha de iallafall ett litet tag, (om de inte är väldigt stort) men mest kläder blir det i 56, de känns mer som ett säkrare kort

  • micksaan

    Ja, en uppsättning i 50 är väl kanske bra att ha. Men får man en minibebis kan man alltid önska kläder i storlek 50 eller skicka ut sambon på jakt. Men 56 går ju alltid att vika både ärmar och ben. Dom växer snabbt.  

  • ZebraMyran
    Nikis skrev 2011-09-02 08:05:46 följande:
    Min son va 51 när han föddes och han hade 50 ett tag iaf, men dom växer ju så de knakar. Vad ska dom ha för kläder när dom ligger i vagnen i mars när dom är nyfödda?
    Min förste son hade en fleeceoverall, så det kommer nog denne lille också ha. De är ganska tunna, men ändå varma. 
  • Lyckobebisen

    Idag i 13+0 så vägde sig C och så mätte vi magen, sen starten har hon gått upp 2.4kg och magen har växt 9.9cm Förvånad Men hon kan fortfarande ha sina brallor, troligen för att hon har de ganska långt ner. Kulan på magen är hård och superfin!!


    BF 8 Mars 2012
  • ThereseX

    Camamill- jag bor också söder om Sthlm 35 minuter med pendeln.. : )

  • viplanerar09


    Sonen teståker bebisens vagn som jag/vi köpte i tisdags. Det var rea på 2011modell med 1000kr och eftersom vi var riktigt sugna på denna färg slug jag/vi till :) Storebror kommer att få åka denna vagn tills syskonet är född. Det är en emmaljunga nitro city och det lilla vi testat så funkar den lika bra som vår scooter på både grövregrus, grusväg och asfalt :)

    Beställde ej citykorgen än utan kommer att göra det efter RUL.

     
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD