• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

    Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

    Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

    Kram  {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • viplanerar09
    Chokladälskaren skrev 2011-11-02 20:20:41 följande:
    viplanerar09: Det finns olika sidor på nätet som har dessa väskor. Men dem är så fruktansvärt dyra att köpa här i Sverige. Så om man vill få tag på nån billigare så ska man gå in på www.skiphop.com och beställa därifrån. Det är ursprungligen från USA. Men även med frakt och allting så är det billigare att beställa därifrån. Har gjort det en gång tidigare och då var leveranstiden på ung 2 veckor.
    Just efter att jag skrivit googlade jag och hittade flera sidor :). Har du en väska från shiphop? har nämligen hört/läst att de inte ska dåla vatten så bra. Sant eller falskt?
  • micksaan

    Jag har en skiphop och har då inte upplevt något negativt med regn. Klart den blir blöt på utsidan i alla fall. Numer hamnar dessutom väskan under regnskyddet för oss (scootern) så den hålla torr oavsett ;)

  • viplanerar09
    micksaan skrev 2011-11-02 20:29:04 följande:
    Jag har en skiphop och har då inte upplevt något negativt med regn. Klart den blir blöt på utsidan i alla fall. Numer hamnar dessutom väskan under regnskyddet för oss (scootern) så den hålla torr oavsett ;)
    Okej, jo den blir ju "blöt" på utsidan det blir alla men jag hade hört/läst att den for igenom. Men då kanske det bara är så att vissa har otur :)
  • viplanerar09

    glömde fråga, vilken modell har du? är dem rymliga? Jag har en från emmaljunga och det känns som om det kommer vara alldeles förliten när man kommer att ha två. Sonen blir 2år och 4månader när bebisen kommer och kommer troligen att ha blöja, extra kläder osv.

  • micksaan

    Jag har en dash deluxe. Fungerat väldigt bra, gillat den. Men då har jag heller inte testat något annat. Just dash deluxen kanske blir liten om du tänker dig blöjor och extra kläder åt två, men de har ju fler modeller.

    Funderar på att köpa bara en svart "cykelväska" eller vad det heter från Stadium för 99:- som variation, många av mina bekanta som använder den som skötväska.

  • Chokladälskaren
    viplanerar09 skrev 2011-11-02 20:26:14 följande:
    Just efter att jag skrivit googlade jag och hittade flera sidor :). Har du en väska från shiphop? har nämligen hört/läst att de inte ska dåla vatten så bra. Sant eller falskt?

    Jag har en väska därifrån sen tidigare och jag har inte upplevt nåt negativt med den eller att den inte skulle tåla regn.
  • Scorpio

    Chokladälskaren: väska nr 1 var helt klart snyggast iaf! :) Sen vet jag inget om väskor så jag kan inte yttra mig om deras funktion :P

  • ThereseX

    Chokladälskaren- Ser du/ni dom små öglorna på sidan av väskorna? Jag skulle tro att man har krokar på vagnen som man hänger dessa öglor i så vips kan dem hänga på styret.. : )

Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD