• faceprimer

    Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD

    Hej kära vänner!
    Nu har vi en diskussiontråd, en list-tråd, och nu en bild tråd.

    Kan ju vara allt från bilder på bebiskläder, Ultra ljud, magar, etc 

    Kram  {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-14 19:15
    Länk till diskussionstråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 22:34
    Här är fortsättningstråden där vi kan fortsätta prata när bebisarna kommit ut www.familjeliv.se/Forum-11-228/m62965812.html

  • Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD
  • StugFrugan89

    Haha jag gick förbi mig själv i spegeln och till min lycka märkte jag nu att min sov tshirt börjar visa magen längst ned. xD det känns verkligen som om det sa PANG idag med växandet!! eller så har jag inte haft tid att tänka på den pga en vild 1 åring till storasyster :-P Tänkte lägga ut bild i morgon ;) e i v. 20+4

  • Kelli
    candydarling skrev 2011-11-09 20:27:04 följande:
    Ingen bild på varken kläder eller ny magbild just nu så jag kan bjussa er på vad jag får avnjuta varje kväll sedan några veckor tillbaka av min fantastiska sambo :)

     


    Får så jäkla ont i fötterna numera! Efter en dag på jobbet eller en timmes promenad så haltar jag fram här hemma. Finns inget bättre än fotmassage med ordentligt med smörj!

    I övrigt är min graviditet toppen just nu! Illamående och trötthet är borta (nu v.21) dock har brösten börjat läcka, ingen höjdare direkt. Läcker era tuttar också tjejer??
    Haha, ja, jag läcker jag också. Har nog gjort det i lite drygt 2 veckor (v 21 idag)
    Imorse när jag vaknade så hade jag massa intorkade hårda fläckar runt brösten. Inte så mysigt, men jag har köpt bhinlägg på babyproffsen för 169 kronor. Man får 6 inlägg i en "tvättpåse" som man så klart kan tvätta, det är rätt bra :)
  • Ponja

    Hur lång upp ska livmodern gå nu? Min mage är stenhård upp till navlen, men sen är det mjukt.. Känns som den borde växt mycket mer? Den har gått till navlen sen 3-4 veckor tillbaka. Rädd att bebis inte växer som den ska?? Förvånad

  • Miltons Mamma


    V. 23. Magen har krympt lite tycker jag men brösten har däremot växt en hel del.
  • viplanerar09
    Ponja skrev 2011-11-10 11:52:50 följande:
    Hur lång upp ska livmodern gå nu? Min mage är stenhård upp till navlen, men sen är det mjukt.. Känns som den borde växt mycket mer? Den har gått till navlen sen 3-4 veckor tillbaka. Rädd att bebis inte växer som den ska?? Förvånad


    Här har du en bild.
  • Ponja
    viplanerar09 skrev 2011-11-10 12:20:41 följande:
    Här har du en bild.
    Tack!
    Navlen är vid v 20 va?
    Vad jag känner så går min livmoder bara dit, och jag är i vecka 24 imorgon.. Rynkar på näsan
  • viplanerar09
    Ponja skrev 2011-11-10 12:24:51 följande:
    Tack!
    Navlen är vid v 20 va?
    Vad jag känner så går min livmoder bara dit, och jag är i vecka 24 imorgon.. Rynkar på näsan
    Jag skulle tippa på att naveln är vi vecka 20.
    Från egen erfarenhet tycker jag att efter vecka 20 kunde jag aldrig känna vart livmodern var. Jag trodde den var längre ner än vad den var. Brukade alltid föröska känna vart jag trodde den var innan jag skulle till BM. men den var alltid en bit ovanför där jag hade trott att den var.

    Jag har nu efter vecka 20 svårt att känna var den slutar. Så du behöver nog inte oroa dig. När ska du till BM?
  • Wielkip
    Ponja skrev 2011-11-10 12:24:51 följande:
    Tack!
    Navlen är vid v 20 va?
    Vad jag känner så går min livmoder bara dit, och jag är i vecka 24 imorgon.. Rynkar på näsan
    jag känner min livmoder ca.2,5 cm ovanför naveln, men inte lika ytligt som under, utan måste "trycka in" en bit.
    Känns som att överdelen lutar bakåt typ, och att den blir ytligare just  här när den vuxit ännu mer :)
    Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • viplanerar09
    Wielkip skrev 2011-11-10 12:35:01 följande:
    jag känner min livmoder ca.2,5 cm ovanför naveln, men inte lika ytligt som under, utan måste "trycka in" en bit.
    Känns som att överdelen lutar bakåt typ, och att den blir ytligare just  här när den vuxit ännu mer :)
    Så är det för mig också. Men jag vågar inte trycka så mycket och kan därför inte känna vart den är. :)
Svar på tråden Vi som väntar marsbebis 2012 :-) - BILDTRÅD