• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • ohbaby

    Var inne på noanoa idag och tittade på söta flick-kläder så nu håller jag tummarna för en flicka

    De hade typ dregglisar som såg ut som sjalar. Riktigt snygga. Ska försöka sy nån sån om jag får en tjej!

    Lägger in en länk (om det funkar...) på sid 11 finns en bild. (sorry borde sätta mig vid datorn!)

    www.noanoa.com/collection/look-book.aspx

  • ohbaby

    Ash den verkar inte fungera men om ni orkar bry er så kan ni leta er fram

  • Elsa1981

    Bollen - ja verktyget hänger bredvid knapparna. Kolla bara så du tar rätt storlek. Det ser lite olika ut för olika typer av tryckknappar.

  • Bollen
    Elsa1981 skrev 2012-03-12 23:52:16 följande:
    Bollen - ja verktyget hänger bredvid knapparna. Kolla bara så du tar rätt storlek. Det ser lite olika ut för olika typer av tryckknappar.
    aa, okej.. tack (: Jag får nog fråga någon när jag väl är där. 
  • JM76
    annhu521 skrev 2012-03-13 08:11:58 följande:
    Kan rekommendera plasttryckknappar som man sätter fast med tång. Lättare att få rätt än de man bankar med hammare. 
    De ser ut ungefär så här: www.tultron.se/2012/02/body-till-liten-kille-...
    hittade ingen dregglisbild där man ser tryckknappen, men det är samma som på bodyn. Finns i många fina färger också :) 
    Annhu521:
    Åh, vilket fint tyg det där med tågen! Ja, både det och draktyget! Var hittar du dem!

    Någon som kan tipsa om en bra uppsättning basmönster för babykläder? Jag skulle vilja ha till body och enkla byxor och kanske ett klänningsmönser. Det vore trevligt om man kunde hitta en paket där alla basplagg fanns med så att man slipper betala flera hundra för att få hela uppsättningen. Tips? (Allra bäst är förstås gratis, men jag kan tänkt mig att köpa ett mönster också.)
  • annhu521
    JM76 skrev 2012-03-13 08:36:41 följande:
    Annhu521:
    Åh, vilket fint tyg det där med tågen! Ja, både det och draktyget! Var hittar du dem!

    Någon som kan tipsa om en bra uppsättning basmönster för babykläder? Jag skulle vilja ha till body och enkla byxor och kanske ett klänningsmönser. Det vore trevligt om man kunde hitta en paket där alla basplagg fanns med så att man slipper betala flera hundra för att få hela uppsättningen. Tips? (Allra bäst är förstås gratis, men jag kan tänkt mig att köpa ett mönster också.)
    Hej JM76!
    Draktyget säljs tyvärr inte längre, det har funnits i flera färgställningar och är helt underbart! Jag håller hårt i min sista bit där hemma. 
    Tågen finns på jofotex och på ohlssons tyger bland annat.  Bra barnmönster finns i en tidning som heter Ottobre. googla så hittar du den. Kostar runt 100 kr. Gratis vet jag faktiskt inte, om du inte tar en gammal och ritar av bara. 
  • JM76
    annhu521 skrev 2012-03-13 09:53:29 följande:
    Hej JM76!
    Draktyget säljs tyvärr inte längre, det har funnits i flera färgställningar och är helt underbart! Jag håller hårt i min sista bit där hemma. 
    Tågen finns på jofotex och på ohlssons tyger bland annat.  Bra barnmönster finns i en tidning som heter Ottobre. googla så hittar du den. Kostar runt 100 kr. Gratis vet jag faktiskt inte, om du inte tar en gammal och ritar av bara. 
    Tidning låter bra, då får man mycket för pengarna. Ska kolla på den! Tack för tipset!
  • Tallbarr12
    JM76 skrev 2012-03-13 08:36:41 följande:
    Annhu521:
    Åh, vilket fint tyg det där med tågen! Ja, både det och draktyget! Var hittar du dem!

    Någon som kan tipsa om en bra uppsättning basmönster för babykläder? Jag skulle vilja ha till body och enkla byxor och kanske ett klänningsmönser. Det vore trevligt om man kunde hitta en paket där alla basplagg fanns med så att man slipper betala flera hundra för att få hela uppsättningen. Tips? (Allra bäst är förstås gratis, men jag kan tänkt mig att köpa ett mönster också.)
    Jag har köpt en bok som heter "Barnkläder" av Hanne och Sofie Meedom, den innehåller basmönster för barnkläder upp till tre år. Det finns olika bredder på mönstren, beroende på om man tex. vill göra tights, byxor i trikå eller byxor i vävt tyg. På så sätt kan man utgå från de mönstren och variera själv hur man vill göra. Innan jag köpte den lånade jag boken på bibblan för att se om jag gillade den eller inte. Eventuellt finns den bara på danska numer, men samtidigt är det mest mönsterarken jag var ute efter :-P
Svar på tråden Syjunta för gravida!