• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • jmynt

    I helgen har jag lyckats knåpa ihop en boddy, två par byxor, en mössa och så har jag sytt färdigt ett lapptäcke som legat i flera år. Vad man hinner med när man är barnledig. Slänger in en bild när jag lärt mig hur man gör. Men jag har en liten fundering, mina trycknappar "äter" sönder tyget, blir små hål runt knappen. Är det jag som gör nåt fel då eller är det bara dåliga knappar?

  • jmynt
    CammieTroll skrev 2013-02-04 16:08:27 följande:
    Hickstead jag har ett mönster på tossor, dock inte testat det själv ännu. Men de kan du få om du vill? Skriv din mailadress så skickar jag över den.
    Hej snälla skulle jag också kunna få mönstret på tossorna. min mail är [email protected]
  • nalleryd
    CammieTroll skrev 2013-02-04 16:08:27 följande:
    Hickstead jag har ett mönster på tossor, dock inte testat det själv ännu. Men de kan du få om du vill? Skriv din mailadress så skickar jag över den.
    Skulle du kunna skicka det mönstret till mig med?? sarabjornryd@gmail.com
  • Mini 82

    Jmynt, du måste ha minst dubbelt tyg vid tryckknapparna, helst också ett "mellanlägg" (typ vliseline) annars blir det lätt hål

  • Hickstead

    Ännu fler frågor från mig... hoppas på att jag ska kunna leta fram lite inspiration och ork till att fota mina färdiga projekt och lägga upp i tråden snart... :)

    Jag har för mig att det har stått här i tråden innan, men jag kan inte hitta det så jag frågar igen.

    Om man vill minska storlekarna på Ottobres mönster, hur mycket ska man minska ner? Runt om hela mönstret?
    Jag vill sy bodys, sparkbyxor osv i storlek 50, men det minsta på mönstren är ju 56. Är det så enkelt att minska 3 cm runt om? (Det känns inte rätt på nåt sätt... ) 

  • Hjärtefröjd

    Hickstead: Kolla hur mycket och var mönstret ökar till nästa storlek. Och så minskar du lika mycket och på samma ställen för att få en storlek mindre. Det brukar funka skapligt.

  • jmynt
    Mini 82 skrev 2013-02-10 18:27:15 följande:
    Jmynt, du måste ha minst dubbelt tyg vid tryckknapparna, helst också ett "mellanlägg" (typ vliseline) annars blir det lätt hål

    jag har haft dubbelt tyg och dessutom ganska tjockt tyg, tror knappt att jag kan klämma i mer tyg mellan knapparna. men jag sja prova på nån liten tygsnutt. tack för hjälpen.
Svar på tråden Syjunta för gravida!