• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Diabetikern Jojo
    katja1 skrev 2013-05-27 18:17:10 följande:
    Oj tack så mycket! :)

    Usch! Sånt ger mig rysningar! Förutom att det ökar risken för PSD mår de ju inte annars bra instängda i värmen med dålig luft. Ser ofta barnvagnsgardiner (typ Kurtis) som täcker hela öppningen och man kan ju bara tänka hur bra luftcirkulation det är därinne...
    Ja jag vet! Igår när vi var ute och gick i värmen så hade våra flickor bara varsin body och varsitt par byxor i vagnen och så möter man andra som har jacka/overall, åkpåse och sen för säkerhets skull har dem även satt regnskyddet på vagnen! Asså man undrar ju ibland!
    Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • engladprick
    Hemmeline skrev 2013-05-25 07:23:31 följande:
    Äntligen har vi fått till en liten i min mage så nu kan jag med glädje dyka in här!

    Weasly, så fin hattifnatten var, superbra idé!

    Här är mitt senaste alster, en presentbeställning från en kompis.

     


    åh vad smidigt att du gjort allt som i ett stycke, inte "ärmar påsydda". satt just och funderade på om man kunde göra på på en kortärmad t-shirt och det ser ut som det :)
  • jmynt
    Tirja skrev 2013-05-27 12:26:26 följande:
    Okej ja då är det inte lätt, vi har inte ens bauhaus här ;)
    Får se om jag kan hitta på något :)
     
    Jag har förstärkt en suflett på en gammal babylift från 60-talet med ett slags formband, det ser ut som ett band vävt med plast "pinnar" som varp. det skulle nog funka för att hålla formen eller kanske en gardinspiral.... formbandet blir stadigare än vad gardinspiralen blir.....Jag köpte det på den lokala tygaffären...
  • katja1
    jmynt skrev 2013-05-30 18:31:56 följande:
    Jag har förstärkt en suflett på en gammal babylift från 60-talet med ett slags formband, det ser ut som ett band vävt med plast "pinnar" som varp. det skulle nog funka för att hålla formen eller kanske en gardinspiral.... formbandet blir stadigare än vad gardinspiralen blir.....Jag köpte det på den lokala tygaffären...
    Jag funderade själv först på gardinspiral men efter att ha klämt på den så trodde jag den skulle bli för sladdrig. Men det beror ju på vad man är ute efter också. Jag ville ha en som verkligen spände ut tyget och höll det i en snygg båge, tror bågen är svår att få till med formband eller gardinspiral, då är det nog mer noga att få till ett riktigt bra mönster som hjälper till. När jag valde en så pass stadig så var det inte riktigt så noga med mönstret kände jag. Men är långt ifrån expert på detta så kan bra vara så att andra metoder skulle funkat bättre :)

     
  • jmynt

    Nu har jag sytt ett heltäckande solskydd av tunn bomullsbatist så det släpper igenom massor av luft men skyddar mot sol och mygg. Jag använde formbandet jag skrev om förut, men hade en lite för kort bit så bågen vart inte så stor som jag önskat. Men det fungerar iaf bra



    så här blir det om man viker bak tyget över sufletten


    och så här när det är helt nerfällt. Tyget är så tunt att man ser lite genom det. Kan även välja att ha bara den nedre delen på och vika ner överdelen....
  • werner
    anna tuva skrev 2013-05-30 21:33:48 följande:
    Någon som vet vart man hittar mönster eller har mönster för att sy en mei tai?

    Jag sydde min efter ett mönster jag hittade på forumet på www.sjalbarn.se
Svar på tråden Syjunta för gravida!