• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Ninni85

    Ottobre finns på vissa bibliotek.

    Haha just nu används billig bakplåtspapper från Ullared som mönsterpapper här hemma, men annats verkar byggplasy vara poppis! :)

    Lappar finns på 3exter.se

  • vincere
    Lillisen skrev 2013-10-01 13:26:57 följande:
    Har sytt två par byxor till bebis Glad Ska sätta mig och försöka knåpa ihop en body nu.

     


    Men så underbart fina byxor. Jag MÅSTE få mönstret på dessa, tack!!? Från vilken tidning? :) {#emotions_dlg.flower}
  • Lillisen
    vincere skrev 2013-10-10 15:47:00 följande:
    Men så underbart fina byxor. Jag MÅSTE få mönstret på dessa, tack!!? Från vilken tidning? :) {#emotions_dlg.flower}
    Tack Glad De finns i Ottobre 2013 nr 3
  • engladprick
    lalasmama skrev 2013-10-09 17:36:55 följande:
    Nån som har tips på plagg eller annat som är lika enkelt som mössor?
    Kläder med mudd osv känns liiite för svårt än..

    Nån som har tips på vad man kan göra med överblivna tyg (trikå) rester?
    byxor, de är bara två stycken! :)

    jag har sytt de av gamla plagg där jag utnyttjar kanten till mudd :) 
  • engladprick
    Lillisen skrev 2013-10-03 16:12:31 följande:


    Det är ett mönster från Ottobre
    kan du länka dit? jag hittar inte... :(
    helt underbara byxor du sytt! 
  • Lillisen
    engladprick skrev 2013-10-11 20:00:05 följande:
    kan du länka dit? jag hittar inte... :( helt underbara byxor du sytt! 

    www.ottobredesign.com/ Där kan du gå in och se alla deras tidningar. Det är en flicka på framsidan av tidningen som har en topp med färgglada sicksackränder på :)
  • tulip79

    Funderar på att sy en åkpåse till storebror, 2 år. Han är för lång till den som hör till vagnen. Dessutom kommer bebisen att ta över den när han/hon kommer. Kan man använda sig av Ikeas spjälsängsduntäcke o ett grövre bomullstyg på utsidan? Eller tror ni att det blir för varmt? Vi bor på landet i uppland. Det är inte så ofta vi använder vagnen men en åkpåse kan nog vara skön i vinter.

Svar på tråden Syjunta för gravida!