• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Diabetikern Jojo

    Tulip79 - Jag är i startgroparna att sy åkpåsar till våra tvillingar! Är det ngn speciell anledning till att du valt spjälsängstäcket? Tänker att det kan vara för litet och för dyrt!? Nu bor jag i Skåne så vi har lite varmare på vintern men jag köpte två av de billigaste vuxentäckena på IKEA, manchestertyg till utsidan och bomullstyg till insidan! Blir det en riktigt riktigt kall vinter så kan man alltid komplettera med en filt!

  • tulip79
    Diabetikern Jojo skrev 2013-10-15 15:12:16 följande:
    Tulip79 - Jag är i startgroparna att sy åkpåsar till våra tvillingar! Är det ngn speciell anledning till att du valt spjälsängstäcket? Tänker att det kan vara för litet och för dyrt!? Nu bor jag i Skåne så vi har lite varmare på vintern men jag köpte två av de billigaste vuxentäckena på IKEA, manchestertyg till utsidan och bomullstyg till insidan! Blir det en riktigt riktigt kall vinter så kan man alltid komplettera med en filt!
    Nej, ingen speciell anledning. Tänkte bara på det för att det inte var så länge sen jag köpte det till hans säng inne. Men stort täcke kanske är billigare. I så fall satsar jag nog på det oxå! Vet du var det finns fina manchestertyg?
  • moruri

    Vet inte hur lång din son är. Men ett barntäcke borde väl räcka? När jag gjorde till min lillkille använde jag det och fick kapa av det lite så det inte skulle bli så långt. Använde mig av de billigaste Ikea barntäcket.

  • Diabetikern Jojo

    Tulip79 - Jag har tagit ett smalspårigt enfärgat från Stoff o Stil men det ska finnas fina mönstrade också så jag hade nog googlat "mönstrad manchester" och se vad som ploppar upp! ;)

  • Kobran

    Hoppas det är okej att jag hoppar med här, har blivit pyssel sugen och fick massor med inspiration härifrån! Va fina saker folk har gjort, så imponerad :) Ska försöka sätta in bilder på sånt jag gjort men det kan man väl bara från datorn?

  • Kobran

    Luskade ut hur man sätter in bilder, här är lite exempel med vad jag hunnit sedan jag blev sjukskriven.
    Första virknings projekt sedan skoltiderna Glad



    En stickad tröja till den lilla busungen i magen



    Ett första test hur det är att laga byxor som min kompis flicka fick i gåva, nu vill jag göra flera!

  • jmynt

    ni som syr åkpåsar är det nån av er som syr/sytt till liggvagn. jag har en köpt som är för stor. Håller på och byter vagn och den nya ska vara ganska rymlig men skulle ändå vilja sy en som passar så det inte blir trångt och knöligt.

  • gröna L

    jmynt
    Jag har sytt en åkpåse till liggvagn. Den finns lååångt tillbaka i den här tråden om du vill se, borde gå lätt att hitta om du väljer "visa endast" vid mitt namn.

Svar på tråden Syjunta för gravida!