• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Stormorsan
    tvåblirtre88 skrev 2013-11-12 13:18:51 följande:
    uppenbarligen gör graviditen en blind ;) tack gulle dig där står det ju precis haha...

    precis sådan söm jag menar! mycket o många ord och lära sig.. men jag fattar inte hur man ska göra det... ?
    Snyggast blir det om du lägger tygerna aviga mot aviga, då får de den snygga sidan av sömmen på rätsidan.

    Inställningar som trådspänning mm borde stå i manualen.
     
  • tulip79
    Booshiboo skrev 2013-11-12 18:33:31 följande:
    Sydde en pyjamas i helgen, så lång tid det tog! Många moment!! Blir bara byxor framöver ;)



    Vilken fin ! Själv har jag bara vågat mig på byxor...
  • Kobran

    Så blev åkpåsen äntligen färdig :) nog det mest krävande sticknings projekt jag prövat på med det blev ju helt bra.

  • Blixtlås
    Kobran skrev 2013-11-22 12:26:51 följande:
    Så blev åkpåsen äntligen färdig :) nog det mest krävande sticknings projekt jag prövat på med det blev ju helt bra.
    Vad fin! Håller på med en exakt likadan =). Eller ja, i mitt mönster är där knappar på framsidan. Så nästan likadan :D
  • Kobran
    Blixtlås skrev 2013-11-22 12:43:22 följande:
    Vad fin! Håller på med en exakt likadan =). Eller ja, i mitt mönster är där knappar på framsidan. Så nästan likadan :D
    Blixtlås: Har den du håller på med knappar hela vägen ner? Jag tycker mitt färdiga resultat inte liknar åkpåsen som finns i instruktionsbladet, men förstår inte helt var jag gjort fel. Har lämnat öppet där nere för annars får jag inte babyn in i påsen, hålet där uppe är allt för litet.
  • Blixtlås
    Kobran skrev 2013-11-22 15:37:24 följande:
    Blixtlås: Har den du håller på med knappar hela vägen ner? Jag tycker mitt färdiga resultat inte liknar åkpåsen som finns i instruktionsbladet, men förstår inte helt var jag gjort fel. Har lämnat öppet där nere för annars får jag inte babyn in i påsen, hålet där uppe är allt för litet.
    Ja, inte riktigt hela vägen ner till hålet utan knapparna börjar ca 5cm ovanför bälteshålet så att säga. Jag stickar efter mönstret i Svarta fårets raggsockgarn 1, där åkpåsen är på framsidan
  • Ampellilja


    jag är ju inte gravid längre men skriver lite ändå detta var mitt pyssel idag att sy ihop :D detta är två stolar från ikea som jag hittade begagnade idag men tyget var så slitet så tog lite resttyger hemmifrån o de som är på pallarna är en gardin o det har jag även på baksidan av stolarna och framstyckerna är olika efter som detta ska min dotter på 2 o min son på 1 få i julklapp iår :D 
  • äralltupptaget

    någon som kan hjälpa mig med mått på en liten nyfödd bebis ?
    Ska sy en liten mössa samt vantar, och vet inte hur stora jag ska göra, samt hur mycket mudd jag ska sy på vantarna, dvs hur "tjocka" armar har små bebisar ? !

  • Kobran
    Blixtlås skrev 2013-11-22 16:30:42 följande:
    Ja, inte riktigt hela vägen ner till hålet utan knapparna börjar ca 5cm ovanför bälteshålet så att säga. Jag stickar efter mönstret i Svarta fårets raggsockgarn 1, där åkpåsen är på framsidan smile1.gif
    Jag har stickat enligt samma mönster, den till 3 månaders men måst ha missuppfattat någonstans :)
  • tulip79
    äralltupptaget skrev 2013-11-23 23:16:30 följande:
    någon som kan hjälpa mig med mått på en liten nyfödd bebis ?
    Ska sy en liten mössa samt vantar, och vet inte hur stora jag ska göra, samt hur mycket mudd jag ska sy på vantarna, dvs hur "tjocka" armar har små bebisar ? !
    Jag mätte inte sonen när han var nyfödd, men jag minns att hans huvudomkrets var 37 cm. Vi har samma baknacke, han och jag. Samma huvudmått som nyfödda. Min kusin som är född samma dag som jag var bara 31 cm så det kan nog variera ganska mycket.
Svar på tråden Syjunta för gravida!