• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • SophiaI

    Precis klar med en liten omlottbody!

    Har inte postat här på evigheter men syr ganska mycket när jag har tid.

  • tulip79
    Booshiboo skrev 2013-11-30 09:25:40 följande:
    Sydde en väldigt enkel åkpåse i veckan



    Jag är väldigt nyfiken på din åkpåse, men jag får inte fram bilden!
  • vincere
    tulip79 skrev 2013-11-25 16:38:22 följande:
    Sydde först ett par bebisbyxor och kompletterade med ett par till storebror! De små blev så söta, måste bara sy fler i den modellen .

     


    Oh vad är det för mönster på de småa?
  • tulip79
    vincere skrev 2013-11-30 21:20:24 följande:
    Oh vad är det för mönster på de småa?
    Länken finns ovan, i inlägg #4175!
  • Emelius

    Äntligen färdig med den ena sidan av filten!  nu ska jag bara hitta rätt tyg till baksidan så bebisen ligger mysigt och skönt. Funderar på fleece...  har ni nåt annat förslag på tyg?

  • kakabus
    Emelius skrev 2013-12-01 16:26:39 följande:
    Äntligen färdig med den ena sidan av filten!  nu ska jag bara hitta rätt tyg till baksidan så bebisen ligger mysigt och skönt. Funderar på fleece...  har ni nåt annat förslag på tyg?
    Jättefin!!
    Ang tyg så beror det på när och hur filten ska användas, men jag skulle nog kört fleece! Jag sydde en filt i lappteknink av trikåtyg och tog fleece på baksidan, blev jättebra!
  • Emelius
    kakabus skrev 2013-12-02 08:26:15 följande:
    Jättefin!!
    Ang tyg så beror det på när och hur filten ska användas, men jag skulle nog kört fleece! Jag sydde en filt i lappteknink av trikåtyg och tog fleece på baksidan, blev jättebra!
    Tack :)

    Jag har inte bestämt riktigt hur den ska användas men det får nog bli fleece eftersom det bli en decemberbebis. Kan ju vara skönt att ha nåt lite varmare att bli inlindad i :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!