• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Fröken K
    fayefaye skrev 2014-04-03 07:56:00 följande:

    Virkat dessa babyskor :) Det blir nog fler, ska göra till vänner som också ska ha bebis i vår/sommar. phpjlCkl520799.jpg


    Fina!

    Har du hittat på mönstret själv?
  • Passion

    Dessa tyger ska jag sy ett babynest av, ett stentvättad lin (enfärgade tyget) och ett i bomullsflanell (det mönstrade tyget).

    Har aldrig sytt ett babynest förr - så jag hoppas att det kommer att bli bra!

  • Fröken K
    Passion skrev 2014-04-03 19:22:28 följande:

    Dessa tyger ska jag sy ett babynest av, ett stentvättad lin (enfärgade tyget) och ett i bomullsflanell (det mönstrade tyget). smile1.gif

    Har aldrig sytt ett babynest förr - så jag hoppas att det kommer att bli bra! phpnfHdbD53076.jpg


    Det blir det säkert! Jag tyckte det gick lättare än väntat. Vart har du hittat flanellen? Tyger jag googlat som en galning utan att hitta!
  • Passion
    Fröken K skrev 2014-04-03 20:14:53 följande:
    Det blir det säkert! Jag tyckte det gick lättare än väntat. Vart har du hittat flanellen? Tyger jag googlat som en galning utan att hitta!
    Ja det tar sin lilla tid men än så länge har det gått helt okej!

    Har gett upp för idag, men har inte mycket kvar nu.

    Det köpte jag hos Ohlssons Tyger i Gävle, vet inte om de har samma sortiment i din närmsta butik/webben..

    Jag är helt förälskad i detta tyg iaf, och sambon tyckte också att det var jättefint - så det var ju kul!
Svar på tråden Syjunta för gravida!