• ohbaby

    Syjunta för gravida!

    Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

    Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

    Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

     

  • Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Lolita1

    Ett tips för er som ska fylla med vadd. Vadd är dyrt. Köp istället kuddarna Slån på Ikea. Kostar 12 kr och innehåller samma vadd som man normalt köper på påse i sybutiker.

  • Almagest
    Lolita1 skrev 2014-06-17 17:09:03 följande:

    Ett tips för er som ska fylla med vadd. Vadd är dyrt. Köp istället kuddarna Slån på Ikea. Kostar 12 kr och innehåller samma vadd som man normalt köper på påse i sybutiker.


    Synd att de inte har bonussystem på nya familjeliv, du hade fått pluspoäng av mig. :)
  • Stormorsan
    tulip79 skrev 2014-06-16 13:09:29 följande:

    Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har tråcklat på snedslå i trikå på dotterns klänning men det blir inte bra. Mellan axelbanden "vänder sig" bandet (både på bak- och framstycket). Vad gör jag för fel? Drar jag för lite i snedslån eller har jag råkat dra i trikåtyget? Vågar inte sy fast det med symaskin eftersom det säkert blir så här tokigt då. Det vill jag ju inte! Mycket tacksam för hjälp och tips!


    Är klänningen i trikå och snedslån i vävt tyg? 

    Gör en remsa av muddtyg istället så blir det mycket bättre. Sträck mycket i innerkurvor (ärmhål) och sträck nästan ingenting i ytterkurvor (hängslena) och mitt emellan på raksträckor.
  • kixan
    lalasmama skrev 2014-07-30 22:55:49 följande:

    Ingen som pysslar i sommar?


    Nä, det är för varmt. ;) Vi badar istället. :p
    A -03, F -05, V -10
  • sandranoren

    Så mycket tips man får från denna tråd, tack! :) efter att kikat igenom denna tråd lite igår fick jag ett sådant sug efter att sy. Åkte och köpte lite tyg och plockade fram symaskinen. En filt med fleece på ena sidan och typ sweatshirt-tyg på andra. Har aldrig sytt en filt innan och aldrig använt mig av kantband, så visst syns det att den är hemmagjord, men jag är nöjd! :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!