• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • AnnelieJohan

    Tack! Jag tänker att de säkert är mindre än vanligt också eftersom det är tvillingar.. Men visst är de fenomenala idag på att rädda. Någon som vet vad det kanbli för komplikationer sen i livet om man föds väldigt tidigt?

  • Love111
    AnnelieJohan skrev 2011-10-03 20:52:34 följande:
    Ja det är bara atthoppas!! Statusen var oförändrad nu ikväll i alla fall, så det får man väl vara glad över. Love11, vilken vecka är du i? Har själv också bara gått upp knappt fem kilo. Ska till BM imorgon så får hoppas jag gått upp lite sen senast för två v sen, men det tror jag! Har verkligen riktigt täta sammandragningar nu alltså! Man vill bara att det ska sätta igång snart! :)
    Håller tummar och tår för att det ska gå bra =)

    Jag är i v.36 (35+1). Vilken vecka är du i?
    Sammandragningar har jag inte så mycket av ännu, förutom en del på nätterna, då kan jag vakna av att magen värker och rör sig för fullt.
    Tänkte börja packa bb-väskan nu i vecka, kommer stå som ett frågetecken sen när jag väl ska packa, haha. Men det får vi ta då.
  • AnnelieJohan

    Tack love11!! Åh, jag är också i v 36 (35+1) idag!! Bf 6 nov! Vilket sammanträffande :) Ja, det är väl vanligt med sammandragningar, bara märkligt att mina tagit en sån rivstart från i lördags kväll! Men det är bara spännande att det händer lite. Har du några krämpor annars?

  • AnnelieJohan

    Började packa BB väskan innan men fastnade på lillans kläder, att det ska va så svårt att bestämma vilka de första plaggen ska va :)

  • Mylove040811

    Jag har sonen på dagis ca 30 timmar i veckan 2 veckor men den 3:e veckan när mannen jobbar efm så går  han 2 dagar (tis+Tors) 8,15-11,15  sen har han kyrkis på måndagar 8-11 så han får leka lite ändå. Han har inte gått så mycket regelbundet förrut då vi oftast har jobbat om varandra men han älskar dagis
    .Men när den lilla är född är det 15 timmars 3 timmar 5 dagar helt VÄRDELÖST! Det är bara att springa fram och tillbaka ska ju lämna rebecca på skolan 8 lämna tim på dagis 8,15 sen hämta honom 11,15  för att sedan hämta henne kl 13,00 det blir inget roligt Men kommunen sparar iaf pengar..
    Tim han kommer inte kosta nånting på dagis och då kan jag nästa tycka att man kan få välja att betala en slant s de får äta i lugn och ro och leka lite x-tra än en gratis plats...


    vet ej vad jag ska skriva än skrev 2011-10-03 19:05:42 följande:
    Hej Hej!

    Jag heter Sarah och min sambo/blivande heter Mark. Vi ska ha vår lilla prinsessa 16 nov enligt bf.

    Fick redan i vecka 15 foglossning mer eller mindre och sedan 3 veckor tillbaka har jag börjat få mer och mer problem med Ichiasen och kram i ljumskarna! :( Kan inte stå, gå eller sitta för länge som TS skrev men men, snart är det dags och vi kan inte vänta!

    Har ni inhandlat allt ni behöver eller har ni något kvar?

    mvh// Sarah
    Nej har det mesta färdigt, ska skicka upp mannen på vinden i morgon så han får leta upp allt till spjälsängen, då man inte är lika smidig som förrut..
    Men annars ä det mesta klart =)

    Hur är erat humör är det ALLTID på topp??
    Usch känner att jag knappt orkar med mig själv sen har barn som tydligen inte är födda med öronen alla timmar på dygnet som tycker att mamma bara är sur och tråkig, senast ikväll ville sonen ringa till pappa och det fick och då säger han min son på 3,5 år -mamma hon är bara tråkig och då hade jag precis skällt på honom för han sprang runt med en penna och skulle måla på möblerna.
    Men vissa dagar känner jag mig som världens sämsta mamma som bara tjatar och sen sover man knappt inget på nätterna och försöker ändå hålla humöret uppe men 3/7 kvällar så gråter man för att man kunde skällt på dem mindre vet inte hur jag ska bete mig... Försöker tänka varje dag att idag ska jag vara positiv men det funkar inte alltid...
    Jag älskar dem över allt annat!
    ***Rebecca 041206 & Timothy 080304***
  • ArtISkin
    Joelssonskan skrev 2011-10-03 13:28:23 följande:
    Ni som har barn innan, hur gör ni med dagis nu när ni har havandeskapspenningen, eller gravidpenningen som det så vackert heter? 
    Vi har ju rätt till 34 timmar i veckan för våran tös, och eftersom hon är en väldigt social och leksugen tjej så får hon ju vara på dagis så mycket som möjligt för mig, men igår fick jag frågan, av svärmor bland annat, som undrade om det inte kändes konstigt att lämna dottern där för att vara hemma och "bara vara". Jag vet att de inget illa menade med att fråga, men jag fick iallafall en klump i magen, är jag en dålig mamma som ligger hemma och slappar medan andra tar hand om min dotter? Vill jag hitta på något med henne gör jag ju givetvis det och hon får vara hemma med mig, men man är trött nu och inte lika smidig som en ogravid mamma.....   
    Vi har barnen på dagis under tiden som mannen jobbar.. Div mellan 8-15. De älskar att vara på dagis och är de hemma en dag är de bara superrastlösa. Så vi fortsätter på precis som vanligt. Samma sak gäller efter att barnet är fött. 

    Tycker inte du ska känna dig som dålig mamma. Din dotter vill ju vara på dagis och leka med andra barn. Jag skulle snarare känna tvärtom. Och sen behöver du vila upp dig nu innan. Sen är det kört Glad 
  • Tiger Af Lilja
    Humör? Var det någon som skrev humör?
    här är en galen som har ett sjuhelsikes humör, här är det illa.
    Sen ett par dagar tillbaka har humöret bara förvärrats och senast idag fick jag
    ett vredesutbrott som heter duga.
  • OllesMamma85

    Humör, ehm, ja.. Jag är konstant trött och har ont i hela kroppen med foglossning och sammandragningar. Blev så sjukt irriterad och ledsen idag när sambon kom hem från jobbet och gav mig en liten pik om att diskmaskinen inte var urplockad.. Han sa det med glimten i ögat med kommentaren "ja men du har väl sovit hela dagen". Inte okej!

  • angelfire5

    Har också fått ruskigare humör allt eftersom tiden går. Antingen fräser jag åt sambon och skäller ut honom om småsaker eller så sitter jag och stortjuter och tycker synd om mig själv.

    Är det någon mer som har fått sömnproblem? Jag är vråltrött vid fem-sextiden men håller mig uppe för att kunna sova på natten. Sen när jag går och lägger mig vid tio så får jag bara någon timmes sömn innan jag är vaken igen. Får inte mycket sovit om nätterna när Liten sparkar, förvärkarna drar igång och jag behöver ränna på toa. Är som ett vrak på jobbet.

  • enny signatur

    Inhandlande.. hmm nja vi saknar en massa kläder och tygblöjor nästan helst. Har lite kläder, men saknar mycket. Overall och mössor har vi samt lite dtröjor. Något sådant. Köpte ett par sockor idag... Men vi har en bärsjal så allt löser sig :)

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)