• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • AnnelieJohan
    OllesMamma85 skrev 2011-10-05 17:59:10 följande:
    Tjejer, jag har en sak jag måste ventilera med er..

    Vår lilla skrutt är ju beräknad att komma ut till oss den 15 november. Nu är det så att min sambo ska åka iväg till London den 13-17 oktober, alltså ganska exakt 1 månad innan skrutten är beräknad.. Och nej vad är oddsen att det skulle hända någonting just då? Det gäller ju bara 5 ynka dagar. Inte så stor risk. Men den finns ju ändå där... Obestämd

    Och så idag var jag och lunchade med en tjejkompis som berättade om sin arbetskamrat som skulle ha barn i mitten på november, precis som oss. Men hon fick åka in redan igår och födde en liten dotter.. En frisk liten tjej på knappa 2 kg. Man kan ju inte gå runt och inte hitta på saker bara för att det Kanske Kan Hända Nu.. Men det slog mig att jag inte alls räknar med att det ska/kan hända tidigare. Men det är ju bara att inse, det kan hända precis när som helst..
    Ja, vad ska man säga. Det är ju inte jättevanligt, men det är ju ändå något som skulle kunna hända. Är det nån viktig resa han ska på eller?
  • enny signatur
    OllesMamma85 skrev 2011-10-05 17:59:10 följande:
    Tjejer, jag har en sak jag måste ventilera med er..

    Vår lilla skrutt är ju beräknad att komma ut till oss den 15 november. Nu är det så att min sambo ska åka iväg till London den 13-17 oktober, alltså ganska exakt 1 månad innan skrutten är beräknad.. Och nej vad är oddsen att det skulle hända någonting just då? Det gäller ju bara 5 ynka dagar. Inte så stor risk. Men den finns ju ändå där... Obestämd

    Och så idag var jag och lunchade med en tjejkompis som berättade om sin arbetskamrat som skulle ha barn i mitten på november, precis som oss. Men hon fick åka in redan igår och födde en liten dotter.. En frisk liten tjej på knappa 2 kg. Man kan ju inte gå runt och inte hitta på saker bara för att det Kanske Kan Hända Nu.. Men det slog mig att jag inte alls räknar med att det ska/kan hända tidigare. Men det är ju bara att inse, det kan hända precis när som helst..
    Det är något bara ni kan avgöra. Min man hade inte ens övervägt att åka då tror jag. Vad är resan till för? Dottern kom i v 37+4 dvs 2½ vecka för tidigt och det var knappast så förväntat. Nu är jag i v 36 och väntar på att den lille ska komma ut. Kanske dröjer det 7 veckor, kanske kommer den imorgon. Men jag har velat ha honom "tillgänglig" dvs med mobilen påslagen" sedan v 30 eller något sådant... 

     
  • SilverLadyG
    OllesMamma85 skrev 2011-10-05 17:59:10 följande:
    Tjejer, jag har en sak jag måste ventilera med er..

    Vår lilla skrutt är ju beräknad att komma ut till oss den 15 november. Nu är det så att min sambo ska åka iväg till London den 13-17 oktober, alltså ganska exakt 1 månad innan skrutten är beräknad.. Och nej vad är oddsen att det skulle hända någonting just då? Det gäller ju bara 5 ynka dagar. Inte så stor risk. Men den finns ju ändå där... Obestämd

    Och så idag var jag och lunchade med en tjejkompis som berättade om sin arbetskamrat som skulle ha barn i mitten på november, precis som oss. Men hon fick åka in redan igår och födde en liten dotter.. En frisk liten tjej på knappa 2 kg. Man kan ju inte gå runt och inte hitta på saker bara för att det Kanske Kan Hända Nu.. Men det slog mig att jag inte alls räknar med att det ska/kan hända tidigare. Men det är ju bara att inse, det kan hända precis när som helst..
    Svår sits. Jag har blivit erbjuden att åka på en kryssning till Tallinn med mamma, vore kul och trevligt att komma bort men tackade nej eftersom jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag födde i Estland utan min make. Eftersom han kan inte följa med på kryssningen p.g.a. hans jobb.
    Chansen är ändå ganska så liten att du skulle födda 1 månad förtidigt med risken den finns. Jag skulle säga till maken, snälla åk inte  men om det handlar om jobb och viktiga karriärs möjligheter då skulle jag säga åk och ha min mamma redo för säkerhets skull. Hoppas att det löser sig!
  • Love111
    Joelssonskan skrev 2011-10-05 14:55:53 följande:
    Love11; Såg att du bor i närheten av Linköping? Vart kan det vara? Själv bor jag i Motala....
    Jag bor i Mantorp för att var exakt, brukar skriva närheten av Lkpg då oftast ingen vet var Mantorp ligger.

    Joel82 och skruttensmamma85: Jätte fina magbilderna=)
  • Love111
    AnnelieJohan skrev 2011-10-05 11:17:44 följande:
    Jag börjar väl med lustgasen och sen ryggbedövning om jag känner att jag vill det, vilket jag lär göra :) Jag var med i en studie om lustgas för några veckor sedan så jag har fått prova på det, vilket känns bra. Blev iaf inte illamående o så då, så hoppas jag inte blir det vid förlossningen heller!

    Ja sen får man ju ge sig ut på promenader för att bli av med fläsket, hehe. Eller ja, blir väl mest daller på magen kvar på dig o mig kanske eftersom man inte gått upp så mycket. Hoppas man kan få bort det helt!!

    Ja, jag skulle nog kunna påstå att vi har allt vi behöver! Sen kan man ju komma på nåt i efterhand, eller om man skulle behöva bröstpump el liknande, men det får man ta då. Onödigt att inhandla en massa som man kanske inte behöver!! Ni då?

    Jag har också skrivit lista till BB-väskan, börjat lägga fram en filt och kläder till lillan bara, sen tog det stopp, var skitsvårt att komponera hennes första outfits, haha!!
    Kul att vara med i en studie =) Då vet du hur lustgasen funkar nu då iaf ;)

    Jag hoppas med man får bort allt daller efteråt.

    Jag tror vi handlat det mesta, men finns säkert några saker som jag missat iaf. Men det hinner vi ta sen.

    känner igen mig angående packningen av bb-väskan, svårt är det men vi får nog till det till slut=)
  • Kat91

    Slänger också in en magbild nu när den hamnar i så fint sällskap bland era fina magar Glad


  • SilverLadyG
    Kat91 skrev 2011-10-05 21:44:07 följande:
    Slänger också in en magbild nu när den hamnar i så fint sällskap bland era fina magar Glad

     


    alla har så fina magar Skrattande Du har en jätte fin mageSkrattande
  • Love111
    Kat91 skrev 2011-10-05 21:44:07 följande:
    Slänger också in en magbild nu när den hamnar i så fint sällskap bland era fina magar Glad

     


    Super fin mage du med har =)
  • lillaknas
    OllesMamma85 skrev 2011-10-05 17:36:17 följande:
    Det finns trådar om enbart detta om du söker på det.. Men jag har tänkt ta med det här än så länge Glad Hellre för mycket än för lite.. Ändå har jag försökt ta med det jag verkligen tror vi kommer behöva.

    Kläder till skrutten
    3 bodys 3 byxor 1 kofta Strumpor och tofflor Tunn och tjock mössa Fleeceoverall Kläder till mig
    Mjukiskläder Vanliga att åka hem i (blir väl mammajeans och så fortfarande dock..) Morgonrock Strumpor och tofflor Underkläder och amnings-bh Sambon får packa en egen väska med kläder och saker han vill ha med sig Flört

    Filt och någon gosse till skrutten Napp (har tänk undvika att använda den direkt men vill ändå ha med en..) Shampoo och balsam  Duschtvål Deo Hårborste och hårsnoddar Tandborste och tandkräm Amningskupor Alvedon Nässpray! Massageolja Bindor? (jag vet inte om man får detta på sjukhuset?) Blöjor (samma sak där, får man det på sjukhuset?) Godis och läsk Färdigmat till sambon Halstabletter och dextrosol MVC-journal och andra papper som behövs Kamera och laddare Mobil och laddare Anteckningsbok och penna Bok att läsa Cd-skiva Kontanter!
    Alvedon?
    Tror inte man får ha med sig mediciner själv till något sjukhus så.
    Du får ju alvedon eller smärtstillande efter förlossningen om du behöver.

    Blöjor får väl alla på bb av libero och pampers i dom där påsarna man får.
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)