• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • OllesMamma85
    lillaknas skrev 2011-10-06 09:24:05 följande:
    Alvedon?
    Tror inte man får ha med sig mediciner själv till något sjukhus så.
    Du får ju alvedon eller smärtstillande efter förlossningen om du behöver.

    Blöjor får väl alla på bb av libero och pampers i dom där påsarna man får.
    Jaså? Jag har hört folk som tagit med sig Alvedon eftersom det kan vara lite segt att få det på sjukhuset sen efteråt tydligen.. Men det är kanske olika på olika sjukhus? Jag vet inte riktigt. Jag tänker packa ner det i alla fall så det finns Glad

    Ja man får säkert blöjor men detta är mitt första barn så jag har ingen koll på vad man faktiskt får och vad man ska stå för själv.. Så som sagt, jag packar hellre för mycket än för lite så det säkert finns.
  • OllesMamma85

    Min sambo ska inte iväg på på någon affärsresa utan det är han och hans bästa 7 killkompisar som ska åka iväg. Det blir ingen festresa utan de ska gå på fotboll (fotbollsfanatiker allihopa!) och lite sådär. Det är en resa som de har sparat till och planerat länge och jag förstår verkligen om han vill åka med. Men han är själv väldigt osäker på hur han egentligen borde göra.. Just nu ser det ut som att han kommer åka med (för återigen, risken att skrutten kommer just då är ju väldigt liten..) men han velar fram och tillbaka. Ja vi får väl se hur det blir i slutändan.. Glad

  • krillelkpg

    Här blir det förlossning på US i Linköping ja

    Idag har vi varit på ultraljud, den lille följer kurvan perfekt och vägde ca 2514 gram, det är en ökning på ca 1 kg sen förra ultraljudet för en månad sedan. Hjärtslagen låg på 162 slag/minuten och allt såg bra ut. 

  • Joelssonskan
    strawberri skrev 2011-10-06 00:40:02 följande:
    En del östgötar i tråden ser ja :) jag bor i Åtvidaberg :) blir de förlossningen på Us Linköping för er med?
    Japp de blir Linköping....hade ju skitbra förlossning här i Motala förr men de valde ju att lägga ner tyvärr. Annars hade det varit rätt så skönt att slippa åka den där biten hela vägen in till Linköping.

    Idag är jag såååå jävla glad...jag klarade uppkörningen!!! Med nöd och näppe, men jag klarade det!! Cool
    Nu kan liten få komma när den vill...jag är klar med mina måsten nu iallafall...eller ja, vore rätt skönt att få måla bebisrummet klart först ioförsig.
  • Sofiia2
    Joelssonskan skrev 2011-10-06 11:53:31 följande:
    Japp de blir Linköping....hade ju skitbra förlossning här i Motala förr men de valde ju att lägga ner tyvärr. Annars hade det varit rätt så skönt att slippa åka den där biten hela vägen in till Linköping.

    Idag är jag såååå jävla glad...jag klarade uppkörningen!!! Med nöd och näppe, men jag klarade det!! Cool
    Nu kan liten få komma när den vill...jag är klar med mina måsten nu iallafall...eller ja, vore rätt skönt att få måla bebisrummet klart först ioförsig.
    Grattis :D
  • ArtISkin
    krillelkpg skrev 2011-10-06 10:51:34 följande:
    Här blir det förlossning på US i Linköping ja

    Idag har vi varit på ultraljud, den lille följer kurvan perfekt och vägde ca 2514 gram, det är en ökning på ca 1 kg sen förra ultraljudet för en månad sedan. Hjärtslagen låg på 162 slag/minuten och allt såg bra ut. 

    Vilken vecka är ni i nu??
  • strawberri
    Joelssonskan skrev 2011-10-06 11:53:31 följande:
    Japp de blir Linköping....hade ju skitbra förlossning här i Motala förr men de valde ju att lägga ner tyvärr. Annars hade det varit rätt så skönt att slippa åka den där biten hela vägen in till Linköping.

    Idag är jag såååå jävla glad...jag klarade uppkörningen!!! Med nöd och näppe, men jag klarade det!! Cool
    Nu kan liten få komma när den vill...jag är klar med mina måsten nu iallafall...eller ja, vore rätt skönt att få måla bebisrummet klart först ioförsig.
    va kul! grattis! :)
  • SilverLadyG
    krillelkpg skrev 2011-10-06 10:51:34 följande:Skrattande
    Här blir det förlossning på US i Linköping ja

    Idag har vi varit på ultraljud, den lille följer kurvan perfekt och vägde ca 2514 gram, det är en ökning på ca 1 kg sen förra ultraljudet för en månad sedan. Hjärtslagen låg på 162 slag/minuten och allt såg bra ut. 
    Vilken vecka? Var på tul i v 32+3 och lillan vägde ca 2448, ca +18% men läkaren sade att det ok. Ska på TUL igen nästa vecka, vi får se.Ohh jag åt jätte starka chilinötter,  nu är det tumult i min livmoder Skrattande, han gillar nog inte det Skrattande
  • SilverLadyG
    Joelssonskan skrev 2011-10-06 11:53:31 följande:
    Japp de blir Linköping....hade ju skitbra förlossning här i Motala förr men de valde ju att lägga ner tyvärr. Annars hade det varit rätt så skönt att slippa åka den där biten hela vägen in till Linköping.

    Idag är jag såååå jävla glad...jag klarade uppkörningen!!! Med nöd och näppe, men jag klarade det!! Cool
    Nu kan liten få komma när den vill...jag är klar med mina måsten nu iallafall...eller ja, vore rätt skönt att få måla bebisrummet klart först ioförsig.
    Grattis Skål
  • Mylove040811
    Joelssonskan skrev 2011-10-06 11:53:31 följande:
    Japp de blir Linköping....hade ju skitbra förlossning här i Motala förr men de valde ju att lägga ner tyvärr. Annars hade det varit rätt så skönt att slippa åka den där biten hela vägen in till Linköping.

    Idag är jag såååå jävla glad...jag klarade uppkörningen!!! Med nöd och näppe, men jag klarade det!! Cool
    Nu kan liten få komma när den vill...jag är klar med mina måsten nu iallafall...eller ja, vore rätt skönt att få måla bebisrummet klart först ioförsig.
    Skit bra ju Grattis!!!

    Så länge du är på BB så står sjukhuset med blöjor,tillägg(om det skulle behövas) kläder till bebben, man får oftast sådan där provpåsar från libero och Pampers när man åker hem lr så kan man få det på BVC  det är olika. Vi fick från båda ställena  sist =)
    ***Rebecca 041206 & Timothy 080304***
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)