• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • Love111
    strawberri skrev 2011-10-06 00:40:02 följande:
    En del östgötar i tråden ser ja :) jag bor i Åtvidaberg :) blir de förlossningen på Us Linköping för er med?
    Stämmer bra det,  förlossningen i Linköping blir det här med =)
  • Love111
    Joelssonskan skrev 2011-10-06 11:53:31 följande:
    Japp de blir Linköping....hade ju skitbra förlossning här i Motala förr men de valde ju att lägga ner tyvärr. Annars hade det varit rätt så skönt att slippa åka den där biten hela vägen in till Linköping.

    Idag är jag såååå jävla glad...jag klarade uppkörningen!!! Med nöd och näppe, men jag klarade det!! Cool
    Nu kan liten få komma när den vill...jag är klar med mina måsten nu iallafall...eller ja, vore rätt skönt att få måla bebisrummet klart först ioförsig.
    Vad roligt, grattis till körkortet =)

    Föresten ni som ska föda på förlossningen i Linköping, var med att ni kan bli tillfrågade om filmning för serien sjukhuset när ni åker in. Min BM berättade för mig att de fortfarande filmar och kommer fortsätta ett tag till. Från mig blir det en klart Nej iaf.
  • krillelkpg
    SilverLadyG skrev 2011-10-06 13:30:37 följande:
    Vilken vecka? Var på tul i v 32+3 och lillan vägde ca 2448, ca +18% men läkaren sade att det ok. Ska på TUL igen nästa vecka, vi får se.Ohh jag åt jätte starka chilinötter,  nu är det tumult i min livmoder Skrattande, han gillar nog inte det Skrattande
    Vi är i vecka 35 nu, när vi var på vårt första TUL vägde han ca 1600 gram vilket också var helt normalt.
  • ArtISkin
    krillelkpg skrev 2011-10-06 14:45:00 följande:
    Vi är i vecka 35 nu, när vi var på vårt första TUL vägde han ca 1600 gram vilket också var helt normalt.

    Ja det låter väldigt normalt. Min vägde ju 2990 g i v 35. Så min är ju stor i jämförelse.
  • SilverLadyG
    ArtISkin skrev 2011-10-06 15:07:34 följande:
    Ja det låter väldigt normalt. Min vägde ju 2990 g i v 35. Så min är ju stor i jämförelse.
    min kommer nog också att väga lika mycket nästa vecka i TUL kommer då att vara i v 35+3. Skrattande Hur mycket ska de väga enligt TUL i v 35?
    Hade en vän vars son vägde 3,2 kg i vecka 32, i vecka 39 tittade ut en 4 kg:s bebisSkrattande Vikten kan öka/avstanna efter ett tagSkrattande
  • ArtISkin
    SilverLadyG skrev 2011-10-06 15:11:51 följande:
    min kommer nog också att väga lika mycket nästa vecka i TUL kommer då att vara i v 35+3. Skrattande Hur mycket ska de väga enligt TUL i v 35?
    Hade en vän vars son vägde 3,2 kg i vecka 32, i vecka 39 tittade ut en 4 kg:s bebisSkrattande Vikten kan öka/avstanna efter ett tagSkrattande

    Jag har försökt läsa lite på olika sidor och det står väldigt olika. Men mellan 2,5-3 kg verkar vara det vanligaste. Så jag förstår inte riktigt hur min läkare kan säga att min är JÄTTESTOR för den veckan. Jag ska ju sättas igång innan den blir 4 kg. Ska på ny kontroll om en vecka och ska bli intressant att se vad den ligger på då.
  • strawberri
    Love111 skrev 2011-10-06 14:43:09 följande:
    Vad roligt, grattis till körkortet =)

    Föresten ni som ska föda på förlossningen i Linköping, var med att ni kan bli tillfrågade om filmning för serien sjukhuset när ni åker in. Min BM berättade för mig att de fortfarande filmar och kommer fortsätta ett tag till. Från mig blir det en klart Nej iaf.
    jag va inne för ca 3 veckor sedan pga mycket sammandragningar... då stod det lappar uppsatta vid ingången att de filmar... jag kommer säga blankt nej om dom frågar! hehe!
  • Love111
    strawberri skrev 2011-10-06 15:25:04 följande:
    jag va inne för ca 3 veckor sedan pga mycket sammandragningar... då stod det lappar uppsatta vid ingången att de filmar... jag kommer säga blankt nej om dom frågar! hehe!
    förstår precis. Vem vill visa sina intimaste delar i tv rutan, inte jag iaf.
  • krillelkpg

    Vad dom väger är så olika. Min brors dotter som föddes i december hon vägde ungefär lika mkt som vår lille gör nu, och då var hon bara en vecka för tidig

  • SilverLadyG
    ArtISkin skrev 2011-10-06 15:23:57 följande:
    Jag har försökt läsa lite på olika sidor och det står väldigt olika. Men mellan 2,5-3 kg verkar vara det vanligaste. Så jag förstår inte riktigt hur min läkare kan säga att min är JÄTTESTOR för den veckan. Jag ska ju sättas igång innan den blir 4 kg. Ska på ny kontroll om en vecka och ska bli intressant att se vad den ligger på då.
    Fick du ingen utskrift från TUL? Jag fick en kurva där det står vikten på min bebis, enligt mätningar på TUL. Det står den förväntade vikten och hur stor är avvikelsen samt om hjärta,fostervatten, rörelser m.m.
    Han skulle ha vägt, alltså den förväntade vikten i vecka 32+3, ca 2056g men han vägde ca 2448g vilket motsvarar ca +18 % med felmarginal på +/-10 % eftersom TUL är aldrig 100 % rätt. På grafen som jag fick kan jag se att den beräknade vikten i v 40 är ca 4,2 kg.
    Kräv utskrift på TUL.
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)