• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • Mylove040811

    Gjorde TUL med första barnet i v 36 och då vägde hon drygt 2700 och de sa att hon skulle väga mellan 3700-3800  i v 40 men jag gick över 10 dagar och hon vägde 3050 gr... Så det är olika Gjorde bara 1 UL med andra och an vägde 3605 gr när han kom..


    ***Rebecca 041206 & Timothy 080304***
  • ArtISkin
    SilverLadyG skrev 2011-10-06 15:31:35 följande:
    Fick du ingen utskrift från TUL? Jag fick en kurva där det står vikten på min bebis, enligt mätningar på TUL. Det står den förväntade vikten och hur stor är avvikelsen samt om hjärta,fostervatten, rörelser m.m.
    Han skulle ha vägt, alltså den förväntade vikten i vecka 32+3, ca 2056g men han vägde ca 2448g vilket motsvarar ca +18 % med felmarginal på +/-10 % eftersom TUL är aldrig 100 % rätt. På grafen som jag fick kan jag se att den beräknade vikten i v 40 är ca 4,2 kg.
    Kräv utskrift på TUL.

    De har inte samma system i norge som i sverige =/  Sen var jag egentligen inne för att titta på bebisen organ men det blev mer av en kontroll av vikten. Jag har knappt fått några andra utskrifter heller. Det verkar vara mycket slarv tyvärr.
  • SilverLadyG
    ArtISkin skrev 2011-10-06 15:43:33 följande:
    De har inte samma system i norge som i sverige =/  Sen var jag egentligen inne för att titta på bebisen organ men det blev mer av en kontroll av vikten. Jag har knappt fått några andra utskrifter heller. Det verkar vara mycket slarv tyvärr.
    Rynkar på näsan tråkigt men tror att om du begär kan du få utskrift på din journal, tror att alla länder har den möjligheten. FrågaSkrattande
  • ArtISkin
    SilverLadyG skrev 2011-10-06 15:50:42 följande:
    Rynkar på näsan tråkigt men tror att om du begär kan du få utskrift på din journal, tror att alla länder har den möjligheten. FrågaSkrattande

    Jag har en handskriven journal. Hälsokort kallas det här. Allt annat finns på datorn.
  • Kat91
    Joelssonskan skrev 2011-10-06 11:53:31 följande:
    Idag är jag såååå jävla glad...jag klarade uppkörningen!!! Med nöd och näppe, men jag klarade det!! Cool
    Nu kan liten få komma när den vill...jag är klar med mina måsten nu iallafall...eller ja, vore rätt skönt att få måla bebisrummet klart först ioförsig.
    GRATTIS till körkortet! Skål
  • SilverLadyG
    ArtISkin skrev 2011-10-06 16:08:12 följande:
    Jag har en handskriven journal. Hälsokort kallas det här. Allt annat finns på datorn.
    men de kan väl skriva ut saker från datorn som de gör härSkrattande
  • ArtISkin
    SilverLadyG skrev 2011-10-06 17:08:08 följande:
    men de kan väl skriva ut saker från datorn som de gör härSkrattande
    Jag har faktiskt ingen aning. Har inget större behov av att veta så exakt. Jag vet ju vad de säger till mig när jag är på kontrollerna. Och igångsatt kommer jag ju bli oavsett om några veckor. Barn kanske är normalt mindre i norge, vad vet jag Tungan ute Kanske är därför de tycker att min är så stor.
  • SilverLadyG
    ArtISkin skrev 2011-10-06 18:41:01 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning. Har inget större behov av att veta så exakt. Jag vet ju vad de säger till mig när jag är på kontrollerna. Och igångsatt kommer jag ju bli oavsett om några veckor. Barn kanske är normalt mindre i norge, vad vet jag Tungan ute Kanske är därför de tycker att min är så stor.
    Möjligen Skrattande Här verkar de inte sätta igång pga vikt förens man misstänker att barnet kommer att väga över 4,5 kg har jag hört. Över det kan även kejsarsnitt bli aktuellt. Om de säger att barnet ökar i vikt ca 300 g i veckan så borde ditt barn väga i v40, 4, 5 kg..inget som tas allvar här i alla fall.Skrattande
  • lillaknas

    Oj  vad liten min bebis är förstår jag nu när jag läser hur stora era är.
    Min vägde 1990 runt vecka 34.

  • OllesMamma85

    Hur får ni reda på hur mycket era små väger osv? TUL? Vad är det?
    Det enda vi gör här är ett ultraljud i vecka 20.. Sen är det bara rutinkontroller där barnmorskan mäter min mage samt lyssnar på skruttens hjärtljud. Möjligtvis tar något blodprov.. Obestämd

Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)