• OllesMamma85

    Beräknad födsel i November? Se hit! :)

    Hej allihopa!

    Mitt namn är Elin och är 26 år. Jag och min sambo väntar vårt första barn den 15 november. Det är nu bara 2,5 månad kvar och det närmar sig med stormsteg (även fast det ibland känns som att det är en hel evighet kvar...)

    Någon annan som har beräknad födsel i november som vill följas åt den sista tiden fram till det underbara som väntar? Glad

    I ca vecka 20  fick jag foglossning och har därmed väldigt ont i min rygg/ischias/ljumskarna Obestämd Inte roligt alls eftersom man blir väldigt begränsad. Man får ont om man står/går för länge och likaså om man sitter ner för länge. Just för tillfället läser jag till förskollärare på Högskolan i Borås och kämpar med en kurs som är slut om en månad. Kroppen tycker inte om det men sen kommer jag ju få vara hemma och bara njuta länge Skrattande

    Om ni själva väntar barn i November och vill prata av er om alla funderingar och tankar som snurrar, behöver peppning / vill ge peppning eller gnälla av er de där tunga och svåra dagarna så är ju detta ett perfekt sätt! I grund och botten går vi ju alla igenom samma sak just nu (med viss variation såklart).

    Ser fram emot att få prata med er! Glad
    - Skruttens Mamma

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:20
    BF LISTA

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    27 November - Wilder

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-26 20:42

    1:e November - Artlskin

    5:e November - Love11

    6:e November - AnnelieJohan

    9:e November - Tanya

    10:e November - SkruttensMamma85

    12:e November - QladyG

    13:e November - Sofiia2

    15:e November - Tenshioyo

    20:e November - Kat91

    27:e November - Wilder

  • Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)
  • SilverLadyG
    ArtISkin skrev 2011-10-13 15:53:42 följande:
    Nu har jag försökt packa BB väskan flera gånger denna veckan men jag tröttnar efter 2 min. Varför ska det vara så jobbigt att få det gjort?? Rynkar på näsan
    ähh det väl inte bråttom med det Skrattande Jag har inte ens tänkt på packande, bara valt ut i mina tankar vad han ska ha på sig på sjukhuset+ mössa+overall för hemfärd, blöjor, bindor m.m. får man från sjukhuset. Jag nöjer mig med sjukhus klädsel, mysbyxor som i värsta fall maken får hämta, hygien produkter. Jag tror att då det behövs något mer när man ska börja åka hem, kan väl maken hämta.
    ArtlSkin andas in och ut, allt kommer att gå bra!!! Ingen fara!!!
  • ArtISkin
    SilverLadyG skrev 2011-10-13 17:17:35 följande:
    ähh det väl inte bråttom med det Skrattande Jag har inte ens tänkt på packande, bara valt ut i mina tankar vad han ska ha på sig på sjukhuset+ mössa+overall för hemfärd, blöjor, bindor m.m. får man från sjukhuset. Jag nöjer mig med sjukhus klädsel, mysbyxor som i värsta fall maken får hämta, hygien produkter. Jag tror att då det behövs något mer när man ska börja åka hem, kan väl maken hämta.
    ArtlSkin andas in och ut, allt kommer att gå bra!!! Ingen fara!!!

    Nää jag vet Tungan ute Men rätt som det är så startar det och om väskan inte är packad då blir den nog aldrig packad. Inte ordenkligt i alla fall. Jag har bara en liten väska och jag tänker som du inte ha med mig massa onödigt som man aldrig kommer använda ändå. Trosor anser jag vara det viktigaste och ett ombyte. Sen kan gubben gå och hämta nya ombyten till mig. Vi bor 5 min gångväg ifrån sjukhuset Skrattande
  • SilverLadyG
    ArtISkin skrev 2011-10-13 18:15:48 följande:
    Nää jag vet Tungan ute Men rätt som det är så startar det och om väskan inte är packad då blir den nog aldrig packad. Inte ordenkligt i alla fall. Jag har bara en liten väska och jag tänker som du inte ha med mig massa onödigt som man aldrig kommer använda ändå. Trosor anser jag vara det viktigaste och ett ombyte. Sen kan gubben gå och hämta nya ombyten till mig. Vi bor 5 min gångväg ifrån sjukhuset Skrattande
    Vi bor 5 min med bil från sjukhusetSkrattande Trosor kan vara skönare att ha dessa som sjukhuset erbjuder, såna nät trosor för enorma bindorGlad Men 2 par ska jag också ha med mig, bra tankeSkrattande
  • LillaEm
    AnnelieJohan skrev 2011-10-13 10:02:42 följande:
    Hur många dagar har ni kvar till BF allihop??? Själv har jag 24 idag!!
    44 dagar kvar, har jag =)
  • Love111
    ArtISkin skrev 2011-10-13 15:53:42 följande:
    Nu har jag försökt packa BB väskan flera gånger denna veckan men jag tröttnar efter 2 min. Varför ska det vara så jobbigt att få det gjort?? Rynkar på näsan
    Det där känner jag igen. Har med försökt men sedan tröttnar jag. Imorgon får jag ta mig själv i kragen och få det gjort.

    Imorgon är det dags för BM besök, får se vad vågen och de olika proverna säger denna gång =)
  • OllesMamma85
    ArtISkin skrev 2011-10-13 15:53:42 följande:
    Nu har jag försökt packa BB väskan flera gånger denna veckan men jag tröttnar efter 2 min. Varför ska det vara så jobbigt att få det gjort?? Rynkar på näsan
    Tiger Af Lilja skrev 2011-10-13 16:58:38 följande:
    Haha jag har försökt packa min BB väska i en månad, r inte klar än..
    Jag har till och med skrivit en lista på vad jag ska packa, men ändå tycks jag inte komma igång med det. Haha! Flört Jag tänkte dock i alla fall komma igång nu i helgen då jag är ensam hemma för sambon är bortrest.. Så kan man gå och greja och pilla och fördriva tiden lite med det Glad
  • enny signatur

    Men om ni har listor, går det inte fort sen att göra då? Jag menar om ni är omotiverade nu kanske ni blir mer motiverade när det väl är dags?

  • OllesMamma85
    enny signatur skrev 2011-10-13 21:12:33 följande:
    Men om ni har listor, går det inte fort sen att göra då? Jag menar om ni är omotiverade nu kanske ni blir mer motiverade när det väl är dags?
    Jodå, det går säkert hyffsat fort när jag väl sätter igång Glad Tycker bara det är allmänt segt och svårt att ta sig för och komma igång med saker just nu..
  • ArtISkin
    Serahjay skrev 2011-10-13 21:42:06 följande:
    Nu är jag runt 80% säker på att slemproppen gått.. iihh

    Skrattande Snart blir det kanske bebis
Svar på tråden Beräknad födsel i November? Se hit! :)