• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2011-10-03 20:45:44 följande:
    Fast som sagt: strecken kommer efter att tiden gått ut. På alla test (är uppe i över 40 st nu). Men aldrig på något annat test än just babytimes. Inte på testlagret. Inte på ... hm... vad det nu hette...
    men streck som kommer efter tiden har gått ut ska man ju ändå inte bry sig om......är det wondfo du tänker på...??

    Jag har som sagt testat en del och har aldrig fått streck som kommer upp på babytimes men däremot på testlagrets (efter utgången tid alltså).

    Resultat efter utgången tid är inget att lita på har jag fått lära mig (den hårda vägen)

    Och om du har ont, sök vård igen för så kan du ju inte ha det..
  • EmmaW84
    HeidiiD skrev 2011-10-03 18:19:13 följande:
    Hej Tjejer! 

    Nu har jag precis gjort ett test av preg igen och vet ni ? - JAG ÄR GRAVID! :D

    Har tyvärr varken kamera eller webbcam här men denna gången blev det ett tjockt fint rosa sträck, inte helt klart, utan lite svagt ändå. Ringa mvc imorgon! :)

    Tack för ert stöd tjejer och lycka till allihopa, kommer fotsätta följa er!

    KRAM!  

    Vad roligt, Grattis!
  • lilaemma
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-03 20:47:33 följande:
    men streck som kommer efter tiden har gått ut ska man ju ändå inte bry sig om......är det wondfo du tänker på...??

    Jag har som sagt testat en del och har aldrig fått streck som kommer upp på babytimes men däremot på testlagrets (efter utgången tid alltså).

    Resultat efter utgången tid är inget att lita på har jag fått lära mig (den hårda vägen)

    Och om du har ont, sök vård igen för så kan du ju inte ha det..
    Precis! Därför vet jag att mina är spöksträck. De finns inte där fören tiden gått ut, men alltid efter tiden gått ut. Så jag har slutat oroa mig för dem. Att ha ont är däremot inte så kul. Och särskilt inte när man inte får gehör hos sjukvården... Funderar på att ringa privat gyn, men känner mig så dum när jag nu redan varit hos läkare två gånger...
  • slemtorsk i din bralla

    Du ska inte känna att du känner dig dum... det är inte okej att gå omkring och behöva ha ont, det blir ju ett orosmoment i sig också.. vilket kan skapa stress och ångest i sin tur

    Men jag funderar på en sak.. hur länge har du haft ont och hur länge har du ammat.. jag vet att många får kramper i livmodern när de ammar ....kan det vara något sådant?

    Får man fråga vad de sa när du var där hos läkaren??

    Och självklart ska du söka privat om du inte känner att du får gehör hos landstinget.. jag går absolut inte till någon vårdcentral eller landstingsanknuten vårdgivare utan alltid privat, allt från tandläkare till gynekolog för jag upplever inte någon trygghet på vårdcentralen, får aldrig samma läkare 2 ggr och det är stressigt. Hos privata läkare får man TID vilket är oerhört viktigt om man ska kunna beskriva sina besvär ordentligt..

  • EmmaW84



    Här är dagens test, bilden är tagen efter 5 minuter.

    Syns mycket tydligare nu ikväll, ska strax lägga upp en bild till. 

  • EmmaW84



    Vad tror ni? Vågar jag kalla mig gravid eller ska jag avvakta några dagar till och se om det blir starkare? 

  • EmmaW84
    MissFörstånd skrev 2011-10-03 21:43:42 följande:
    Sista bilden är ett solklart plus. Du ÄR gravid! Grattis

    Tack Hjärta   Kan knappt fatta det bara, har gjort mer än 10 tester sedan i fredags och vågar knappt tro det även fast de blir starkare. Sorry om jag tjatar  Cool
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester