• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Emmsie
    popcornplaya skrev 2011-12-11 09:12:36 följande:
    Bim+5 idag.....
    Är du helt säker på när du haft ÄL? Så att BIM-datumet är rätt alltså.
  • popcornplaya

    Nej jag testade inte med äl test den här månaden och hade ett supertidigt mf förra månaden så den ställde nog till en del. Men har kännt precis som innan mensen ska komma i en vecka nu och det gör jag annars 1-2 dagar innan som mest.

    Har aldrig haft såhär lång cykel heller. Räknar jag på absolut längsta cykeln jag någonsinn haft är jag ändå på +1 och det var den första cykeln jag hade efter dottern föddes. Men jag fattar ju att jag inte är gravid, men vill få mensen då så man kan börja om!!!

  • Emmsie
    popcornplaya skrev 2011-12-11 09:24:18 följande:
    Nej jag testade inte med äl test den här månaden och hade ett supertidigt mf förra månaden så den ställde nog till en del. Men har kännt precis som innan mensen ska komma i en vecka nu och det gör jag annars 1-2 dagar innan som mest.

    Har aldrig haft såhär lång cykel heller. Räknar jag på absolut längsta cykeln jag någonsinn haft är jag ändå på +1 och det var den första cykeln jag hade efter dottern föddes. Men jag fattar ju att jag inte är gravid, men vill få mensen då så man kan börja om!!!
    Jobbigt. Jag förstår känslan eftersom jag alltid har oregelbundna cykler. Den här månaden hade det blivit 47 dagar om jag inte hade plussat. 33 dagar förra månaden.
  • sweasmamma
    Emmsie skrev 2011-12-11 07:48:54 följande:
    Morgonurin den här gången. Tyckte först inte att det verkade starkare än gårdagens eftermiddagsurin, men tyckter nog nu att det är liiiite starkare. Vill ju att det ska gå åt rätt håll.

     


    klart starkare
  • popcornplaya
    Emmsie skrev 2011-12-11 09:35:55 följande:
    Jobbigt. Jag förstår känslan eftersom jag alltid har oregelbundna cykler. Den här månaden hade det blivit 47 dagar om jag inte hade plussat. 33 dagar förra månaden.
    Ah jag har som mest haft 33 dagar och kortast 27 dagar. Har en latensfas på 11 dagar. Förra månaden blev det 31 dagar men då plussade jag innan och fick sen mf blödningen på kvällen dag 31. Nu har det gått 34 dagar.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • BebisVagga
    Emmsie skrev 2011-12-11 07:46:20 följande:
    Räknar du det som klinisk graviditet då? Eller tror du att ditt var falskt positivt?
    ett falskt plus...
  • BebisVagga
    Emmsie skrev 2011-12-11 07:48:54 följande:
    Morgonurin den här gången. Tyckte först inte att det verkade starkare än gårdagens eftermiddagsurin, men tyckter nog nu att det är liiiite starkare. Vill ju att det ska gå åt rätt håll.


    MEN NU SÄGER JAG GRATTIS...
  • Spartacus
    Emmsie skrev 2011-12-11 07:48:54 följande:
    Morgonurin den här gången. Tyckte först inte att det verkade starkare än gårdagens eftermiddagsurin, men tyckter nog nu att det är liiiite starkare. Vill ju att det ska gå åt rätt håll.


    det här är tydligt, grattis! det blir inte så många snäpp starkare med rfsu och det är ju fortfarande tidigt ju! du är smällgravid och det kommer även det digitala testet säga om du vågar dig på det. lycka till med allt!
  • Spartacus

    emmsie: ps, stegringen går ju inte så fort, man brukar tala om varannan var tredje dag för att få en väldigt tydlig skillnad...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester