• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • ak15
    sweasmamma skrev 2012-03-29 09:22:03 följande:
    jag ser men dålig bild som sagt 

    du kan inte trixa med bilden? eller någon av dom :)
  • yca6pe91
    AlexandraViberg skrev 2012-03-29 09:28:18 följande:
    Japp och jag har haft utomkveds i januari så jag vill veta ganska fort pga det! Men kommer nojja även när jag blir gravid för att det ska sitta fel igen! Behåller gärna min sista äggledare ^^

    Håller tummarna för oss! :)

    USCH. Min bästa vän har haft 2 utomkvedes, så förstår verkligen att det måste ha varit otroligt jobbigt!!!

    Vet att det är svårt, men försök att inte noja så mycket. Kram på dig! 
  • Mini Léonie

    Yca:
    Ja oavsett så är det inget som går att påverka... tacksam att kroppen själv sköter det där så finurligt

    Det viktiga är inte hur länge man håller sig utan hur koncentrerat det är så bra att försöker inte dricka så mkt, får ta igen det sen så du inte blir uttorkad

    Hoppas!!!!

  • AlexandraViberg
    yca6pe91 skrev 2012-03-29 09:36:50 följande:
    USCH. Min bästa vän har haft 2 utomkvedes, så förstår verkligen att det måste ha varit otroligt jobbigt!!!

    Vet att det är svårt, men försök att inte noja så mycket. Kram på dig! 
    Ja inte var det roligt! Speciellt inte innan då man satt i gynstolen gråtandes och de häver ur sig att de ser hjärtat.. K U L !

    Nä nu blir det nya tag säger jag! Detta är första riktigt försöket efter X.et eftersom jag inte fick äl direkt efter. Så nu får man hoppas :)  Kramar
    Sophie 070212, X Jan-12, höger äl bortop.
  • Spartacus
    Binegar skrev 2012-03-29 09:23:48 följande:
    En fråga..som kanske inte passar in just här, men här hänger redan massa folk och tråden är igång så jag chansar..antar att någon kan svara :)

    Jag fick ju ett MA i december & i januari blödde jag fortf lite=ingen mens.
    Februari: ÄL & mens som vanligt..men även spottings mellan ÄL & BIM
    Mars: ÄL som vanligt & inväntar nu BIM. Spottings kom dagen efter ÄL och har hållt i (minimala mängder) och jag är på BIM-5 ca idag.

    Har mina spottings med MA att göra tror ni? Jag har aldrig haft spottings innan förrän nu.
    Tyder det i så fall på att kroppen inte har återhämtat sig riktigt?
    Spottings i februari tydde inte på en grav..enligt testerna i alla fall.

    Vill mest bara veta om det har med kroppens återhämtande att göra, så jag inte går och vill bli gravid "i onödan" varje månad..någon som har en gissning?
    tycker du ska gå till en gynekolog och få en riktig bedömning så det inte ligger kvar något som kan ge infektion eller så! då får du ju svart på vitt om allt är som det ska samtidigt.

    eftersom ägglossningen fungerar så kan du såklart bli gravid trots spottings men det är kanske bra att se att allt är som det ska innan du lyckas bli gravid?

    lycka till!          
  • bebisgalen
    Krambjörn skrev 2012-03-29 07:06:40 följande:
    Har själv fått flera spökstreck med clearblue, men hoppas för plus för dig

    Det ser brett ut så jag tror det är positivt. Jag har fått spökisar på CB men då har det varit super svagt och trådsmalt streck.

    Vänta någon dag till och testa igen. Jag rekomenderar inte rfsu för dom har jag fårr massa spökisar som verkligen ser "äkta" ut. 
  • ak15



    stackars er jag bombarderar er med en massa bilder men vill så gärna ha ett plus andra ivf nu så hoppas hoppas
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester