• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • rundaringar
    Helenmedh skrev 2012-06-20 21:46:05 följande:
    Ja det är 120420 och 120517 som verkar vara felande. 120420 har tl erkänt är felande men inte det andra, det är det inget fel på enligt dem.
    Bakpå förpackningen står det ett nummer, ser ut som ett bästföredatum typ.. På stickans förpackning alltså 
    Och jag har 120517.. KUL!
  • Trixxy

    Tänk de som köper från testlagret men som inte är inne på forum,de måste ju tro att alla dessa konstiga streck faktiskt betyder något.Sen är det svårt att veta vilkas test som faktiskt utvecklas till ett riktigt

  • scooby
    TrueMeaning skrev 2012-06-20 21:45:56 följande:
    Hur är det med grav-tester från Billiga-tester.se? Visar de också fel eller är de mer pålitliga?
    Jag har kört med dessa flera månader och aldrig fått spök på dom, inte ens en antydan till någon skugga när det varit negativt - tvärvitt med andra ord Så jag tycker dom har varit bra. Första månaden med testlagret nu, jag har ju varit lite skeptisk till dom innan eftersom dom är så billiga... men fick ju plus direkt så jag kan inte uttala mig om spök på dom. Babyornot har jag oxå haft någon månad och inte heller fått antydan till streck vid negativt. www.babyornot.se/
    ~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • Marras

    Nä jag har ingen aning om det är fel på mina tester.. OM jag inte nu visste att de felade skulle jag lätt säga att mina tester visar ett rosa svagt streck, men hur ofta kan det vara sant då jag faktiskt som sagt är bara på äl+5?!

    Men men.. vi får väl se om det stegrar eller vad som händer.. om jag också måste skriva brev till dem.. grrr.. 

    men man blir ju väldigt skeptisk när man läser här och ser alla som faktiskt verkar få spök på det LOT numret... det står på varje test. 

  • rundaringar
    Marras skrev 2012-06-20 21:52:50 följande:
    Nä jag har ingen aning om det är fel på mina tester.. OM jag inte nu visste att de felade skulle jag lätt säga att mina tester visar ett rosa svagt streck, men hur ofta kan det vara sant då jag faktiskt som sagt är bara på äl+5?!

    Men men.. vi får väl se om det stegrar eller vad som händer.. om jag också måste skriva brev till dem.. grrr.. 

    men man blir ju väldigt skeptisk när man läser här och ser alla som faktiskt verkar få spök på det LOT numret... det står på varje test. 
    Vet du exakt att du hade ägglossning då? Annars kan den ju ha varit nån/några dagar tidig och då kan du ju få positivt nu tänker jag. 

    Snacka om att luften gick ur än, har går man och är glad men så får man reda på att testerna bara är skit och har gett andra spökstreck! Jag lever lite på hoppet eftersom jag fick tokneg igår, och verkligen ser skillnad på den igår och dom idag. Hoppas hoppas! Och håller tummarna för dig också Marras  
  • Helenmedh
    rundaringar skrev 2012-06-20 21:55:37 följande:
    Vet du exakt att du hade ägglossning då? Annars kan den ju ha varit nån/några dagar tidig och då kan du ju få positivt nu tänker jag. 

    Snacka om att luften gick ur än, har går man och är glad men så får man reda på att testerna bara är skit och har gett andra spökstreck! Jag lever lite på hoppet eftersom jag fick tokneg igår, och verkligen ser skillnad på den igår och dom idag. Hoppas hoppas! Och håller tummarna för dig också Marras  
    Men nu behöver det ju inte vara så... ALLA test kanske inte är spök utan man kan ju faktiskt vara gravid också.. Sålänge det är stegring så är det ju graviditet. Står man däremot still några dagar så kanske man inte ska ta ut lyckan i förväg så att säga..
  • Helenmedh
    Zarina skrev 2012-06-20 21:57:51 följande:
    Missfallet var i mars och testade neg två veckor efter det.
    Så detta är nog ny graviditet! :)))
    Jamen då säger jag GRATTIS  
  • Marras

    jo jag vet när äl var exakt... fick gladgubbe i fredags.. =/ men men, vad vet man.. 

    det kan ha fäst tidigt kanske? ;) Vi håller alla tummar för oss nu!!  

  • rundaringar
    Marras skrev 2012-06-20 22:03:53 följande:
    jo jag vet när äl var exakt... fick gladgubbe i fredags.. =/ men men, vad vet man.. 

    det kan ha fäst tidigt kanske? ;) Vi håller alla tummar för oss nu!!  
    Inget är omöjligt När ska du testa igen? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester