• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Tuviis
    Loppan8604 skrev 2012-09-21 12:22:18 följande:


    Ser tyvärr inget:( vill inte vara negativ men om man såg ett svagt streck för två dagar sedan skulle de nog vara tydligare idag om de e något:( hoppas dock att ja har fel men för mig såg man bara en stugga på första testet å två dagar senare ett tydligt streck. Men som sakt hoppas ja har fel!!:)
    Ja det känns ju faktiskt som att det borde vara ganska starkt nu, men det är så svårt att släppa det! Alla dessa spökstreck som ska förvirra alltså...
  • HCS
    Tuviis skrev 2012-09-21 12:32:24 följande:
    Vad skönt att någon annan ser, känns som man stirrar sig blind. Jag har inte planerat barn (dock skulle det vara varmt välkommet) och äter p-piller så ingen aning. Hoppas på starkare streck för oss båda!!
    Har du några symtom? Själv är jag yr, delvis illamående, risig i magen, ömma bröst och metallsmak i munnen. Magkänslan säger att jag är gravid denna gång!
  • viochdu
    Loppan8604 skrev 2012-09-21 12:38:04 följande:
    Mitt gravtest e negativt igen efter ma:et så nu e hormonerna ute:) tog 2 veckor. Men nu hoppas vi på äl!!
    Sköööönt :) Nu dröjer det nog inte länge innan ÄL sätter igång. Testar du med äl test?
    -Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
  • BeMa
    viochdu skrev 2012-09-21 12:35:59 följande:

     


    Nu är det inte mkt streck kvar.

    Nu ska bara äl testen bli helt neg oxå.. (tips från BM) att testa med äl test fram tills dom är helt neg. Då Äl testen mäter lägre nivåer HCG, Och dom ger fullt utslag i dag.
    Fast de finns många äl tester som ger utslag hela cykeln, TL's tester gör de för mig!! =)
  • lillnosie

    Loppan & Vochdu: Håller tummarna för er att det går bättre denna gång :) 

  • Tuviis
    HCS skrev 2012-09-21 12:37:25 följande:
    Har du några symtom? Själv är jag yr, delvis illamående, risig i magen, ömma bröst och metallsmak i munnen. Magkänslan säger att jag är gravid denna gång!
    Ja det är därför jag började testa Flört Förra veckan så blev jag så trött att jag knappt orkade resa mig på fyra dagar, vilket hände sist jag var gravid med. Sedan dess har jag mått illa mer eller mindre hela dagarna och har hårdare bröst än vanligt. Har även "mensvärk" fast att jag inte ska ha någon då jag skjuter upp den med pillerna. 

    Håller tummarna för dig! 
  • viochdu
    BeMa skrev 2012-09-21 12:39:48 följande:
    Fast de finns många äl tester som ger utslag hela cykeln, TL's tester gör de för mig!! =)
    Jo fast dom ger väl inte pos hela cykeln för dig??

    Jag har alltid två streck på mina vid hela cykeln. MEN absolut inte fullt utslag. Alltså teststrecket starkare än kontrollstrecket.  Som det gör nu ! Det har jag bara sett vid grav och vid ÄL
    -Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
  • viochdu
    lillnosie skrev 2012-09-21 12:40:13 följande:
    Loppan & Vochdu: Håller tummarna för er att det går bättre denna gång :) 
    Tack vännen..
    -Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
  • viochdu
    viochdu skrev 2012-09-21 12:42:16 följande:
    Jo fast dom ger väl inte pos hela cykeln för dig??

    Jag har alltid två streck på mina vid hela cykeln. MEN absolut inte fullt utslag. Alltså teststrecket starkare än kontrollstrecket.  Som det gör nu ! Det har jag bara sett vid grav och vid ÄL
    När jag säger helt neg menar jag att teststrecket inte är lika starkt som kontrollstrecket oavsett om det är två steck eller inte (då räknas det ju som neg).  Så att det ger utslag hela cykeln vet jag. Jag har hållt på läääänge med ÄL.-test så det är ingen nyhet för mig
    -Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester