• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • HCS
    Tuviis skrev 2012-09-21 12:41:34 följande:
    Ja det är därför jag började testa Flört Förra veckan så blev jag så trött att jag knappt orkade resa mig på fyra dagar, vilket hände sist jag var gravid med. Sedan dess har jag mått illa mer eller mindre hela dagarna och har hårdare bröst än vanligt. Har även "mensvärk" fast att jag inte ska ha någon då jag skjuter upp den med pillerna. 

    Håller tummarna för dig! 
    Ja, det låter ju onekligen som att du är gravid :) Jag är också trött som jag vet inte vad! och "mensvärk"
  • BeMa
    viochdu skrev 2012-09-21 12:42:16 följande:
    Jo fast dom ger väl inte pos hela cykeln för dig??

    Jag har alltid två streck på mina vid hela cykeln. MEN absolut inte fullt utslag. Alltså teststrecket starkare än kontrollstrecket.  Som det gör nu ! Det har jag bara sett vid grav och vid ÄL
    Jasså du menade så, haha då missuppfattade jag :) Trodde du menade streck över huvudtaget..
    Hoppas iaf att de går bättre för er nu, håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}
  • viochdu
    BeMa skrev 2012-09-21 12:46:45 följande:
    Jasså du menade så, haha då missuppfattade jag :) Trodde du menade streck över huvudtaget..
    Hoppas iaf att de går bättre för er nu, håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}
    Precis :)

    Inte alla som vet dock så det va en snäll tanke.

    Tack!
    -Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
  • Loppan8604
    viochdu skrev 2012-09-21 12:38:51 följande:
    Sköööönt :) Nu dröjer det nog inte länge innan ÄL sätter igång. Testar du med äl test?



    Ja har gjort de i några dagar. Där finns streck men de e de nästan alltid hos mej. De e dock inte positiva så hoppas att de blir de snart:)
    Tuviis skrev 2012-09-21 12:36:50 följande:
    Ja det känns ju faktiskt som att det borde vara ganska starkt nu, men det är så svårt att släppa det! Alla dessa spökstreck som ska förvirra alltså...



    Förstår dig!!:(
    lillnosie skrev 2012-09-21 12:40:13 följande:
    Loppan & Vochdu: Håller tummarna för er att det går bättre denna gång :) 



    Tack!!:)
  • Tess26
    BeMa skrev 2012-09-21 12:26:17 följande:
    Är du på BIM+2 nu? Men kom på sa inte du att du plussa efter BIM med dom andra? Finns de då inte någon chans? =)
    Hur länge har ni försökt?

    Hoppas verkligen den vill komma igång snart då om de inte skulle vara något! Finns ju inge värre än å vänta på en försenad mens!!
    omjag hade ägglossning då jag tror så låg vi den dagen sen ingenting på typ 1 vecka...så även om lossningen var sen känns det som att det inte finns nån chans. Jag är nog bara sen..
    Jo jag har plussat sent men jag har ändå fått liiiiitet streck typ dagen innan..sådär så man undrar om det är spökstreck. Nu inget så. du vet. Upp på hästen :P Och ja första försöket typ...
  • viochdu
    Loppan8604 skrev 2012-09-21 12:49:11 följande:


    Ja har gjort de i några dagar. Där finns streck men de e de nästan alltid hos mej. De e dock inte positiva så hoppas att de blir de snart:)


    Förstår dig!!:(


    Tack!!:)
    Ja men då vet du ju iaf när du väl får pos att det inte beror på HCG. Håller tummarna för dig nu.
    -Tredje försöket- ÄL 29-30/9 -- BIM 13/10
  • BeMa
    Tess26 skrev 2012-09-21 12:49:57 följande:
    omjag hade ägglossning då jag tror så låg vi den dagen sen ingenting på typ 1 vecka...så även om lossningen var sen känns det som att det inte finns nån chans. Jag är nog bara sen..
    Jo jag har plussat sent men jag har ändå fått liiiiitet streck typ dagen innan..sådär så man undrar om det är spökstreck. Nu inget så. du vet. Upp på hästen :P Och ja första försöket typ...
    Jaha, attans då ;( Men då kör vi på plus i oktober istället nu då!!!
  • kanske 4a

    Nu så har jag införskaffat två doc morris och jag hoppas jag får använda de snart. Ser jag minsta antydning till streck i morgon så blir det ett  :) Digitalt hade de inte så det kanske jag köper efter jobbet i morgon.


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Tess26
    BeMa skrev 2012-09-21 12:52:38 följande:
    Jaha, attans då ;( Men då kör vi på plus i oktober istället nu då!!!
    JA! Måste bara vänta en massa först :P
  • kanske 4a
    Jane Doe skrev 2012-09-21 11:57:24 följande:
    Ni som har bra koll vilket är det känsligaste testet man kan köpa på apoteket? Bor nära ett Doc morris och Icas apotek.

    Doc morris är känsliga, mäter från 10 miu och ger sällan spök. Någon här har fått streck när testet torkat och inte varit gravid. Jag fick dock streck efter testet torkat och var gravid, men det slutade sen i missfall. Har precis köpt två doc morris, jag gillar de!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester