• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Fru Karlsson
    telgebo skrev 2013-07-22 09:45:03 följande:

    Varsågod!

    Varning för ÄL test, det kan visa positivt fast man inte har ÄL, jag hade så några ggr.

    Sedan en sak till, testa med ÄL test inte på morgonurin utan förmiddagsurin och gärna samma tid varje dag och gärna ett till test på eftermiddag eller kväll.

    Håller med! De har lurat mig många gånger.Blir clearblues ägglossningstester om det inte tagit sig nu.Lite dyrare men med dem kan man inte missa!
  • telgebo
    Mysmia79 skrev 2013-07-22 09:48:57 följande:
    Om man nu får äl flytning, när sker själv äl då???
    Svårt att säga, en del får de före, andra under, andra efter så helt omöjligt att sia om, det allra bästa är att ha sex då. och se det som att man är fertil.

    Genomskinligt trådigta flytningar är ju tecken på att man är fertil, men även vattentunna genomskinliga flytningar är fertila också..
    Fru Karlsson skrev 2013-07-22 09:50:14 följande:

    Håller med! De har lurat mig många gånger.Blir clearblues ägglossningstester om det inte tagit sig nu.Lite dyrare men med dem kan man inte missa!
    Jag har tom fått glad gubbe på digitala utan att ha ÄL så tyvärr kan dom luras också, ÄL tester garanterar ju tyvärr inte ÄL utan bara att hormonnivån är den rätta för att ÄL ska ske men sedan fuckar kroppen upp sig. Vet inte vad som händer med kroppen och ägget då om det blir cysta eller fasen vad som sker för mensen kom ju ändå i tid när den skulle, regelbunden som en klocka. Nu på senare tid så har mensen vart helt fucked up, var 8 dagar sen förra gången, höll fan på att bli knäpp.

  • telgebo
    Tokfrans skrev 2013-07-22 10:18:15 följande:
    Välkommen tillbaka Telgebo  :)

    Tack

    Då var man här igen då...flera dagar kvar men måste snacka av mig
  • hokus pokus
    telgebo skrev 2013-07-22 09:30:11 följande:
    När jag tagit uts spiral så har min mens kommit som normalt då kopparspiral inte påverkar hormonerna.

    Ja fast tydligen är det många som påverkas ändå. Antagligen livmodern som reagerar på att något förändrats. Trodde inte heller man skulle påverkas, men det verkar ändå riktigt vanligt när man googlar på "tagit ut kopparspiral ingen mens"
  • 2barnsmamman02

    Eviga väntan på BIM.. 25/7 .. Har tagit vad jag antar är ett spöktest.. Så nu har jag lovat mig själv att hålla mig ifrån test och invänta BIM eller till dagen efter.

    Känner symptom som illamående , humörsvängningar och molnande värk i både mage och rygg + att jag springer och kissar hela tiden känns det som.. Men det är ju det där med att inte våga hoppas för mycket., dock så var jag jätte godis sugen igår och bad min man att köra inom så jag kunde plocka ihop en påse men när jag väl kom in och kände lukten av allt godis och såg det så kom illamåendet.. Hoppas nu på att jag inte inbillar mig.. Någon annan som har BIM runt den 25.e? Några känningar? Nät ska ni testa?:)

  • Serahjay
    Mysmia79 skrev 2013-07-22 09:47:59 följande:
    Förra helgen hade jag äl känningar och stegring på äl test förra helgen, därför jag är lite förvirrad. Brukar inte ha så mycket äl flytning. Är totalt förvirrad :(

    telgebo skrev 2013-07-22 09:32:52 följande:
    Börja skriv upp när du har mens, typ ett M eller ringa in datumet i kalendern när du får mens eller skaffa en app på mobilen eller nåt så du har koll.



    Jo jag gör det nu. Har tre olika appar . Har haft två mensar med dom. Innan hade jag en annan app men den vart jättekonstig. Stod att jag hade ägglossnibg samtidigt som mens osv. Så avinstallera den.
  • DontDamnMe
    telgebo skrev 2013-07-22 10:20:49 följande:
    Tack

    Då var man här igen då...flera dagar kvar men måste snacka av mig



    Planerar du att bli gravid nu då?:)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester