• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MissKaos

    Ta testet imorgon på morgonkiss. Kan inte  bli annat än pos.


    Kaa76 skrev 2013-08-18 19:38:06 följande:
    Ni som är experter på detta!  Jag har testat (med cb) på Bim-2 och Bim-1. Båda klart positiva, men väldigt svaga (men för starka för att vara spöksträck.)  Känner mig jätte gravid och har inte fått mens i dag, som jag borde om jag inte var gravid. Men jag är så orolig, vill ha ett super starkt plus så jag inte behöver fundera mer! Köpte därför ett digitalt,  tänkte att det ju inte är svagt eller starkt utan mer rakt på sak och med veckoindikator, hoppas det skall få mig att sluta och noja och bara njuta av detta.  Nu undrar jag, om jag fått två svaga positiva med deras vanliga, då borde väl det digitala visa postivt om jag testar i morgon på Bim+1? Vill vänta tills jag är helt säker på att jag får gravid på det så jag kan sluta oroa mig! 

    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LovisaC
    frånochmeddu skrev 2013-08-18 19:16:40 följande:
    Ja alltså hur mkt otur får man ha?:/ håller tummarna för dig!

    Och jag för dig! Det borde vara vår tur nu liksom!
  • Snowsee
    snobben00 skrev 2013-08-18 19:10:49 följande:
    Inga direkta symtom, men har varit nära till tårar och lättirriterad sen missfallet (antar att det har med hormonerna att göra, allt är väl inte som det ska ännu). Jättejobbigt att bara vänta och vänta..... eftersom att jag och min man håller på med ivf-försök så måste jag få en mens innan vi kan försöka igen på kliniken. och jag hade verkligen hoppats på att få mens den här helgen.... men det verkar inte så.



    Vad jobbigt med ivf! Håller med om att det är skit att vänta! :/ jag har mått illa i 2 v nu men vet inte om det beror på järntabletter.. Har halsbränna, flytningar, lite ont i brösten, spänd mage och idag kom molvärken. Googlade runt lite och det verkar rätt vanligt att ältest visar pos strax innan mens...
  • Susssiii

    Detta måste väl ändå räknas som ett starkt plus på BIM +6 ??? 
    Sista testet nu innan Tors då jag ska träffa BM
    Ville mest testa med annat än testlagret stickor ^^ Känns mer verkligt med ett lite dyrare test  



    & föresten grattis till alla er som plussat !!!
    & hoppas det tar sig snart för er andra ^^
     
  • Kaa76
    Jacqueline skrev 2013-08-18 19:40:43 följande:
    Kan du lägga in bild tro?Borde ju få gravid 1-2 om du fått pos på CB+
    Blixten får de att se ännu svagare ut, är klart starkare i verkligheten!



  • Kaa76
    Jacqueline skrev 2013-08-18 19:40:43 följande:
    Kan du lägga in bild tro?Borde ju få gravid 1-2 om du fått pos på CB+
    Borde väl till och med bli 2-3 om jag testar på Bim+1?
  • Kaa76
    MissKaos skrev 2013-08-18 19:45:44 följande:
    Ta testet imorgon på morgonkiss. Kan inte  bli annat än pos.
    Tack, skall göra det! VET ju att jag är gravid och försöker gå in för detta med hull och hår, ha roligt, njuta och inte oroa mig blå. Men usch vad svårt det är!  Men får jag ett positivt i morgon så skall jag verkligen försöka släppa oron! (oron är mest kring att jo, jag var ju gravid i går, men tänk om jag inte är det i dag? Total idiotiskt med andra ord! )
  • Geléhallon89

    svaaagt men rosa såg nu att de syns inte lika tydligt i datorn som irl och i mobilen.. ska testa igen om ngr dagar. 



    Vincent 080622 <3
  • Ezereht

    Grattis Susssiii och ka76 :) Vet någon om det är vanligt att få ljusrosa flytningar om man är gravid i vecka 4?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester