• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • NenneLo
    89madds skrev 2013-09-18 08:31:25 följande:

    Ja stickorna speciellt e ju kända för spökstreck. Ska aldrig köpa rfsu o testlagrets igen. Blir riktiga tester i fortsättningen!
    Men shit, vilka tydliga spökstreck du fick :/ Har också dåliga erfarenheter av testlagrets tyvärr, men inte såhär starka streck... Fy fan!
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på syskon BF 2014-03-11 <3
  • 89madds
    NenneLo skrev 2013-09-18 08:36:36 följande:
    Men shit, vilka tydliga spökstreck du fick :/ Har också dåliga erfarenheter av testlagrets tyvärr, men inte såhär starka streck... Fy fan!
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på syskon BF 2014-03-11 <3

    Ja de kändes som dom va lite för starka men men så e de :/
  • sebbejonte

    Jag har alltid tyckt att rfsu är bra. Men nu är jag rädd att det är spökstreck det jag fått oxå. Men jag får se, ska testa med cb så fort posten kommit. Jobbigt att hålla sig bara, är redan kissnödig o posten kommer runt 11 :S Jag är på BIM -6 idag så cb borde visa väl om det nu var svagt på rfsu?

  • Fru Amer
    flowers skrev 2013-09-18 00:46:58 följande:
    En cysta kan reta rejält och ge smärta utan dess like. 

    Cystan kan hämma ägglossningen just den cykeln då cystan är aktiv men när den har spruckit så finns inga som helst svårigheter att bli gravid.

    Jag trodde efter att jag haft cystor på äggstockarna att nu är det kört för min del men månaden efter eller om det tog 2 månader efter så vart jag gravid.

       



    Tack för svar :) känns skönt. Är på dag 13 nu. Kanske ska fortsätta med mina äl tester då.. :)

    Kan rfsu ältester går från blanka till positiva? Eller bör man se en segring innan äl? :)
  • Geléhallon89

    Hm idag syntes de bara ett svagt streck på två test. Igår starkt på två test. Hur stor är chansen om det är spök? ;p hm ska se om jag kan ta mig till Apoteket idag och köpa ett riktigt.


    Vincent 080622 <3
  • SecretlyMe
    Zwoom skrev 2013-09-18 08:31:45 följande:
    Inga graviditets test är bra längre.

    Man får spökstreck och många tror do är gravida fast dom inte har varigt det.

    G-tester kan även visa att mens är på G viket det gjort för både mig och mina bekanta.  



    Nej. Graviditetstest visar INTE att mens är på G. Testen reagerar på HCG, vilket ENDAST bildas om man är gravid. Hcg kan dock finnas i läkemedel som ges tex vid ivf men då meddelas man om detta innan av sin läkare. Så nej, inget test kan ge utslag för att mens är på G!!
  • EQ85
    ericanatali skrev 2013-09-18 08:27:28 följande:
    EQ85: jag har provat 2 st och ja det är så i båda. Rev upp ett nytt för att kolla om det också hade gropar i och då syntes ett minimalt men inte i närheten av "rätt" sida.. Om d blir så imorn också kommer jag kräva pengar tillbaka.
    ja för dem groparna gör ju nästan testet ogiltigt, jag har fått så på några av mina ältest här hemma från tradera...surt.. 
    SecretlyMe skrev 2013-09-18 09:26:31 följande:


    Nej. Graviditetstest visar INTE att mens är på G. Testen reagerar på HCG, vilket ENDAST bildas om man är gravid. Hcg kan dock finnas i läkemedel som ges tex vid ivf men då meddelas man om detta innan av sin läkare. Så nej, inget test kan ge utslag för att mens är på G!!
    stämmer bra!
     
  • EQ85
    Zunrose skrev 2013-09-18 09:53:13 följande:
    ni som fått missfall hur länge blödde ni ovh åkte ni in o och kollade fast ni var tidiga när ni fick missfall..
    jag fick två på raken nu. började blöda vid bim trots +. första gången blödde jag 1 v. andra gången 3-4 dagar.
  • EQ85
    EQ85 skrev 2013-09-18 09:56:02 följande:
    jag fick två på raken nu. började blöda vid bim trots +. första gången blödde jag 1 v. andra gången 3-4 dagar.
    åkte inte in efteråt. kollade med gravtest så hcg sjönk.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester